Gå til innhold

Røkte kjøttpølser


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Passer egentlig brun saus inntill røkte kjøttpølser eller er det bare det at jeg har vokst opp med dette?

Hva bruker dere inntil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rikkerikke

Brun saus er nok ikke unormalt, men jeg spiser det også til pasta med hvit saus. Steker røkte pølser i skiver eller biter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet er det mange som er vokst opp med det.

Jeg foretrekker å spise dem med pasta og tomatsaus (heller en tomtsaus enn ketshup) eller med ris. Eller om de serveres med poteter, likevel uten den brune sausen, men jeg vet mange spiser det sånn. Så det passer nok, i alle fall for dem som er vant til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme hos oss har vi 2 typer røkt kjøttpølse middager.

JEg er oppvokst med dette,

*Pølse med brun saus= pølser kokt i bruk saus, med kokte poteter, og brokkoli til. Har også macaroni, og gulerotstuing til.

*Pølse med kvit saus= Pølser uten skall, kokt i kvit saus, med grønnsaksblanding, blomkål og poteter og macaroni til

Jammi jammi jammi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp med middagspølse (røkt kjøttpølse) i brun saus, servert med kokte poteter og grønnsaker til.

En annen variant var røkt kjøttpølse med poteter, smeltet smør og kålrotstappe.

Syns begge deler var veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker brun saus til, mannen vil noen ganger ha smør saus. Ellers er vi ikke så tradisjonelle at vi har faste grønnsaker til. Blir det vi har i kjøleskapet. Men er alltid gulrot, og løk i sausen eller ved siden, men blir ofte en annen grønnsak også. Jeg er utrolig glad i grønnsaker og blir skjelden mindre enn to-tre (poteter, løk og gulrot regnes som 3 av "5" om dagen som man jo skal ha...)

Endret av MAcy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brun saus ti røkte kjøttpølser er nok helt normalt, som de fleste her skriver. Det er jo bare én av de mange måtene å bruke pølser på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttpølse, poteter, brun saus og ertestuing = helt vanlig meny her.

Til "pølsesnabber" stekt i panne bruker jeg smeltet smør, og gjerne potetmos i stedet for poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røkte kjøttpølser fra Gilde passer ypperlig i pølsestapp!

Dvs du koker opp pølsebitene i vann, smør og salt, før du tilsetter pose med potetstapp(potetmos) og får en deilig blanding! Nam! Det blir det til middag i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker brun saus til røkte kjøttpølser.

Hvis jeg derimot har makaronistuing som tilbehør, så steker jeg pølsene og bruker bare litt av stekefettet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...