Gå til innhold

Send meg på sirkus!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Endelig har jeg funnet ut hva som har laget trøbbel i munnen min!! :tannverk: dunking, knirking og iling er snart over! var hos tannlegen, som oppdaget at jeg får en ekstra tann bak der hvor visdomstennene mine opprinnelig var (før jeg opererte de ut). den vokser selvfølgelig helt på avveie, så den må jo ut. Men er dette vanlig? tannlegen min hadde aldri sett det før (begynte å telle tennene mine og greier for å sjekke at jeg ikke manglet en tann ett annet sted :fnise: ) han hadde riktignok hørt om det tidligere, men han fikk meg nesten til å høres litt ut som en raring.. hehe

Hvor vanlig er dette? Noen andre her med ekstra, unødvendige tannebisser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vanlig, nei, men heller ikke svært sjelden :)

Har sett to personer med "ekstra visdomstann", og da jeg studerte så jeg faktisk en med TO ekstra på hver side :D

Skrevet

Vet om en jeg gikk med på barneskolen faktisk fikk 2 sett med .. eh hva heter tennene vi får etter melketenner? Voksentenner? Eller var det 2 sett melketenner? Di kom vertfall nesten samtidig og laget trøbbel, så han måtte visst trekke og styre på.. Foreldrene våre kjente hverandre så jeg hørte litt om dette.

Så at man får flere tenner enn man egentlig skal er vel "sånt som skjer" noen her og der. Faren min går jo rundt og venter på ei visdomstann ennå, og han er 57! Så du har kanskje fått tanna han mangler ;)?

Det er ihvertfall ikke så unormalt som du kanskje fikk inntrykk av. Kanskje han tannlegen ikke hadde sett slikt før selv? Bare hørt via andre? Da er det lett å kalle noe unormalt om man ikke har hørt om det før.

Skrevet

Det er mye vanligere med ekstra tenner rundt fortennene, noe man ofte oppdager når man er barn, når de permanente tennene bryter frem. (Kalles Mesiodenser)

Ekstra visdomstenner er mer sjelden.

Skrevet
Faren min går jo rundt og venter på ei visdomstann ennå, og han er 57! Så du har kanskje fått tanna han mangler ;)?

Ja, kanskje det! han må gjerne få den tilbake!! :gjeiper:

så ekstra visdomstenner er ikke så vanlig nei.. jaja, gruer meg iallefall som bare rakkern til å få den ut!! Hadde masse problemer når jeg tok ut visdomstennene mine, trodde virkelig jeg var ferdig med det tullet nå! uflaks!

Skrevet
Ja, kanskje det! han må gjerne få den tilbake!! :gjeiper:

så ekstra visdomstenner er ikke så vanlig nei.. jaja, gruer meg iallefall som bare rakkern til å få den ut!! Hadde masse problemer når jeg tok ut visdomstennene mine, trodde virkelig jeg var ferdig med det tullet nå! uflaks!

Det går nok kjempebra :) du får spare på tanna, den er jo sjelden!

Skrevet

Hehe, ja. får henge den på veggen! i gullramme! :cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...