Gjest Lilleulv Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Mannen hadde akkurat reist på helgetur med jobben, jeg tuslet ned på badet og IIIK der er det en mus!!! :O en brun en... herregud hvor kommer den fra, og er det flere tro? hva gjør jeg nå da? setter ut musefeller? æsj dette var skikkelig ukult. har ikke lyst til å gå på badet før mannen kommer hjem kjenner jeg...
:-) anna Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Dette fikser du!! Du setter ut musefeller!!
Gjest Lilleulv Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Dette fikser du!! Du setter ut musefeller!! huff, får prøve på det da. jeg skjønner ikke hvorfor jeg blir så redd. jeg hadde jo ikke blitt det hvis den var ute! :O føler meg som et hysterisk kvinnfolk!
smaksløk Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Hehe, har faatt den reaksjonen selv en gang..Bare aa sette ut felle. Sett den paa en avis og bruk litt smoer som agn, da kan den ikke stikke av med osten. Pass paa aa lukke alle doerer slik at den ikke kan springe gjennom alle rommene. En mus kommer som regel ikke alene, men i par... God jakt :-D
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Mannen hadde akkurat reist på helgetur med jobben, jeg tuslet ned på badet og IIIK der er det en mus!!! :O en brun en... herregud hvor kommer den fra, og er det flere tro? hva gjør jeg nå da? setter ut musefeller? æsj dette var skikkelig ukult. har ikke lyst til å gå på badet før mannen kommer hjem kjenner jeg... Lukk døra til badet og forlat huset til musa er borte. Veldig mange mus har musepest, og det er farlig for mennesker. Kan bli veldig syk av det. Ikke for å skremme deg, men pass på.
Søs Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Skaffe deg en kattepus Neida, sett ut felle og om den mus går i fella, så sett den opp på nytt! Skjeldet en mus er alene..
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har også hatt mus i huset. Det er visst veldig mye mus i år. Jeg kjøpte feller. Først den gamle typen, og den stjal hun bare maten fra. Så kjøpte jeg en annen modell, hvor jeg legger litt mat på gulvet og setter fella oppå. Så må hun krype inn får å nå maten. Da klapper fella sammen og vips har du henne. Jeg kjøpte også en liten maskin på Jernia som sender ut lydsignaler som mus ikke liker. Den kostet ca. 250 kroner og går på batteri. Jeg hører kun små klikk. Etter at jeg kjøpte den har jeg ikke sett mus.
Vienn Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 Musestikk som settes i stikk-kontakten er det denne siste beskriver. De er unike. Sender signaler som vi vanlige ikke hører. Du betaler i forhold til hvor stort område de skal dekke og de varer i ca 3 år. God investering!
Gjest Lilleulv Skrevet 8. februar 2008 #9 Skrevet 8. februar 2008 fy faran! Hør på dette: venninna mi og jeg går ned i kjelleren. Venninna mi sjekker badet, og sier det er trygt for mus. Jeg peker på en genser som ligger på gulvet; "tenk om den er under der da". I samme sekund beveger en liten kul seg bortover under genseren og ut kommer musa som piler over gulvet og forsvinner i veggen. SKRIK! Seinere går vi ned igjen med plan om å prøve å fange den og ta den ut. Vi ser den ikke noe sted på badet. Jeg åpner dolokket, og der ligger musa - drukna!! Åssen er det mulig? Jeg fikk jo hjertefeil Hvordan har den kommet seg oppi der? Og lokket var igjen... Men nå er den død, og vi har funnet hullet i veggen. jeg tror jeg holder meg i 2. etasje inntil videre...
lille blå Skrevet 8. februar 2008 #10 Skrevet 8. februar 2008 problemet med mus er jo at de kan komme seg gjennom det aller meste, et nøkkelhull, en dørsprekk, osv... skikkelig ekkelt.... kjøp deg noen feller, eller aller helst skaff deg en katt... det er ingenting som fungerer så bra som det...... Jeg har ikke sett en mus så lenge jeg har katt, vel jeg har sett døde mus da når katten skal vise de frem, men ingen levende som løper over gulvet....
pinkybride Skrevet 9. februar 2008 #11 Skrevet 9. februar 2008 Jeg hater mus! Føler veldig med deg. Vi har fanget 2 på loftet vårt i vinter. Jeg har heldigvis ikke sett dem. men blir helt paranoid i huset merker jeg. Særlig når jeg er alene. Sjekker badet, senga osv før jeg slår meg til ro. Tanken på ukontrollerte små dyr som kan komme seg inn overalt er helt forferdelig.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2008 #12 Skrevet 9. februar 2008 Jeg har også hatt mus i huset. Det er visst veldig mye mus i år. Jeg kjøpte feller. Først den gamle typen, og den stjal hun bare maten fra. Så kjøpte jeg en annen modell, hvor jeg legger litt mat på gulvet og setter fella oppå. Så må hun krype inn får å nå maten. Da klapper fella sammen og vips har du henne. Jeg kjøpte også en liten maskin på Jernia som sender ut lydsignaler som mus ikke liker. Den kostet ca. 250 kroner og går på batteri. Jeg hører kun små klikk. Etter at jeg kjøpte den har jeg ikke sett mus. Musestikk som settes i stikk-kontakten er det denne siste beskriver. De er unike. Sender signaler som vi vanlige ikke hører. Du betaler i forhold til hvor stort område de skal dekke og de varer i ca 3 år. God investering! Jeg er den gjesten som svarte over her. Den jeg kjøpte går på batteri og kostet 250 kroner. De hadde også sånne til å sette i stikkontakten. De er litt dyrere. Det ser ut som om det funker, for jeg har ikke sett en eneste mus etter at jeg plasserte den i boden. Jeg har flere feller stående, og har ikke hatt mus i dem siden maskinen ble satt dit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå