pinkybride Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Driver å pusser opp entreen/vindfang. Har alt på plass bortsett fra veggen. Gulvet skal være gråsvart alloc laminat som ser ut som skifer. Og så skal vi ha hvit høyglans garderobe fra ikea LOMEN med tre dører. dørene ellers i i rommet er hvite. Hele rommet er ca 3 kvm så ikke veldig stort. Lurer bare på hva jeg skal gjøre med veggen. Skal jeg ta tapet? Hentet noen tapetprøver med stilige mønster, men det ble nok litt mye i et så lite rom. Eller miljøtapet og male over? Er det litt oldis? Evt hvilken farge passer? Noen som kanskje har en bra fargekode? Tenkte først bare ta hvite vegger men er det ikke litt tøffere å ta en farge. resten av huset er lyse vegger og jeg synes det er litt kjedelig. Vil ikke ha noen knæsje farger men en behagelig farge slik at skapet kommer til sin rett og som passer til gulvet. Skapet synes jo ikke så godt kanskje med helt lyse vegger? Synes dette er vanskelig hmmm... Noen som har peiling?
Gjest Fisk73 Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Driver å pusser opp entreen/vindfang. Har alt på plass bortsett fra veggen. Gulvet skal være gråsvart alloc laminat som ser ut som skifer. Og så skal vi ha hvit høyglans garderobe fra ikea LOMEN med tre dører. dørene ellers i i rommet er hvite. Hele rommet er ca 3 kvm så ikke veldig stort. Lurer bare på hva jeg skal gjøre med veggen. Skal jeg ta tapet? Hentet noen tapetprøver med stilige mønster, men det ble nok litt mye i et så lite rom. Eller miljøtapet og male over? Er det litt oldis? Evt hvilken farge passer? Noen som kanskje har en bra fargekode? Tenkte først bare ta hvite vegger men er det ikke litt tøffere å ta en farge. resten av huset er lyse vegger og jeg synes det er litt kjedelig. Vil ikke ha noen knæsje farger men en behagelig farge slik at skapet kommer til sin rett og som passer til gulvet. Skapet synes jo ikke så godt kanskje med helt lyse vegger? Synes dette er vanskelig hmmm... Noen som har peiling? Om du har flere dører i den lille gangen din, så vil det bli ryddigere i rommet om du bruker samme farge på alt Farge kan du jo bruke på eventuelle gardiner? Eller du kan bruke en farge som går igjen i huset. Har du en stilig farge i gardinene dine på kjøkkenet/stua? Finn igjen fargen og bruk den? Malebutikker har måleutstyr som finner igjen en farge. Dessuten vil en og samme farge oppleves forskjellig når man bruker ulik glans, og underlaget vil også påvirke hvordan man opplever en farge Ellers så finnes det mange fine farger, og mange stilige tapeter. Men det som kan være fint hos meg, trenger ikke være fint hos deg Farger "lever", og endrer seg etter hva de har rundt seg og hvilket lys man har. Dessverre er ikke farger like enkelt som mange vil ha det til Selv har jeg malt hele huset i en farge, og skal fargesette med gardiner, møbler og lignende. Lykke til!
marsy Skrevet 9. februar 2008 #3 Skrevet 9. februar 2008 En farge som aldri er feil er Lys Antikk. Den er veldig lys, men flott sammen med hvite lister/møbler, og den passer med alle farger
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå