Gå til innhold

Darling, we're getting married!


Gjest Problematique

Anbefalte innlegg

Gjest Grafica

Ja, så var det min tur!

Får vel presentere meg, eller oss, da ^^

Jeg og Sondre, min kjære, forlovet oss 26.12.06. Da hadde vi vært sammen knapt et halvt halvt år, men vi har visst fra dag en at det var ment til å være oss. Vi er kvalmende søte, fortsatt nyforelska etter halvannet år sammen, og over et halvt år som samboere.

For to dager satte vi datoen vår:

18.07.09

Det er treårsjublieet vårt. Vi ble enige om den dagen han fridde, at det måtte bli attende juli, men vi så for oss at ventet til vi var ferdige med studier, altså en fire-fem år. Men på søndag fant vi ut at nei, vi gidder ikke vente!

Vi er begge 20 nå, og mange vil nok si vi er for unge. Men vi vet bedre... Det er ikke mulig å beskrive det vi har, samspillet vårt, hvor bra vi fungerer sammen. Soulmates, rett og slett :)

Jeg har selvfølgelig gått og planlagt sånn litt her og litt der i hodet det siste året, og har noen planer klare. Men foreløpig tar jeg det med ro; vi har bestemt oss for å vente et par måneder før vi forteller det til foreldre og familie. Tiden imellom skal vi bruke på å bli helt klare på nøyaktig hva vi ønsker. Jeg vet nemlig at min mor kommer til å ha endel meninger om altmulig ;)

Så det er oss!

Endret av Grafica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse med forlovelse! Ikke sant det er gøy? :D

Og velkommen inn til oss! Jeg er helt sikker på at du som mange andre her vil finne massevis av gode råd og tips.

Håper du får en kjempe trivelig planleggings tid! Et godt tips er å være tidlig ute med så mye som mulig, så slipper du massevis av stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med forestående bryllup, og :velkommen: hit til oss bryllupsdagbokskrivere!!! Du går en fin tid i møte nå! Kos deg masse med planleggingen!! Det skal bli spennende å følge deg framover!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Gratulerer så mye med det forestående bryllupet!! :juhu: Ikke sant det er herlig å være forlovet og planlegge bryllup?? :-D Håper du blir til å kose deg sammen med oss dagbok-gjengen iallfall!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Jeg storkoser meg med å sitte og drømme om kjole og blomster og gruer meg til å begynne med gjesteliste og slikt ;D Hehe.

Vurderer å poste bilder av det jeg har plukket ut som antrekk sålangt, hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *englefjes*

Hei :-D

Gratulerer med forestående bryllup og velkommen hit :-D :-D

Som de andre sier er det masse gode råd og tips som vanker her.

Vurderer å poste bilder av det jeg har plukket ut som antrekk sålangt, hmmm.

Gjerne det, elsker bilder.

ha en fin kveld :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og velkommen hit! graulerer med forestående bryllup! :)

jaaa, vi elsker bilder her, så det er bare å slenge ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Ok, bilder kommer her!

Jeg vil ikke ha en supertradisjonell kjole. Verken jeg eller Sondre er veldig tradisjonelle, i livsstil, karrierevalg eller tankegang. Så en enkel hvit kjole er ikke min greie... "Kjolen" min blir bygd opp av 3 deler.

Hvitt tyllskjørt:

http://www.fairygothmother.co.uk/newimages3/fgm-b400.jpg

Sort overskjørt:

http://www.fairygothmother.co.uk/newimages3/ct-01.jpg

http://www.fairygothmother.co.uk/newimages3/ct-01b.jpg

Korsett i sort og hvitt, ikke helt sikker på om det blir akkurat DETTE, men i denne stilen (ikke ferskenfarget som avbildet, men da altså i hvitt)

http://www.fairygothmother.co.uk/newimages...0-m2520_78l.jpg

Jeg vet det er et fryktelig uvanlig brudeantrekk, men det er 100% MEG! ^^

Sondre kommer heller ikke til å stille i "vanlig" dress eller sjakett. Han er en tynn gutt, med en særegen stil, og han kler rett og slett ikke slike typiske mannepenklær. Så der blir det nok sort bukse, hvit skjorte, og vest i silkebrokade. Alt blir bestilt hos skredder, slik at det passer ham perfekt.

Så... Da bare tusler jeg borti der og venter på alle de negative reaksjonene jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Så godt å se flere unge bruder her :)

Blir spennende å følge med på planleggingen deres.

Det var spennende tanke du hadde med den kjolen din :)

Virket som den var gjennomtenkt og det er jo bra.

Flott at noen tar en vri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Gratulera me forlovelse å planlegging av bryllup, å velkommen inn i dagbøkene :) Sjansen e stor for at du vil trivs her inne.......enkelte av oss kan vel påstås å vær KG-AVHENGIGE :fnise: Inkl. undertegnede :ler:

Så utrolig stiligt me annerledes kjole!! Tøft at du tør syns eg :jepp: E de den stilen så e din, så vil vel jerna folk ikkje reagera sånn??

