Gå til innhold

Trykk på T-skjorte

Fremhevede innlegg

Gjest GossipGirl
Skrevet

Hei

Jeg arbeider med en opptaksprøve, og en av oppgavene er å lage et trykk på en T-skjorte. Noen som vet hvordan jeg gjør dette finest og enklest mulig?

Bør jeg bruke fingermaling eller printe ut mønsteret på ark? Har hørt at jeg trenger en spesiell type ark?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på uttrykket hva du tror passer. Det kan være fint med håndmalt motiv og kanskje tekstur i malinga og evt bruk av sjablonger, men det kan også bli mye søl. Mange trykkerier har tekstiltrykkmuligheter, gjerne digitalt transfer-silketrykk som ikke er så veldig dyrt (selv om du kanskje må betale for klargjøring til trykk i tillegg om du ikke er dreven i Illustrator o.l, kommer an på teknikken og trykkeriet vil jeg tro). Da kan du scanne inn motivet og bearbeide det digitalt så du får det som du vil ha det.

(jeg ville heller brukt trykkeri enn å printe det ut selv av hensyn til fargekvaliteten)

• 4 uker senere...
Skrevet

ja det finnes en type spesial ark til trykk på klær,husker ikke navnet i farten.regner med at det er å få kjøpt i de fleste bokhandlere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...