Gå til innhold

anngående duker og annet utstyr

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,hei!

Trenger råd og om noen vet hvor jeg kan skaffe utstyr for å pynte lokalen hvor bryllupsfesten skal skje.

Det jeg trenger er duker for stoler og bord, forskjellige typer satinbånd, sånne fine ballonger. Vel jeg trenger alt for å pynte salen. Er det noen som vet noen som driver med sånt, eller eventuellt nettside hvor jeg kan kjøpe eller leie ut sånt:)

Endret av Dragana
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ellos og sparkjøp har kanskje noe som ikke er alt for dyrt? Og hvis du ikke er redd for å handle på nettet fra USA så har sikkert amazon.com eller noe lignende duker og slikt også?

Jeg trenger ikke tenke på duker og slikt for det ordner lokalet, men jeg hadde nok sett på de tre plassene hvis jeg måtte kjøpe selv.

Skrevet

Har du sjekket eBay? Masse fint til gode priser :)

Skrevet

Du burde bestille fra utlandet.

mye fint og rimelig. her er noen eksempler, men let deg frem på nettet så finner du enda flere

her

her

her

her

Skrevet

Oj, her var det mange finne ting, Pinkybride:) Takk for tipset:) Men hvordan er det n¨r det gjelder toll? Dem må være ganske dyrt hvis jeg bestiller over noen tusen kroner?

Skrevet
Oj, her var det mange finne ting, Pinkybride:) Takk for tipset:) Men hvordan er det n¨r det gjelder toll? Dem må være ganske dyrt hvis jeg bestiller over noen tusen kroner?

Det er få ting det er toll på, derimot så er det 25% moms (regnes ut fra vare + porto) og tollbehandlingsgebyr (etparhundre kroner) på alt over 200 kr.

Skrevet

Hvis du bestiller fra e-bay vil jeg anbefale deg å sende en melding til selgeren og spørre om de kan sende det som "gave" til en lavere verdi, da krysser de av på det. du slipper å tolle. Det har de fleste på ebay gjort for meg.

for på gaver er grensen 1000 kr.

Dessuten er det ofte privatpersoner som selger ting på ebay og posten i norge kjenner ikke igjen firmanavn og du slipper toll.

Bestilte tannbleking for et par uker siden f.eks fra en selger i USA til en verdi av 320 så burde jo i prinsippet tollet, men fikk bare pakkelapp i posten og 0 kr i ekstrakostnader.

Skrevet
Hvis du bestiller fra e-bay vil jeg anbefale deg å sende en melding til selgeren og spørre om de kan sende det som "gave" til en lavere verdi, da krysser de av på det. du slipper å tolle. Det har de fleste på ebay gjort for meg.

for på gaver er grensen 1000 kr.

Dessuten er det ofte privatpersoner som selger ting på ebay og posten i norge kjenner ikke igjen firmanavn og du slipper toll.

Bestilte tannbleking for et par uker siden f.eks fra en selger i USA til en verdi av 320 så burde jo i prinsippet tollet, men fikk bare pakkelapp i posten og 0 kr i ekstrakostnader.

Husk at dette faktisk er ulovlig ;) Og at Tollvesenet tar stikkprøver, og dersom det da er noe som indikerer at det ikke er en gave så må du betale moms likevel, slik at du bør ha det i bakhode at det kan koste litt mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...