Blir kjekt å følga deg vidåre fram mot bryllupe :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å lese om planene dine, Grafica :)

Jeg synes det er tøft av deg å velge en utradisjonell kjole, jeg lurer på om jeg skal gjøre det selv når jeg en dag gifter meg. Faktisk har jeg vært forlovet mange år alt, og lurer på om jeg skal fri på skuddårsdagen...

Det er gøy å lese om unge bruder her inne, selv er jeg 21, blir 23 når jeg evt. gifter meg sommeren/høsten 2009...

Jeg ønsker deg masse lykke til med planleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også tenkt å ha hvit og svart kjole! Hvit kjole med litt svarte broderier på da.. Men den dagen jeg bestilte time for å ta mål av meg, så fant jeg drømmekjolen! Så da ble det hvit kjole på meg også gitt... Men er fornøyd med valget mitt :)

Synes kjolen din virker stilig jeg! Blir spennende å se den i sin helhet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen!!

Jeg er forholdsvis ung når jeg gifter meg jeg også, er 22 (men blir 23 i november) når vi gifter oss neste år... men når vi gifter oss har vi vært sammen i over 5 og et halvt år, så synes det begynner å bli på tide :P

Jeg tror også man vet når man har møtt den rette... jeg visste det selv om jeg bare var 17!

Jeg ville aldri giftet meg i svart kjole, men så lenge det er stilen din og du føler deg komfortabel med det så synes jeg det er litt kult, alt MÅ jo ikke være tradisjonelt og A4 når man gifter seg...

Lykke til med planleggingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror antrekket ditt blir skikkelig kult, jeg :) var såvidt innom denne butikken da vi var i london, og de har jo såå mye tøft der da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Grafica

Ja, ikke sant MrsG? Jeg elsker fairygothmother, har handlet korsetter derfra tidligere, og kan bruke flere timer med å bare sitte og sikle på nettsiden deres!

Takk for positive kommentarer, alle sammen! Tror dere ikke at jeg har gått hen og ombestemt meg totalt, da? Joda. En annen KG bruker postet bilde av kjolen hun tenkte å bestille, og jeg falt pladask >.< jeg vil riktignok ikke ha prikklik, men omtrent samme snittet i skjørtet og slikt. Korsettet gir jeg ikke slipp på da! Men da blir det nok korsett i rødt eller sort... Og røde eller sorte broderier på kjolen.

Dette er kjolen jeg nå har bestemt meg 100% for: drømmekjolen

MEN! Men noen forandringer. Ikke det hvit broderiet/blondekanten, og litt kortere "slep". Jeg vil som sagt ha broderier i sort/rødt istedet (kommer ann på hva jeg velger av korsett) som går ned langs ryggraden, sprer seg til begge sider langs kanten av skjørtet, og går opp langs splitten foran. Jeg vurderer også stroppene, vil ha de enten litt tynnere eller så bredere at det blir litt mer ermer.

Men selve skjørteformen og silhuetten falt jeg for med en gang; alveaktig! Så fantasynerd som jeg er... :fnise:

Ellers har vi ikke kommet stort lenger. Vi har satt opp liste over hele familien og de vennene vi vil komme i bryllupet. Det blir 90 mennesker til sammen... Hjelpes. Så da blir det å velge hvem som blir invitert og hvem som ikke blir det... Jeg har mistet så mye kontakt med flere i familien min, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre! Vi har vurdert å invitere alle i kirka, og så en 40stk i middag, de aller nærmeste. Men er redd det blir rart, også.

Vi har fortalt det til pappa, og til foreldrene til Sondre. Den dagen jeg hadde mannet meg opp til å fortelle det til mamma, såble hun sur og kjeftete for noe annet, så nå er det utsatt på ubestemt tid...

Det er så skummelt, fordi jeg vet at jeg burde ringe kirke nå, og finne lokale og sånt, men jeg er på en måte redd. Ikke for selve bryllupet, men for at jeg skal legge masse planer og glede meg, og så blir alt ødelagt når jeg får fortalt det til mamma. At hun sier hun ikke vil komme, eller bare blir negativ og ødelegger all gleden min. Uff!

Jeg lover hvertfall dyrt og hellig at det ikke skal gå like lang tid til jeg skriver neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så nydelig kjole da! Høres virkelig stilig ut! Det blir noe som ikke alle andre har, og det er kuult! :jepp:

Håper det ordner seg med moren din da! Det er jo din dag, men det er klart det er litt sårt hvis noen ikke er enige i bryllupet eller at en person som er viktig for deg ikke kommer...

Lykke til!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Takk dinedama :D

Åååh det var så gøy, jeg var på jobbintervju idag og ble bedt om å fortelle om meg selv, og fortalte da blant annet at jeg skulle gift meg neste sommer. "åååååh, så spennende!" utbryter hun da, og så ble det et par minutter bryllupsprat midt i intervjuet gitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...