Gå til innhold

dårlig dag p.g.a butikkansatte.

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei, nå har jeg måttet snu livet mitt litt opp og hode for å si d sånn, skal fortelle hvorfor.

jeg er en "fattig" sjykepleier studine som lever etter et stramt budsjett.

Vi har en rema 1000 butikk rett ved siden av studenthuset, det syntes jeg var kjempeflott, siden jeg da slapp å gå så langt for å komme meg på butikken.

men nå (etter 7-8 uker) må jeg altså ta bussen 5 km for å få handla rett etter endt skoledag p.g.a den hersens rema 1000 butikken. har hørt mange andre her på studenthuset klage også på denne butikken.

1. han som er tilsynelatende "sjefen" er liksom høvding der viker d som. en gang jeg stod og pantet flasker så stod han rett bak meg og kontrollerte at jeg ikke bare slengte fra meg plastikkposen etter at jeg var ferdig. kunne omtrent kjenne pusten hans i nakken altså. dette gjør han med andre også. står der og ser stygt på oss.

2. samme fyren blir også fly forbanna hviss han ser noen i frukt avdelingen som smaker på druene. hallo, må jo få lov til å smake om de ikke er sure??? anyways, han lager et hælvete for de som gjør dette, han kjeppjager de ut av butikken og banner og steiker.

3. er så fordømt rotete. hver gang jeg var der så lå det en masse pappesker og fløt overalt. en periode (tror det var 2-3 uker) var det umulig å komme seg fra til frysediscen fordi de drev med lager rydding der og ikke gadd å rydde vei for kundene.

4. de i kassa er helt umulige. jeg er ei blid jente som ofte sier "hei" og er vennlig på butikken. men disse kassadamene er det umulig å få øyekontakt med. de sitter også ofte i telefonen. Antageligvis private samtaler. De gidder ikke å spørre om du vil ha pose, så jeg må som oftest spørre om jeg kan få. Ofte glemmer de dette også så jeg pleier bare å ta med meg varene i hendene mine og dra derifra. de gidder heller ikke å fortelle deg hva sluttsumen blir, og de må strekke deg over kassa for å se etter hvor mye du skylder.

5. de ansatte har samtaler med hverandre. en står i kassa og roper over hele butikken til en annen ansatt om festen forrige helg.

Er forkastelig at folk er sånn....kjerp dere!!!!!

irriterende at jeg må bruke tid og busspenger på å komme meg på en annen butikk.

skal ikke vere sånn!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en bekjent med en ledende stilling i dette "systemet" og ut fra det jeg har hørt er dette ikke noe som blir sett på med blide øyne. Jeg tror m.a.o. jeg ville ha sent dette innlegget som mail til Rema 1000 sentralt.

Gjest ludmilla
Skrevet

Butikkansatte skal ikke være sure.

Men er det egentlig ok at alle spiser av druene?

Skrevet

Nei og nei.

Skrevet

Nei, jeg reagerte på den jeg også. Tror ikke jeg hadde kommet itil å kjøpe druer dersom jeg så andre kunder som sto og spiste av de, gitt..

Men butikkansatte skal ikke være sure, det er jeg enig i :)

Skrevet

Tror jeg hadde hevet meg over dette fremfor å gidde å ta bussen 5 km, altså. Selv om det ikke hørtes så bra ut. Og jeg spiser ikke druer før jeg har betalt for dem.

Gjest Spadamen
Skrevet

Det virka som om det er vanleg for mange, men man har vel ikkje krav på det. Nokre butikkar skjære jo opp frukt som man kan prøvesmake. Personleg ville eg ikkje ha ete drue rett frå butikken.

Elles er eg einig med Leo; send mail.

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg har selv vært butikkansatt på et par forskjellige steder, også sittet i kasse på stor kjedematbutikk... De ansatte har krav på seg til å være blide,hyggelige og serviceinnstilt fra ledelsen i kjeden; for sure ansatte og dårlig butikk fører jo til at butikkene taper kunder og penger.

Jeg ville også sendt mail.

Skrevet

Det med å prøvesmake på druene skjønner jeg at han reagerer på, men det du ellers nevner ville jeg også sendt en klage på, ja.

Skrevet

I likhet med de andre synes jeg ikke det er greit å prøvesmake mat i butikken; den er der for at den skal selges, og om man ikke betaler for den er det tyveri. Riktignok tyveri i veldig liten skala, men like fullt vil enten butikken tape på det om det er druer som veies i kassa, eller så vil kunden som kjøper boksen (om det er de der halvkiloseskene med druer) få mindre enn h*n har betalt for.

Jeg er ikke helt sikker på hva REMA-kjeden gjør når de mottar klager, ettersom det ikke er de som eier butikken. REMA er et franchiseforetak, og om man eier en butikk får man stort sett være med i den kjeden man vil forutsatt at man har gode nok salgstall til at det lønner seg for distributøren. Men prøv, og si gjerne fra om du får svar og om det skjer noen endringer i butikken etterpå :jepp:

Skrevet

Bortsett fra at jeg IKKE synes det er greit å smake på druene, så ville jeg nok sendt en klage på resten av punktene.

Rart det der med folk og druespising på butikken. :klø:

Skrevet

Snakk om dårlig service. Denne butikken ville jeg også klagd på.

Når det gjelder druene..Voldsomt så mange prektige mennesker det var her da...Jeg innrømmer gjerne at jeg smaker på en drue hvis jeg har planer om å kjøpe druer. Det er ikke alltid at druene er like gode, og hvis jeg ikke liker dem vil jeg heller ikke kjøpe dem. Og sure druer og gode druer ser ofte helt like ut.

Dessuten tror jeg butikken kaster så mye frukt hver dag at om alle smakte en drue vil det ikke ha så stor betydning.

Men dere som ikke smaker..hvordan vet dere at de druene butikken har til en hver tid er de dere liker? Eller er dere ikke så nøye på sånt?

Skrevet

Det er vel det samme med druer som andre frukt? Eller skal vi få lov til å smake på epler og pærer også? Dessuten, hvis alle kundene som kommer innom en dagligvarebutikk tar smaksprøve på en drue eller to, så blir det ganske mange klaser i løpet av et år.. Jada, jeg er klar over at ikke alle gjør det, men hvis en skal få lov, så må vel alle få lov?

Jeg synes forresten også kollegaer må ha lov til å snakke sammen, til og med om ting de har gjort utenom jobben, så lenge de ikke forsømmer kundene pga det.

Skrevet

Selv smaker jeg ikke på frukt før jeg kjøper, da vil jeg heller bli overrasket når jeg kommer hjem. Og det frister lite å kjøpe druer det er plukket av. Det butikken heller burde gjøre, er å legge et fat med smaksprøver, altså noen druer som kundene kan smake fra. Også med appelsin gjøres dette ofte, for den kan være alt fra sukkersøt til sitronsur... Hørtes ikke ut som en hyggelig eller hygienisk butikk å handle på...

Skrevet
Men dere som ikke smaker..hvordan vet dere at de druene butikken har til en hver tid er de dere liker? Eller er dere ikke så nøye på sånt?

Jeg vet ikke hvordan druene er før jeg kommer hjem og smaker - på samme måte som jeg ikke vet om appelsinene eller eplene er sure, før jeg kommer hjem.

Dette er en sjanse jeg er villig til å ta.

Jeg synes det er frekt å ta en drue for å prøvespise. Uansett om det er i små-skala, så blir det jo tap for butikken uansett...

Skrevet (endret)

Har de satt frem smaksprøver, så er det en annen sak. Ellers kjøper jeg stort sett stenløse druer i plastkurver med lokk. De er stort sett alltid gode.

Jeg tar dem i øyensyn da, for å se om de ser pene ut. Men smak er noe jeg tar en sjans på.

Endret av Saeria
Skrevet
I likhet med de andre synes jeg ikke det er greit å prøvesmake mat i butikken; den er der for at den skal selges, og om man ikke betaler for den er det tyveri. Riktignok tyveri i veldig liten skala, men like fullt vil enten butikken tape på det om det er druer som veies i kassa, eller så vil kunden som kjøper boksen (om det er de der halvkiloseskene med druer) få mindre enn h*n har betalt for.

Jeg er ikke helt sikker på hva REMA-kjeden gjør når de mottar klager, ettersom det ikke er de som eier butikken. REMA er et franchiseforetak, og om man eier en butikk får man stort sett være med i den kjeden man vil forutsatt at man har gode nok salgstall til at det lønner seg for distributøren. Men prøv, og si gjerne fra om du får svar og om det skjer noen endringer i butikken etterpå :jepp:

Ikke for å være frekk, men endel faktafeil i dette innlegget. Det er faktisk Reitan som eier Rema 1000 selv. Franchise vil si at de "leier" ut butikken til noen som driver det for dem, og deler fortjenesten. Butikksjefen i den aktuelle butikken eier derfor ikke butikken selv om han driver den. Reitan setter veldig pris på slike tilbakemeldinger, og det er helt riktig å sende denne inn sentralt.

Jeg vil også føye meg inn i rekken og si at å smake på frukten er ikke bare forbudt, men det er faktisk ulovlig og straffbart også. Er du så usikker på hvordan druene evt. smaker, synes jeg du burde spørre betjeningen om å få lov å smake på en. Da har du alt på ditt rene, og som butikkdriver selv synes jeg det er en helt fair måte å gjøre det på!

Skrevet

Tror jeg hadde blåst lett i det, og fortsatt og handle på butikken. Tror ikke jeg hadde giddet å la irritasjon over butikken ta en så stor del av hverdagen min at jeg valgte å ta bussen 5 kilometer for å handle. Reagerte også litt på at du sa du "MÅTTE" ta bussen så langt- det er faktisk et valg du selv har tatt.

Skrevet

Jeg ser at mange har hengt seg opp i drue smaking her. Dere kan ta det i en annen tråd. Det pågår druesmaking i alle matbutikker uten at sjefen jager kundene ut av butikken av den grunn.

Det er sjefens oppførsel som er tema her.

Jeg ville skrevet mail eller ringt til Rema 1000 sentralt og fortalt om dette. Du er sikkert ikke den eneste som ikke liker dette. Kan hende de har allerede fått flere henvendelser om denn btikken og den sjefen.

Gjest Gjest_hm_*
Skrevet

Høres direkte slapt og ufyselig ut!

MEN å smake på druene skal du ikke på lik linje med at du ikke skal smake på mandler i løsvekt, godterier i løsvekt o.a.

Ellers må du jo få både dine venner og deg selv til å raportere butikkens moral.

Da sender dem kanskje en sivil Rema 1000 eller Reitangruppen ansatt til butikken slik at de ser at dette er uhørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...