Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger å kjøpe en enkel og grei båndopptaker. Bare en billig sak som greit kan ta opp stemmen min. Hvor i Oslo finner jeg noe sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde ikke båndopptakere fantes lenger annet enn kanskje i spesialutgaver for svært spesielt interesserte? :klø:

En MP3-spiller med opptaksfunksjon er vel det du trenger og det får du vel for noen hundrelapper i en hver "el-sjappe" vil jeg tro.

Skrevet

Ja, der er jeg enig. Kjøp deg en mp3spiller til en trehundrings, da kan du lytte til musikk, radio og podcaster, når du ikke bruker den som diktafon. De fleste billige har faktisk helt kurant innebygget mikrofon. Videre slipper du mekaniske deler som går i stykker (utenom brytere). Og du bruker mye mindre batteri, når de ikke skal drive elektromotorer som skal dra rundt båndet. Og størrelsen er som en engangslighter.

Den eneste grunnen til å kjøpe en kassettspiller, båndspiller eller kassettdiktafon i dag, er hvis du har slike innspilte bånd liggende, men mangler avspillingsmulighet. Da går man til bruktbutikker og nettauksjoner, eller kanskje Clas Ohlson.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hei!

Jeg trenger også en "opptaker"/båndspiller. Trenger den for å ta opp samtaler med en person som trakkaserer meg. Har gitt beskjed om at samtaler med vedkommende blir tapet (for bruk i evnt. rettsak)... men jeg har jo ikke en slik "dings" (og det vet han jo, så han fortsetter bare å plage meg).

Hva bør jeg få tak i og hvor kan jeg kjøpe den?

Skrevet (endret)

Les innleggene i tråden. : )

Mange mobiltelefoner har opptaksfunksjon, og til fasttelefon, får du kjøpt en sugekoppgreie på claes ohlson.

Som en nødløsning kan du bruke VoIP med telefon i PC-en, viderekoble mobil og fasttelefon dit, og ta opp streamen.

Husk at det ikke er lov å gjøre lydopptak av telefonsamtaler med privatpersoner i Norge, uten å først gjøre dem oppmerksom på at du gjør lydopptak av samtalen.

I hvilken grad slike opptak gjelder som bevis i en ressak er mer tvilsomt. Bruker du høyttaler, og har vitner på samtalens gang, er det jo greit. Men med slike redigerings og syntetiseringsmuliheter som finns i dag, vil nok retten ha liten tiltro til et slikt opptak. Men det kan selvsagt ha en nytteverdi når du skal overbevise ordensmakten om tingenes tilstand.

Endret av Kamikatze

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...