Gå til innhold

Kronisk utmattelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har ME?

Kan dere fortelle hvordan dere fikk diagnosen, hvem som satte den?

Helvetes sykdom, jeg har det. Men har ikke fått diagnosen av rette legen enda. Hvor finner jeg den. Jeg har ikke krefter til å kjempe.. Er bare sliten og trøtt og utmattet. Totalt utmattet. Blir sendt på attføringstiltak, og jeg har bare lyst til å gråte. Dette er under min verdighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du finner en oversikt på forumene: me-forumet og menin.

Lykke til!

Skrevet

Har nettopp fått diagnosen selv. Ble sendt av min fastlege til Kragerø Sykehus hvor de har en spesialist (husker desverre ikke navn).

Skrevet

Jeg fikk diagnosen i november av Harald Nyland på Haukeland Sykehus. Ble henvist av fastlegen.

Ønsker deg masse lykke til, og sender deg en stor klem.

Skrevet (endret)

Har hørt masse positivt om Phil Parkers hurtigmetode.

Her er et klipp fra Mat&Helse nr 11- 2006

Phil Parkers hurtigmetode

Mental kontroll av ubevisste stressreaksjoner

Selv om ME er en sykdom i nervesystemet, har det vist seg mulig å kontrollere ubevisste stressreaksjoner i kroppen som kan være med på å vedlikeholde symptomene.

Tekst Iver Mysterud

Engelskmannen Phil Parker har utviklet en â€Lightning Process†(ofte forkortet LP), altså en lynrask prosess for å bli symptomfri, som påstås å gi gode resultater i løpet av noen dager for en del ME-pasienter. Denne â€hurtigmetoden†omfatter tilsvarende prinsipper som brukes i nevrolingvistisk programmering (NLP) – en teknikk for å forandre negative tanker og atferdsmønstre. Hurtigmetoden har hentet ideer fra NLP, men brukes til å behandle ME som en fysisk sykdom, der man baserer seg på hjernens evne til å påvirke kroppen. Det grunnleggende ved teknikken går på å bevisstgjøre seg de negative, tilbakevendende periodene man har kommet inn i med sykdommen. Deretter brukes en kombinasjon av NLP, osteopati, selvhypnose og livsstilsveiledning til å forkorte og etter hvert fjerne disse periodene, slik at man kan få kontroll over helsa, selvoppfatningen og framtiden.

Nyttige nettadresser:

www.lightningprocess.com

www.fatigueanswers.com

Innlegget endret grunnet copyright.

Lillebøll-mod

Endret av lillebøll
Skrevet

Noen som vet noen flinke i Oslo-området?

Jeg har fått henvisning fra fastlegen min, men må finne spesialist selv og orker ikke å ringe rundt, og risikere å få en som ikke er noe flink uansett. Orker ikke flere leger som ikke tar meg på alvor! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...