Gjest bjørnemor Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Har fått truxal mot angst og indre uro... Noen erfaringer?
Gjest bjørnemor Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Ingen som går på de? Jeg er på 2.dagen.. og det kjennes ett press i hodet og jeg har hjerteklapp.. også utrolig trøtt..
Gjest lillebøll Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Jeg ble innmari trøtt av de, men en god trøtthet. Kroppen roet seg ned og gikk ikke på høygir hele tiden. Tror du kan få lavt blodtrykk av dem, mulig det er presset i hodet? Sjekk i felleskatalogen hva som står der.
Frøken Vanilje Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Det var ingen medisin for meg , for å si det sånn. Det er egentlig en antipsykotisk medisin, som virker beroligende ved angst. Da jeg prøvde den, ble jeg mer redd, fikk mer angst og uro. Og når jeg skulle sove, fikk jeg helt jævlige mareritt. Så jeg har ikke noe gode erfaringer.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Har fått truxal mot angst og indre uro... Noen erfaringer? hei jeg har brukt truxal i ca 10 år. Bare gode erfaringer . Hadde søvnproblem etter en knekk. Ikke store doser på meg 30 -45 mg. Prøv den ta den en time før du legger deg,ikke noe bivirkninger av den. Kanskje litt trøtt etter en time ,men det er vel ogfså meningen. Angsten ga seg etterhvert. Tvi gtvi.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Jeg brukte det noen dager. Det dempet angsten, men jeg ble så sliten og rar av dem at det var såvidt det var verdt det for meg. Så kom jeg meg over på zoloft og det fungerte svært, svært bra. Det som imidlertid har hjulpet meg mest på lang sikt er yoga og meditasjon. Begge deler har svært god og dokumentert effekt mot angst i et kort og mellom langt perspektiv (fra rett etter første øvelse til 6 måneder). På lengre sikt en det tror jeg ikke det finnes gode studier, men det alle som praktiserer det sier at effektene blir bedre og bedre og at angst vanligvis forsvinner helt etter hvert. Her er en link til dokumentasjon for effekten og en link til cder med veiledet meditasjon som er bra. Acem holder også fine meditasjonskurs. http://www.umassmed.edu/Content.aspx?id=42426 http://www.mindfulnesstapes.com/series1.html Andre ting som hjalp meg mot angst var akkupunktur, hypnose og kroppsorientert terapi som rosenterapi. Jeg vet at i hvert fall både akkupunktur og hypnose har dokumentert effekt mot angst. Boken Tenk deg Glad pressenterer kognitiv terapi slik psykologer benytter det slik at du kan bruke det selv. Det virker også svært godt mot angst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå