pinkybride Skrevet 11. februar 2008 #1 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg parkerete i oslo sentrum ikveld. Og der jeg parkerte var det først ca 5 parkeringsplasser som var vanlige kommunale deretter kom det et ambasadeskilt (plassen tilhørte en ambasade) så tre p-plasser og så et nytt ambasadeskiltskilt , og så tre plasser til. Jeg tolker da dette som at det er de 3 plassene mellom de to ambasadeskiltene som tilhører ambasaden. når jeg da stod parkert på den siste av plassene ETTER skiltet så regner jeg med at dette er vanlige plasser. hvis ikke hadde det jo holdt å sette opp 1 skilt som gjaldt de restrende 6 plassene, eller et skilt og så 6 plasser og så et skilt. Hvis alle 6 plassene tilhører ambasaden er det rart at det kun er 3 plasser MELLOM skiltene. Jeg fikk hvertfall en sur bot på 500 kr og all logikk sier meg at dette ikke kan være riktig. Dessuten stod det at jeg stod på ambasadens plass nr 3 når jeg stod på den siste plassen i hele rekken må det jo i såfall vært ambasadens plass nr 1 eller 6 ? Ringte i kveld vaktsentralen og spurte om dette og han som svarte sa at han ikke var noen trafikkmann, men han var hvertfall enig med meg. I trafikkloven står det : "trafikkregulerende skilt gjelder i kjøreretningen fra der de er oppsatt og frem til nytt parkeringsregulerende skilt eller vegkryss" Jeg tolker dette som at ambasadens skilt gjelder fra det første skiltet og frem til det neste, altså 3 plasser. Er dere enig med meg eller tar jeg feil. Ønsker gjerne å høre andres synspunkter. Faen ta trafikketaten grrrr hater sur bot!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shayla Skrevet 12. februar 2008 #2 Del Skrevet 12. februar 2008 Det høres ut som du har rett, nå vet jeg ikke om de skiltene du sikter til hadde noen piler i den retningen du parkerte. Men jeg ville sendt inn en klage til trafikketaten. Det skader aldri. Ikke betal den boten før du har fått svar på din klage. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2008 #3 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg tror også at du har rett. Er det kommunen som har skrevet ut boten, kan det hende det er enklere å ordne opp direkte. Parkeringsselskapene har i all fall en regel om at du ikke kan klage før du har betalt boten. Dvs: du må betale boten innen fristen. Surt å måtte jobbe så mye for 500 kroner, men du må no gjennom det. Trøsten får være at du får igjen pengene dine. For dette tror jeg er en feil bot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamut75 Skrevet 12. februar 2008 #4 Del Skrevet 12. februar 2008 Tror ikke boten er feil med mindre ambassadeskilt nr 2 var et "ambassade parkering opphører skilt" . Du skriver det jo egentlig selv : "trafikkregulerende skilt gjelder i kjøreretningen fra der de er oppsatt og frem til nytt parkeringsregulerende skilt eller vegkryss" Det første skiltet gjaldt fram til det neste skiltet som også reserverte 3 plasser til ambassaden . Har fått bot på liknende vis selv (ikke utenfor ambassade) , og fikk til og med tak i parkeringsvakta som forklarte hvorfor jeg fikk bot . Det skader uansett ikke å prøve å klage litt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shayla Skrevet 12. februar 2008 #5 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg tror også at du har rett. Er det kommunen som har skrevet ut boten, kan det hende det er enklere å ordne opp direkte. Parkeringsselskapene har i all fall en regel om at du ikke kan klage før du har betalt boten. Dvs: du må betale boten innen fristen. Surt å måtte jobbe så mye for 500 kroner, men du må no gjennom det. Trøsten får være at du får igjen pengene dine. For dette tror jeg er en feil bot. Jeg klagde før jeg betalte boten min og det var ikke noe problem. Fikk ikke gjennomsalg men da fikk jeg kun beskjed om å betale boten jeg hadde mottatt. Så jeg ville ikke betalt først. Det skader aldri å klage på en parkeringsbot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 12. februar 2008 #6 Del Skrevet 12. februar 2008 Tror ikke boten er feil med mindre ambassadeskilt nr 2 var et "ambassade parkering opphører skilt" . Du skriver det jo egentlig selv : "trafikkregulerende skilt gjelder i kjøreretningen fra der de er oppsatt og frem til nytt parkeringsregulerende skilt eller vegkryss" Det første skiltet gjaldt fram til det neste skiltet som også reserverte 3 plasser til ambassaden . Har fått bot på liknende vis selv (ikke utenfor ambassade) , og fikk til og med tak i parkeringsvakta som forklarte hvorfor jeg fikk bot . Det skader uansett ikke å prøve å klage litt da Slik tolker jeg det, også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarabi Skrevet 12. februar 2008 #7 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) m-m jeg også Endret 12. februar 2008 av Zarabi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinkybride Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) det var ikke noe pil. men hvorfor da sette opp 2 helt identiske skilt hvis de gjelder hele resten av raden? misvisende kanskje jeg skal ringe ambasaden og høre hvor mange plasser de disponerer. Endret 12. februar 2008 av pinkybride Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2008 #9 Del Skrevet 14. februar 2008 det var ikke noe pil. men hvorfor da sette opp 2 helt identiske skilt hvis de gjelder hele resten av raden? misvisende Det er ikke misvisende, bare litt lite brukervennlig. De kunne satt opp ett skilt per parkeringsplass om de ville. Av og til setter de opp ekstra skilt dersom det er et kryss (på andre siden av veien). Reglene er ganske klare på at skiltene gjelder fra skiltet og i kjøreretningen, og unntakene er dersom det står en pil nedover under skiltet, eller det står noe slikt som "opphører". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 21. februar 2008 #10 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg klagde før jeg betalte boten min og det var ikke noe problem. Fikk ikke gjennomsalg men da fikk jeg kun beskjed om å betale boten jeg hadde mottatt. Så jeg ville ikke betalt først. (..) En liten digresjon; enkelte selskaper stiller krav om at boten betales innen eller ved forfallsdato uavhengig av klage eller ikke. Dersom en ikke betaler boten, kan en risikere å bli belastet ekstra omkostninger. Derfor kan det være lurt å undersøke saksgangen (klagemulighetene) først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 4. mars 2008 #11 Del Skrevet 4. mars 2008 Er det kommunen som har skrevet ut boten, kan det hende det er enklere å ordne opp direkte. Parkeringsselskapene har i all fall en regel om at du ikke kan klage før du har betalt boten. Omvendt, dersom det er kommunalt bør man betale først, så klage, men private parkeringsselskaper kan ikke kreve dette. Jeg måtte klage på en p-bot etter at den var gått til inkasso, og da jeg fikk medhold ble alle omkostningene ettergitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frey Skrevet 4. mars 2008 #12 Del Skrevet 4. mars 2008 1: Hvis den er utskrevet av kommunen så er det tre ukers betalingsfrist.Vent i tre uker og se om du har fått svar på klagen til da. Har du ikke det så betaler du, en purring medfører påslag på 50% slik at boten blir 750,- istedenfor 500,-. Får du medhold får du pengene tilbake uansett. 2: Skiltet gjelder i kjøreretningen fram til neste skilt eller veikryss. Er neste skilt et likt skilt gjelder dette igjen fram til neste skilt. At et skilt repeteres betyr ikke at det ikke oppheves såfremt det ikke er en pil tilbake på skilt nr to. Så hvis tilfellet ditt er at skiltet bare er repetert har du ingen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dixie i.i Skrevet 4. mars 2008 #13 Del Skrevet 4. mars 2008 Det er ikke det at det har vært reservert 2 forskjellige ambasader da. Altså skilt en er 3 plasser til ambassade x og de neste for ambassade y?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamut75 Skrevet 7. mars 2008 #14 Del Skrevet 7. mars 2008 Les denne artikkelen , kanskje du har retten på din side all after all Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henine Skrevet 18. mars 2008 #15 Del Skrevet 18. mars 2008 Jeg tror også du har helt rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
California Skrevet 11. desember 2008 #16 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) dobbeltpost Endret 11. desember 2008 av California Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
California Skrevet 11. desember 2008 #17 Del Skrevet 11. desember 2008 Gammel tråd, men jeg svarer allikevel. P-plassene tilhører for det første 2 ulike ambassader med nesten identisk navn og for det andre er et skilt gyldig frem til neste veikryss eller frem til det blir opphevet av et annet skilt. Jeg antar at du fikk boten i Klingenberggata, sidegaten inn ved TGI Fridays ved Saga og Klingeberg kino. Jeg har fått bot der en gang selv, og i tillegg lagt merke til at det alltid er noen andre som har fått bot der når jeg gå forbi. Men i utgagspunktet ikke så vanskelig å misforstå dersom man bare legger merke til at plassene tilhører ulike ambassader og husker på at ett skilt varer frem til neste veikryss! Forøvrig må kommunale bøter først betales. Du får tilbake pengene dersom du får medhold i klagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ilcrappo Skrevet 13. desember 2008 #18 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg parkerete i oslo sentrum ikveld. Og der jeg parkerte var det først ca 5 parkeringsplasser som var vanlige kommunale deretter kom det et ambasadeskilt (plassen tilhørte en ambasade) så tre p-plasser og så et nytt ambasadeskiltskilt , og så tre plasser til. Jeg tolker da dette som at det er de 3 plassene mellom de to ambasadeskiltene som tilhører ambasaden. når jeg da stod parkert på den siste av plassene ETTER skiltet så regner jeg med at dette er vanlige plasser. hvis ikke hadde det jo holdt å sette opp 1 skilt som gjaldt de restrende 6 plassene, eller et skilt og så 6 plasser og så et skilt. Hvis alle 6 plassene tilhører ambasaden er det rart at det kun er 3 plasser MELLOM skiltene. Jeg fikk hvertfall en sur bot på 500 kr og all logikk sier meg at dette ikke kan være riktig. Dessuten stod det at jeg stod på ambasadens plass nr 3 når jeg stod på den siste plassen i hele rekken må det jo i såfall vært ambasadens plass nr 1 eller 6 ? Ringte i kveld vaktsentralen og spurte om dette og han som svarte sa at han ikke var noen trafikkmann, men han var hvertfall enig med meg. I trafikkloven står det : "trafikkregulerende skilt gjelder i kjøreretningen fra der de er oppsatt og frem til nytt parkeringsregulerende skilt eller vegkryss" Jeg tolker dette som at ambasadens skilt gjelder fra det første skiltet og frem til det neste, altså 3 plasser. Er dere enig med meg eller tar jeg feil. Ønsker gjerne å høre andres synspunkter. Faen ta trafikketaten grrrr hater sur bot!!! Jeg er nok redd for at du må betale. Dersom det siste skiltet var identisk med det første (at det f.eks. ikke var noe underskilt med videre presiseringer) så vil dette gjelde fram til første veikryss. Men kan jo selvfølgelig argumentere med at det er smør på flesk å ha to identiske skilt, men følger man lovens ordlyd så må du betale. Uansett så tror jeg praksisen er at man skal betale selv om man klager. Pengene blir da refundert dersom klagen blir tatt til følge. Men er forsåvidt enig i at det er en sur bot å få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå