Gå til innhold

Middag med tre retter


Supramundane

Anbefalte innlegg

I anledning vår merkedag har jeg tenkt å diske opp med en treretters middag. Hovedrett blir biff av ytrefilet av svin, med bakte poteter. Tilbehør er kryddersmør, maiskolber, grillet tomat, brokkoli, rømme og ost. Som dessert blir det nok is og en eller annen fruktkompott.

Jeg er på utkikk etter noen tips til forret - hva som helst!

Det skal sies at min kjære ikke er så veldig glad i avokado, ellers liker han det meste.. Har dere noen tips? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt forslag, men asparges faller ikke helt i smak hos meg.. ;)

Vi er kanskje litt kresne, men et eller annet må da gå an å finne på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
Godt forslag, men asparges faller ikke helt i smak hos meg.. ;)

Hm, jeg fortsetter å mase med spekeskinke da:

Melon (honning,-eller cantaloupemelon) med spekeskinke, knaskebrød(vannkringler, grissini eller melbatoast) og en løkdressing (lettrømme, masse finhakket rødløk, finrevet agurk, litt salt og masse grovmalt pepper)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremet blomkålsuppe?

Det var et godt forslag! Men vi har det så ofte så det blir liksom ikke så "spesielt" som jeg hadde tenkt meg at middagen skulle være. :)

Hm, jeg fortsetter å mase med spekeskinke da:

Melon (honning,-eller cantaloupemelon) med spekeskinke, knaskebrød(vannkringler, grissini eller melbatoast) og en løkdressing (lettrømme, masse finhakket rødløk, finrevet agurk, litt salt og masse grovmalt pepper)

Dette var et knalltips! Tror jeg satser på denne jeg! Men jeg vet ikke hva vannkringler, grissine eller melbatoast er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, fantastisk! Takk skal du ha! :)

Melbatoast var jo genialt enkelt !

Du kan kjøpe ferdig på mange butikker, men det er jo ekstra flott å lage dem selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisket litt hos sambo i går, og melon var visst IKKE bra. Særingen..

Vurderer kanskje å lage sånn toast med hvitløkssmør, gratinert med ost i ovnen.. det kan vel funke som forrett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ørret med bruschetta og tapenade?

Har ikke smakt det, men det hørtes litt spennende ut.. ?

Er forresten godt med en fiskerett til forrett når det er kjøtt til hovedrett. Så blir det ikke BARE kjøtt liksom.

Eller kanskje noe med kylling?

Her er det forresten en oppskrift på ørret-rullade.

http://www.trondelag.com/index.jsp?aic=123012

Endret av mia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok smart å ikke ta bare kjøtt!

Kanskje det er mulig å finne på et eller annet med kylling, litt usikker.. Jeg så en gang sånne "spyd" (ganske små) som hadde kyllingbiter som var stekt, og surret med bacok, og noen grønsaker innimellom kjøttbitene. Synd at jeg ikke husker hva som var med annet enn kyllingen. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok smart å ikke ta bare kjøtt!

Kanskje det er mulig å finne på et eller annet med kylling, litt usikker.. Jeg så en gang sånne "spyd" (ganske små) som hadde kyllingbiter som var stekt, og surret med bacok, og noen grønsaker innimellom kjøttbitene. Synd at jeg ikke husker hva som var med annet enn kyllingen. :klaske:

Denne da?

http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift12103.asp

Et tips til: søk på "kyllingspyd" på www.google.no

Da får du opp en del oppskrifter.. Google er god å ha!

Endret av mia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja den så jo ikke så gale ut!

Skal google rundt litt og se hva jeg finner, men jeg tror kanskje jeg velger et litt "lettere" alternativ, sånn at det ikke blir noe kjøtt i forretten, siden vi skal ha en stor biff til hovedrett.

Kjøpte appelsinfromasj-kake på konditoriet her i dag, tror det blir en suksess som dessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er nydelig. Den har en sånn lys og lett sukkerbrødbunn, som er delt i to. I midten er det da appelsinfromasj. Hele kaken har også et lag med fromasj rundt seg, og sidene er pyntet ekstra med sånn "blyantskrell" av karamellsjokolade. (Hehe, vet ikke hva annet jeg skal kalle det enn blyantskrell!) På toppen ligger det masse appelsin i et tynt, gult gele-lag, pluss noen jordbær, bringebær og en skive stjernefrukt!

Vi hadde en akkurat make på jobb for litt siden, den var av jorbær, og da med jorbærfromasj/bær. Helt fantastisk nydelig. Når jeg en gang gifter meg skal jeg ha sånn kake!

Beste var at den bare kostet 165,-!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snegler! :hakeslepp:

Snegler er snaddermat. :ler:

Nå har du fått mange og gode forslag, men til en annen gang så kan (hvis du liker det) en tallerken med 2-3 skjell, et par reker og en skive røykelaks eller to servert med ristet brød og god aïoli være noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...