Gå til innhold

Skittentøykurv som ruster

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en skittentøykurv på Skeidar tror jeg det var. En av metall og trelokk. Den står på badet et sted hvor det av og til kommer vann etter dusjing så det kan bli litt vått på gulvet. Vanligvis vises det en stund etter dusjing.

Nå viser det seg at denne dyre skittentøykurven faktisk ruster når det blir fuktig på gulvet og den setter da noen rustflekker på badegulvet.

Noen forslag om hvordan jeg løser dette? Har ingen andre steder å sette den på badet og der bør den stå siden den er felles for flere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde noe lignende for noen år siden som også begynte å ruste. Løsningen på problemet ble å feste noen små treklosser under den slik at den ikke var i direkte kontakt med gulvet og dermed ikke ble våt nok til at den verken rustet eller laget merker på gulvet. Treklossene var ikke store og var kun synlige når man snudde kurven på hodet.

Skrevet

Takk for tipset, Leo.

Lagde du treklossene selv eller var det noe du kjøpte?

Og har du peiling på hvilket lim som ble brukt?

Som du skjønner så er jeg litt lost når det gjelder sånne ting.

Skrevet

Jeg brukte bare en liten bit av en list som jeg sagde i fire og limte fast med epoxylim. Det blir jo uansett ikke synlig, så hva du bruker er ikke så nøye bare bitene er like høye og limet du bruker er vannfast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...