Gå til innhold

Phuket


Gjest smotti

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter å funderer på om vi skal ta bryllupsreisen vår i Thailand, nærmere bestemt Phuket, Karon Beach.

Har sett at det er mange som bare sier : Ikke reis der osv. Uten å si noe om hvorfor..

Nesten alle plasser der det går charter er prega av turisme, så den er grei.

Regntid.. tja.. 5 dager mere regn enn Tørketid måneden.. Og det høljer ned , så stopper det. Overlever vel det.

Har tittet på ett hotell som heter The Access Pool Resort & Spa, ser lekkert ut, ligger 800 m ifra strand og sentrum.

Men fortell meg hvorfor jeg IKKE bør dra her, med en begrunnelse...

Hva er det som er så fælt med denne plassen i juni måned?

Og ser at folk skriver om turist shoppingvarer.. hva er det?

Takker for svar!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Tja, nå er det lenge siden jeg var i Phuket men det er en av de mest besøkte plassene i Thailand så det er godt med turister der. Men det spørs også helt hvor man bor...de tre hovedstrendene er vel Patong, Karon og Kata hvis jeg ikke husker helt feil der Patong er hovedstranden og den som er travlest. Da vi var der var det mange redlight barer og mange typiske turistspiseplasser (fra tyske Bierstube til Australske barbeque plasser). Men fordelen med mange turister er at det er mange aktiviteter...her er det lett å få til snorkleturer til Phi Phi, leie bil for å kjøre rundt på øya, leie vann scooter, kjøre gocart, spille minigolf etc.

Hvis du vil lese om hotellet som dere har sett på bør du kikke på TripAdvisor: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g2...Spa-Phuket.html

Jeg synes alltid at det er fint i Thailand...selv i regntiden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest

Hei.

Sitter å funderer på om vi skal ta bryllupsreisen vår i Thailand, nærmere bestemt Phuket, Karon Beach.

Har sett at det er mange som bare sier : Ikke reis der osv. Uten å si noe om hvorfor..

Nesten alle plasser der det går charter er prega av turisme, så den er grei.

Regntid.. tja.. 5 dager mere regn enn Tørketid måneden.. Og det høljer ned , så stopper det. Overlever vel det.

Har tittet på ett hotell som heter The Access Pool Resort & Spa, ser lekkert ut, ligger 800 m ifra strand og sentrum.

Men fortell meg hvorfor jeg IKKE bør dra her, med en begrunnelse...

Hva er det som er så fælt med denne plassen i juni måned?

Og ser at folk skriver om turist shoppingvarer.. hva er det?

Takker for svar!! :)

Heisann!

Har bodd på Phuket 1 år og jeg ser absolutt ingen grunn til å ikke dra dit i juni!

greit nok det regner litt men dette med regntiden er faktisk i forandring, det regner ikke så mye og temperaturene er jo likevel herlige.. så om man tåler en regnskur i ny og ne (og det gjør jo nordmenn flest=) så er det ingen problem å dra i juni. Phuket som reisemål vokser veldig- tidligere var det jo veldig lavsesong på sommeren, noe som betyr at mange barer,restauranter osv var stengt men det er også annerledes nå enn før.

Vil også si at jeg kjenner til hotellet dere vurderer - The Access- og selve hotellet er fantastisk lekkert på¨alle måter:) men hotellets omgivelser er litt triste kanskje. men det er et flott hotell for Honeymooners! nydelige rom og bassengområde, god service. så viss det ikke er kjempenødvendig å bo rett på stranda og ha masse restauranter og barer rett utenfor døra så er det et bra valg. 800 m høres jo ikke så mye ut-men husk at det er et stykke å gå i 40 graders varme:-)

bare spør om du lurer på noe mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi endra destinasjon til Kata Beach og skal bo på Sawasdee Village. :)

Kan jo begynne med å fortelle at Koh Samui er et av de bedre stedene å reise på sommers tid.. De har ikke samme regntid som f.eks. Phuket.. I juni ligger de på 30-35 grader.. Foreldrene mine har vært over det ganske hele og det eneste hun sa var ikke velg Pattaya til en bryllupsreise ;) Skal forhøre meg litt om Kata jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest smotti

Vennina mi var på koh samui, og sa det var fint der. Men jeg synes alle hotellene jeg fant der var stygge og det koster mye mer enn å dra til phuket.

Og vennina mi var på kata beach og sa at det var det topp, pluss at jeg fant dette meget spesielle hotellet som vi skal bo på.. Så da valgte vi den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan fortelle at Kata er mindre og mye kosligere enn Karon.. Mindre strand også, men veldig koselig.. Det dere må passe på når dere reiser på sommeren er havet.. Det kan være ekstremt høye bølger til tider og mye stenging av strender.. Kraftige undervannsstrømmer og det er lett å drukne... noe som skjer ofte på den tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei, det var jeg som svarte på innlegget om The Access resort..

Ville bare si at Sawasdee Village er et helt fantastisk hotell!!! et av de aller flotteste hotellene på Phuket, etter min mening. hele hotellet er en oase med fontener, blomster, planter, trær, bassenger, spa...

Enjoy=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...