Gå til innhold

Farlig glatt lakkert tregulv


Gjest itla

Anbefalte innlegg

Vi har lakkert tregulv i deler av leiligheten vår, som flekkvis kan bli vanvittig glatt. Vi trodde først at det kunne komme av kald trekk som hardnet lakken, men etterhvert har "flekkene" (de er ikke synlige, såklart, men det er faktisk det beste ordet jeg finner) også dukket opp steder der dette ikke er så sannsynlig. Flekkene ser ut til å forsvinne igjen av seg selv etter en stund. Vi har prøvd å "matte ned" ved hjelp av diverse vaskemidler, med forskjellige kluter etc, men det har ikke hjulpet. Noen som har noen idé om hva det kan komme av, eller hva vi kan gjøre for å redusere glattheten? Vi har fått noen blåmerker pga av nesten-fall begge to... Vi har ikke anledning til å slipe ned og lakke på nytt på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig...

Hvilken lakk og hvilken glans er brukt? Er det furugulv, eller en parkett?

Og hva slags sokker bruker dere, ikke noen med ull i håper jeg... det er jo livsfrlig på glatte gulv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva slags lakk som er brukt, gulvet ble lagt lenge før vi flyttet inn, men jeg vil tippe glansgraden er halvblank. Det er furugulv. Hva slags sokker vi bruker har ingenting å si, like glatt uansett, med mindre vi bruker sokker med sklisikring... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...