Tida Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Skal dere ha noen sanger, evt sanghefte? Vi vurderer å ha velkommensang og takk for maten sang, vet ikke helt enda. Det vi vet er at vi vil ha et hefte med bordplassering, litt (morsom?) "samtaleforslag"/info om hver gjest, meny, og et eller annet til. Tenkte på å ha noe annet enn bare taler og sanger under middagen. Noen korte "aktiviteter" under middagen...ett eller annet. Noen som har noen gode forslag??
Gjest Dallandra Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Jeg burde sikkert holde kjeft nå men jeg grøsser bare ved å lese det du skriver der. Nei takk. Til alt.
Alyssa Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Jeg burde sikkert holde kjeft nå men jeg grøsser bare ved å lese det du skriver der. Nei takk. Til alt. Signerer denne...
Elliebellie Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Ja, kanskje dere burde ha holdt kjeft. Man er da forskjellig...men det er jo ingen grunn til å gjøre "narr" av folk på denne måten. Til HI: Vi har valgt å ikke ha noen sanger - bortsett fra hvis noen har lyst til å lage en sang da. Det er jo bare koselig. Når det gjelder hefte, så skal vi ha et som inneholder meny, gjesteliste med beskrivelse av hvem er hvem, samt noen morsomme "ordensegler" på baksiden ala: "Det er lov å skåle med seg selv! Hold deg fast i bordkavaleren når det begynner å gynge! Skulle du ramle, krabb til høyre! Tygg rolig og besindig – slik at bare de nærmeste kan høre deg. Spis fortrinnsvis med innsiden av ansiktet" Aktiviteter tror jeg det blir nok av - da tenker jeg på taler spesielt. Lykke til!
Gjest Dallandra Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Ja, kanskje dere burde ha holdt kjeft. Man er da forskjellig...men det er jo ingen grunn til å gjøre "narr" av folk på denne måten. Til HI: Vi har valgt å ikke ha noen sanger - bortsett fra hvis noen har lyst til å lage en sang da. Det er jo bare koselig. Når det gjelder hefte, så skal vi ha et som inneholder meny, gjesteliste med beskrivelse av hvem er hvem, samt noen morsomme "ordensegler" på baksiden ala: "Det er lov å skåle med seg selv! Hold deg fast i bordkavaleren når det begynner å gynge! Skulle du ramle, krabb til høyre! Tygg rolig og besindig – slik at bare de nærmeste kan høre deg. Spis fortrinnsvis med innsiden av ansiktet" Aktiviteter tror jeg det blir nok av - da tenker jeg på taler spesielt. Lykke til! Jeg hadde på ingen måte tenkt å gjøre narr av noen. Sanghefter, selskapsleker, informasjonshefter osv... jeg synes slike ting er forferdelige og har jeg muligheten blir jeg heller hjemme enn å dra i selskaper eller andre sammenkomster hvor man blir påtvunget slike såkalte morsomheter. Sanger laget av venner topper for meg lista over sånne uhyrligheter. Men, som vi alle vet, vi er alle forskjellige. Hvis noen har oppfattet min korte kommentar som ment å gjøre narr av noen, så beklager jeg det, jeg må nok presisere mine hensikter. Dette innlegget er heller ikke ment å gjøre narr av eller kritisere noen, min hensikt er kun å få fram MITT syn på det her, et syn som sikkert deles av flere.
mia83 Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Vi skal ha "velkomstsang" og "takk for maten"-sang. I tillegg har jeg skrevet en sang til min kjære. Synes det er litt koselig med sanger jeg da.. Er vant til det jeg.. Og har absolutt ingenting imot det. Det er deres dag!
Tida Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. februar 2008 Takk for tilbakemeldinger! Håper på flere! Som skrevet over er vi alle forskjellige, og det må det være rom for. Jeg synes også det er koselig med sanger. Vi har begge familier som ikke tar seg selv så høytidelig, så det hadde vært artig å funnet på noe litt anerledes, synes det blir mye likt i bryllupene. Tusen takk for tips elliebellie, det er akkurat sånne tips jeg tenkte på! Litt dårlig formulert over, men det er fordi jeg ikke vet helt hva jeg er ute etter selv... et eller annet som kan være i sangheftet; noe tekst, morsomheter, noe toastmasteren kan spille på, små "aktiviteter". Stikkord jeg foreløpig har er å ha menyen i sangheftet, bordplassering, info om gjester, velkommen/takk for maten sang/dikt el, evt historie om festlokale/stedet, tradisjoner om bryllup... Tja, vet ikke, bare noen tanker siden jeg skrev innlegget. Alle forslag mottas med takk!
No Shorty Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 en ide (som kanskje forkastes med en gang) er å ha et slags kryssord om brudeparet. Sånn f.eks.: hva er brudgommens hobby... Hvor gikk bruden på skole etter videregående.... Helt sånn enkelt... Jeg veit ikke om gjestene hadde syntes dette var morsomt eller om det bare hadde vært i veien... Men vi skal i hvertfall ha sanger; bordvers (du som metter, thank you lord, eller en eller annen eller eventuelt selvdiktet), kanskje sang fra meg til brudgommen, jeg regner med at noen fra hans familie dikter sang (mest sannsynlig ikke fra min familie fordi det erikke er tradisjon for det) og så takkformaten vers eller sang... Klemmm...
Tida Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. februar 2008 Fant dette et eller annet sted i virrvarr av sider jeg har vært inne på... :gjeiper: http://www.df.lth.se/~thanisa/brollop/bild...estprogram.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå