TrineMarie Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Hei, jeg har da ennå ikke turt å dra å kjøpe en graviditetstest, nettopp fordi jeg er så redd for at den kan vøre negativ, så jeg tenkte at jeg kunne spørre om råd her for jeg vet ikek hva som er vanlige tegn på graviditet. I januar hadde jeg en lett blødning som var veldig ulik min vanlige mens, og nå i feruar har jeg ikke fått noe som helst, og er vel litt over en uke for sen. Jeg føler meg oppblåst, og har vært ganske plaget med magekramper i den siste uka. Jeg har også hatt mere utflod i det siste, noe en venninne av meg også fikk når hun var gravid. Og i dag morrest var jeg ganske kvalm frem til klokka ett på dagen før magekrampene tok over igjen. Dessuten har jeg fått en veldig vond smerte i brystvortene, jeg kan nesten ikke være borti dem i det hele tatt. Jeg lurte bare på om det er noen her som kan dele sine erfaringer med meg? Hvordan opplevde dere symtomene på graviditet?
Gjest imli Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Første symptom var at jeg ikke fikk mensen. Alt det andre kom mer etterhvert. Jeg visste at jeg var gravid da mensen var to dager forsinka, uten å ta noen test. Men det kommer jo an på hvor regelmessig du er. Har du nettopp slutta på p-pille e.el, kan det jo være kluss i systemet, men det er jo sannsynlig at du er gravid også. Ta en test, bedre det enn å gå sånn å lure. Er du en uke over tida, vil du helt sikkert få riktig utslag på testen.
monja Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Mensen kom ikke, masse mensmurringer (så jeg venta på mensen i mange dager jeg) og ømme bryster. Etterhvert kom kvalmen snikende og trøttheten. Ta en test så slipper du å lure
Lilith Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Jeg fikk ikke mensen, også tok jeg en test som var positiv. Så ble jeg litt trøtt. Hele veien har jeg hatt mensmurringer av og på. Hadde det ikke vært for fraværet av mensen, hadde jeg ikke ant at jeg var gravid før magen begynte å komme i uke 14.
TrineMarie Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2008 Åh, ja mensen min er nå nesten halvannen uke for sent og jeg har ikke gått på p-piller siden midten av desember så det kommer nok ikke av det.. Jeg har altid hørt at man blir så trøtt av å være gravid, men i den siste uka så har jeg heller hatt problemer med å sove jeg.. Jeg har også spurt en lege som sa at hvis man har veldig vondt i magen så kan det være fare for graviditet utenfor livmora. Hadde dere vondt i magen? Hvis jeg nå er gravid så er jeg nemlig litt over 7 uker på vei.. Men nå har jeg i hvertfall akkurat vært å kjøpt en graviditets test, så den skal jeg ta nå...
mamut75 Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Ble trøtt allerede før jeg skulle hatt mensen . Ble øm fra armhulene og mot brystene , men ikke særlig øm ellers . Brystene vokste ganske mye allerede i uke 3-4-5 , men det har jeg hørt er mer uvanlig så tidlig . Fikk utrolig mye luft i magen allerede i uke 3 .
Modern woman Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Hei, jeg har da ennå ikke turt å dra å kjøpe en graviditetstest, nettopp fordi jeg er så redd for at den kan vøre negativ, så jeg tenkte at jeg kunne spørre om råd her for jeg vet ikek hva som er vanlige tegn på graviditet. I januar hadde jeg en lett blødning som var veldig ulik min vanlige mens, og nå i feruar har jeg ikke fått noe som helst, og er vel litt over en uke for sen. Jeg føler meg oppblåst, og har vært ganske plaget med magekramper i den siste uka. Jeg har også hatt mere utflod i det siste, noe en venninne av meg også fikk når hun var gravid. Og i dag morrest var jeg ganske kvalm frem til klokka ett på dagen før magekrampene tok over igjen. Dessuten har jeg fått en veldig vond smerte i brystvortene, jeg kan nesten ikke være borti dem i det hele tatt. Jeg lurte bare på om det er noen her som kan dele sine erfaringer med meg? Hvordan opplevde dere symtomene på graviditet? Du er nok gravid - Gratulerer!
Trampe Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Ta testen du. Det er så forskjellig fra person til person hva slags symptomer man har. Noen har alt, andre har ingenting. Jeg var trøtt i begynnelsen, litt øm i puppene men det gikk over. Kvalm ble jeg etterhvert, men det forsvant det også. Andre spyr jo fra dag en... Et år før jeg ble gravid trodde jeg at jeg var det - og jeg har aldri hatt så mange symptomer som jeg hadde da Man kan innbille seg mye rart også.
TrineMarie Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. februar 2008 Ja det var det jeg trodde også, men den testen jeg tok viser negativ jo Men det ER noe som skjer med kroppen min nå det er jeg helt sikker på.. Så da er vel den eneste andre muligheten at jeg er syk på en eller annen måte da? :S Huff..
Trampe Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 Nei, du trenger ikke å være syk. Det er bare to måneder siden du sluttet på pillen, og da kan syklusen fremdeles være på bærtur. Prøv å slappe av litt, og kommer ikke mensen i løpet av tre-fire dager kan du ta en ny test. Er den også negativ kan du jo bestille en legetime?
