Gå til innhold

P-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 21 år og har gått på p-piller siden jeg var 16. Pga menssmerter. Har bare hatt sex 1 gang, og det var sikker sex.

Men så har jeg hørt at man må undersøkes av gynekolog regelmessig når man går på p-piller. Er dette riktig? Og hvorfor må man det om man ikke er seksuelt aktiv? Hva kan p-piller forårsake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var nytt for meg. Vet bare at etter man er blitt tyve så annbefales det å gå til gynekolog. Vet ikke helt hvor ofte og sånn, men regner ikke med det er mer enn en gang i året eller noe sånt. Men du sier at du begynte med p-piller pga menstruasjonssmerter. Vil det si at du ikke har noe særlig smerter nå etter at du begynte på pillen? Bare lurer fordi jeg skal begynne på pillen snart og jeg har vært veldig plaget med sterke smerter under menstruasjonen i alle år ... Jeg skal begynne med piller for å rette opp syklusene. Har lange og uregelmessige sykluser.

Skrevet

Tror faktisk ikke jeg tør å dra til gynekolog. Synes det er ukomfortabelt å vise meg frem på den måten.

Legen min anbefalte meg p-piller mot smertene, og det hjalp litt. Men det som er bra er at mensen kan utsettes, og jeg pleier å ikke ha det så ofte egentlig. Ikke farlig å hoppe over en mensen eller to. Så vet man nøyaktig når det kommer og hvor lenge det varer. Så du vil nok synes det er mye bedre å gå på pillen ;)

Skrevet

Jeg har ikke hatt menssmerter siden jeg begynte på p-piller (yasmin) for 3 1/2 år siden!! Veldig deilig å slippe, og ikke minst deilig å ha helt regelmessig mens! Tidligere var jeg veldig plaget, hadde dager jeg ikke fungerte, det var et smertehelvete (som det så fint heter).

Nå er det nesten så jeg aldri har lyst til å slutte!! Men må vel det en vakker dag, når ønsket om en liten en blir for sterkt...

Skrevet

:) Jeg turte heller ikke gå til gynekolog før. Men så hadde jeg ikke noe valg for jeg fikk livmorbetennelse og da måtte jeg. Nå er det ikke så skummelt lengre. Har vært noen ganger etter det. Er ikke så skummelt som man tror det er.

Skal bli herlig å vite når menstruasjonen kommer, kjekt å kunne være forbredt ikke minst!

Gjest StockDama
Skrevet

Å dra til gynekologen er 100% valgfritt om du går på p-piller eller ei.

Og å dra til gynekolog er ikke så skummelt som man skal ha det til, jeg var kjempe nervøs første gangen, men gikk greit...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...