Gå til innhold

Feil dato på dåpstallerken..


mia83

Anbefalte innlegg

Vi har oppdaget (jada jada, for LENGE siden, men har ikke gjort noe med det ennå) at tallerkenen med klokkeslett, fødselsvekt, lengde osv som sønnen vår fikk til sin dåp er gravert feil!

Dåpsdatoen var 09.03.03, men gravøren har skrevet 09.03.09...

Vi får sikkert ikke endret på dette gratis ettersom vi ikke har sagt ifra før, men er det noen som vet hvor mye det evt koster å få rettet på dette?

Får vel ikke noe "rabatt" heller sikkert selv om det ikke er vår feil... Det er jo en slurvefeil fra gravøren, men vi måtte helt sikkert sagt ifra før om vi skulle fått endret det billigere. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når dere er så ekstremt seint ute ville jeg ikke brydd meg med reklamasjon i det hele tatt. Kjøp en ny tallerken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. Samme skjedde oss! Men det var på en sølvkopp sønnen vår fikk til bursdagen. Skulle stå: 30.03.03, men står istedet 03.03.03.

Litt irriterende, men kan jo ikke gjøre noe med det nå. Så vi ler bare av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. Samme skjedde oss! Men det var på en sølvkopp sønnen vår fikk til bursdagen. Skulle stå: 30.03.03, men står istedet 03.03.03.

Litt irriterende, men kan jo ikke gjøre noe med det nå. Så vi ler bare av det :)

Går det ikke an å få rettet på det altså? Er litt kjipt å kjøpe ny synes jeg.. Kan jo gjøre det men... han fikk den av sin oldemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig det går an å rette på det, men det kommer kanskje an på materialet tallerkenen er i. Jeg gjetter på at det ikke er noe big deal å endre det om det er i sølv, men kanskje verre med tinn som er hardere/annen struktur og lavt smeltepunkt?

Hvor mye det koster aner jeg ikke, et par hundre kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig det går an å rette på det, men det kommer kanskje an på materialet tallerkenen er i. Jeg gjetter på at det ikke er noe big deal å endre det om det er i sølv, men kanskje verre med tinn som er hardere/annen struktur og lavt smeltepunkt?

Hvor mye det koster aner jeg ikke, et par hundre kr?

Den er nok i tinn ja.. ser sånn ut iallefall... Får ta den med til gullsmeden der den ble kjøpt og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nextlife

Vi fikk feil høyde på barnet på dåpstallerken av tinn, gullsmeden fikset det på en dag, tror vi betalte en femtilapp for det (for ca 10 år siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden årstallet er såpass feil som det er, burde butikken fikse det gratis. 09.03.09 har jo ikke vært enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden årstallet er såpass feil som det er, burde butikken fikse det gratis. 09.03.09 har jo ikke vært enda.

Tenkte jeg skal levere den i løpet av uka så får vi se... Men da sier de sikket at vi burde kommet før.. men uansett skal jeg prøve å fikse det, selv om jeg må betale for det eller ikke. Men, det er jo faktisk 6 år feil da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de greie gjør de det gratis ettersom datoen som står på er over att år frem i tid.

Spør pent og høflig om de kan fikse det og beklag at du ikke har kommet før, er de litt serviceinnstilte ordner de det gratis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dE kan pusse det ned og gravere nytt oppå. Vi har gjort det med noe vi fikk gravert feil (reklamasjon, så aner ikke pris)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...