TrineMarie Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. februar 2008 Ja du har kanskje rett, men jeg tror det må være noe rart siden jeg ikek hadde mensen i januar heller bare noen blødninger.. Og jeg tenkte jo ikke tanken på at jeg kunne være gravid før sist uke jeg.. Men ja, jeg tenker jeg bestiller en legetime Det er bare ikke så enkelt siden jeg bor i USA, hehe
Gjest Gjest_Dina_* Skrevet 13. februar 2008 #12 Skrevet 13. februar 2008 Det finnes vel leger i USA også.
katla Skrevet 13. februar 2008 #13 Skrevet 13. februar 2008 Først kom ikke mensen, men var vel bare en uke forsinket da jeg oppdaget det. Følte meg litt oppblåst i magen og testen viste to blå.... Etter det ble jeg jo veldig var på graviditetssymptomer og følte meg kanskjke mer hoven i puppene, sliten og kvalm enn det som egentlig var tilfelle....
TrineMarie Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 13. februar 2008 Det finnes vel leger i USA også. Ehh, jo? Men det er bare tre ganger så dyrt..
Hedda-78 Skrevet 13. februar 2008 #15 Skrevet 13. februar 2008 Første symptom var ømme bryst. Etter noen uker ble jeg småkvalm og uvel. Ikke magesmerter, men mer.... det kjentes ut som om jeg gikk med for trang bukse hele tiden, selv når jeg ikke hadde på meg noe. Nå er jeg kvalm, svimmel, trett, utslitt og har null matlyst.
TrineMarie Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 19. februar 2008 Jeg er fortsatt like forvirret jeg.. Nå har jeg gått nesten 2 og en halv uke uten mensen, og jeg har av og til magesmarter.. Siden jeg da tydeligvis ikke er gravid, burde jeg gå til legen?
Gjest imli Skrevet 19. februar 2008 #17 Skrevet 19. februar 2008 Jeg er fortsatt like forvirret jeg.. Nå har jeg gått nesten 2 og en halv uke uten mensen, og jeg har av og til magesmarter.. Siden jeg da tydeligvis ikke er gravid, burde jeg gå til legen? Det ville i alle fall jeg gjort, selv om jeg har hørt man liksom skal vente en mnd...
TrineMarie Skrevet 4. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 4. april 2008 (endret) Jeg er nå ennå forvirret jeg da.. Sist når jeg skrev så fikk jeg mense - men den kom 3 uker for sent - og nå for en uke siden så ventet jeg jo mensen igjen, men den har ennå ikke kommet. Jeg hadde lit blødninger sist fredag, men det stoppet på en time. Jeg var jo så sikker på at jeg ikke var gravid, og jeg har helelr ikke hatt sex siden sist gang. men nå har jeg også gått opp flere kilo, og magen min - som pleide å være helt flat - har en kul på seg som i hvertfall fyller begge hendene mine. Jeg er også veldig plaget med luft i magen, men det har kanskje ikke noe å si? Kan sånne vektøkninger og mensensurr komme av hormoner? *forvirret* Endret 4. april 2008 av TrineMarie
Strawberrygirl Skrevet 4. april 2008 #19 Skrevet 4. april 2008 Jeg er nå ennå forvirret jeg da.. Sist når jeg skrev så fikk jeg mense - men den kom 3 uker for sent - og nå for en uke siden så ventet jeg jo mensen igjen, men den har ennå ikke kommet. Jeg hadde lit blødninger sist fredag, men det stoppet på en time. Jeg var jo så sikker på at jeg ikke var gravid, og jeg har helelr ikke hatt sex siden sist gang. men nå har jeg også gått opp flere kilo, og magen min - som pleide å være helt flat - har en kul på seg som i hvertfall fyller begge hendene mine. Jeg er også veldig plaget med luft i magen, men det har kanskje ikke noe å si? Kan sånne vektøkninger og mensensurr komme av hormoner? *forvirret* Jeg har noe av de samme problemene som deg, bortsett fra at jeg har mensen da... Magen min har blitt litt større, luft i magen, ømme brystvorter og kramper/mensmurringer i magen. Dette har jeg hatt i over en måned nå, og jeg har tatt 3 graviditetstester, vært hos legen og til og med på sykehus (de trudde det kanskje var blindtarmen, noe det ikke var). Jeg er kjempe forvirret, for tegn viser at jeg kan være gravid, men testene viser negativt. Jeg har jo utrolig lyst på barn, men fornuften sier nei, så kan hende at kroppen min bare lager til litt symptomer, rare greier altså--- Går nå på antibiotika kur som jeg fikk fra legen, for hun mente kanskje jeg har en infekksjon i mage/tarm/underliv som er vanskelig å påvise. Har tatt GU og får svar på prøvene neste uke da (bare så det er sagt). Trur kanskje du burde kommet deg til legen å sjekket deg dersom magesmertene fortsetter?
TrineMarie Skrevet 4. april 2008 Forfatter #20 Skrevet 4. april 2008 Problemet mitt begynte jo i februar, og i ettertid trodde jeg også at det bare var kroppen min som innbilte meg det. Men nå har jeg jo ikke tenkt noe mere på det og den oppfører seg fremdeles merkelig Jeg har ikke noe særlig magesmerter lengre, mest luft.. Nå skulle jeg jo ha vært inne i min 4 menstrasjon i år, mens jeg bare har hatt to. Men du har vel rett, får vel ta en tur til legen. Hadde bare tenkt jeg kunne utsette det til jeg var hjemme i mai
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå