Gjest *Mim* Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Inspirert av denne tråden: Synes du det er ok å smake på butikken? Er det greit å ta en drue? Et eple? Smågodt?
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Jeg synes det er greit å ta en drue, men jeg ville ikke gjort det selv uten at de var vasket. Epler og andre store ting synes jeg ikke det er greit å smake på. Smågodt smaker alltid det samme, så jeg ser ikke poenget i å smake på det. Kanskje hvis man aldri har prøvd den bestemte sorten før...
SilkeSatan Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Jeg smaker ikke på ting i butikken. Selvom jeg har endt opp med masse sure druer og slikt, men det er jo en sjangs man må ta.
Arkana Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Nei, det er ikke greit. Hvorfor skal det være bedre å ta druer fordi de kommer lettere tilgjengelig enn epler? Hvorfor er det verre å ta sjansen på sure druer enn det er å ta sjansen på sure epler eller appelsiner? Jeg synes ikke det er gøy å måtte ta "ribbede" klaser druer fordi andre har vært og spist.
Gjest Tnita Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Nei, det er ikke greit. Heller ikke greit å smake fra smågodt-hyllene eller mandlene i løs vekt. (som skrevet i den andre tråden) Og, hvis du smaker og tror at ingen ser deg - det ses og merkes. Det er ikke "lov", med mindre det er lagt ut smaksprøver. Hvem vil vel kjøpe drueklaser hvor det er plukket a en drue her og der? Så nei, jeg smaker ikke! Syns det er en uskikk mange gjør.
Gjest Kari Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Nei det synes jeg ikke. Ville ikke likt å kjøpe en drueklase som andre har "pellet" på...
Tabris Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 Nei, jeg synes ikke det er greit på f.eks druer hvor det betyr at det blir mindre druer på neste kunde. Men om man tar en bit smågodt for å kjenne om man liker dem eller ikke før man stapper flere i posen synes jeg ikke er så ille. Men strengt tatt er jo det ikke mer lov enn noe annet det heller, selvsagt.
Gjest Raptuza Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Syns det er frekt og nesten å stjela. Ei eg kjenner gjer det, men eg syns det er ein uting.
aline Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 Jeg synes det er greit å ta en drue, men jeg ville ikke gjort det selv uten at de var vasket. Epler og andre store ting synes jeg ikke det er greit å smake på. Smågodt smaker alltid det samme, så jeg ser ikke poenget i å smake på det. Kanskje hvis man aldri har prøvd den bestemte sorten før... enig, skal jeg kjøpe druer i løse klaser, smaker jeg ei drue først. Synes, for min del, det er stor forskjell på å prøvesmake druer kontra epler, da man kan ta EN drue, man kan ikke prøvesmake ett eple, eler man kan jo,det blir bare litt annerledes. Mandler har jeg aldri tenkt på, godteri i løsvekt smaker som gjest sier, det samme, de er ikke enten sure eller søte, slik druer kan være. Men det der bunner vel rett og slett i hva man er vant til, og vi smakte alltid en drue om vi skulle kjøpe løsvekt-druer. Nå kjøper jeg stort sett druene som er i lukkede bokser, så da er det jo ikke noe greie, prøvesmaker selvsagt ikke dem selv om jeg skjønner de som mener at det ikke er ok, er jeg altså likevel en av dem som gjør det, kun med druer.
Rosalie Skrevet 6. februar 2008 #10 Skrevet 6. februar 2008 Nei, det er ikke greit. Ja, det er "bare" en drue eller sågodtbit, men svinnet for butikken blir stort i løpet av året dersom alle tenker slik, noe som medfører høyere priser for oss forbrukere.
Noli Skrevet 6. februar 2008 #11 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har vel kanskje større problemer med å forstå hvordan noen orker å spise feks druer som det er godt mulig andre mennesker har tatt på uten å vaske dem først. Regner med dere ikke vasker druene dere "stjeler" i butikken.
aline Skrevet 6. februar 2008 #12 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har vel kanskje større problemer med å forstå hvordan noen orker å spise feks druer som det er godt mulig andre mennesker har tatt på uten å vaske dem først. Regner med dere ikke vasker druene dere "stjeler" i butikken. har jeg faktisk ingen problemer med, jeg tar i utallige dørhåndtak og penger og div som andre tar på i løpet av dagen, og kan likevel godt ta hånden opp til munnen selv uten å ha vasket meg hver gang den går opp til munnen. helsemessig er jeg frisk som en fisk, selv om jeg altså aldri har vært redd for andres bakterier og greier.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #13 Skrevet 6. februar 2008 Nei, det er ikke greit i det hele tatt. For det første tar du noe du ikke har betalt for, og det koster butikken masse i løpet av et år. For det andre er det uhygienisk når du piller på frukt eller smågodt for å ta en liten smakebit. Jeg synes det vitner om dårlig folkeskikk når folk gjør sånt på butikken.
Gjest Pet Skrevet 6. februar 2008 #14 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har vel kanskje større problemer med å forstå hvordan noen orker å spise feks druer som det er godt mulig andre mennesker har tatt på uten å vaske dem først. Regner med dere ikke vasker druene dere "stjeler" i butikken. Tror du virkelig at du får bort bakterier fra druer av å skylle dem under springen? Eller såper du inn hver enkelt drue og vasker dem i varmt vann?
Gjest Gjest-M- Skrevet 6. februar 2008 #15 Skrevet 6. februar 2008 Nei, dette er ikke greit. Det koster butikkene masse penger, og er på grensen til tyveri. Jeg gjør aldri sånn. Hadde følt meg som en forbryter hvis jeg skulle prøvesmakt varer i løsvekt i butikken.
Lilith Skrevet 6. februar 2008 #16 Skrevet 6. februar 2008 Nei, jeg smaker ikke på ting i butikken, med mindre det er lagt ut egne smaksprøver.
Gjest Roxie Hart Skrevet 6. februar 2008 #17 Skrevet 6. februar 2008 Jeg er enig med de fleste her: Det er ikke greit! Er man veldig uheldig med kjøpet, kan man jo heller bytte varen etterpå.
FrizzleSizzle Skrevet 6. februar 2008 #18 Skrevet 6. februar 2008 Hva er alt dette snakket om sure druer? Har aldri spist annet enn gode druer i hele mitt liv.
Gjest Frk Åberg Skrevet 6. februar 2008 #19 Skrevet 6. februar 2008 Jeg gjør det aldri selv. Men jeg ser logikken hos de som prøvesmaker druer, siden de kan smake så forskjellig. Smågodt smaker stort sett det samme. Men jeg har nå lært meg å se på druene hvilke som er gode, så jeg har ikke behov for å smake.
Noli Skrevet 6. februar 2008 #20 Skrevet 6. februar 2008 Tror du virkelig at du får bort bakterier fra druer av å skylle dem under springen? Eller såper du inn hver enkelt drue og vasker dem i varmt vann? Ja, selvsagt. Pleier å ta dem i oppvaskmaskinen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå