Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Har vært delvis sykemeldt de siste månedene. Grunnen var en angst som jeg har slitt med lenge, men klart å holde "kontroll" på, inntil jeg kom inn i arbeidslivet. Tøft marked, men jeg fikk en kjempeflott jobb.Føler meg ufattelig mislykket pga sykemeldingen, føler jeg ikke mestrer noe. Tror at litt av grunnen til at angsten har vedvart er at trivselen ikke er helt på topp på jobb. Går nå via NAV "raskere tilbake til arbeid" hos psykolog, probelemet er bare at jeg føler jeg ikke kommer meg raskt nok tilbake til arbeid. Klarer ikke slappe av, bærer på konstant skyldfølelse og stress. finnes det noen med lignenede opplevelser eller råd til meg?
Dorrit Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Prøv å fokuser på deg selv. Det er flott at du er en ansvarsbevisst medarbeider som ikke "nyter" å være sykemeldt, men du må ikke la det gå utover helsa som du fra før av sliter med. Tenk på at du trenger tid på å komme deg igjen og at det er en grunn til at du er blitt sykemeldt.
Gjest Coolaid Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 (endret) Kjempeklem til deg:) Har du hørt om "å skynde deg sakte" ? Forstår at du sliter med dette, men for meg virker det som om du gjør du det du kan for å komme tilbake i jobb. Du har jo et opplegg hos Nav du forholder deg til. Du blir nødt å gi deg selv tid, bruker du tiden bra nå, vil du få det bra når du er klar for å gå i jobb igjen. Skyldfølelse og det som hører med er noe som vi mennesker er eksperter på. Jeg har også angstproblemer og tror jeg kan relatere til hvordan du har det. Ikke føl deg mislykket og la dagene gå opp i bekymring og dårlig samvittighet for at du skulle vært tilbake i jobb. Ta vare på deg selv først, så kommer du nok tilbake i jobb. Og du, skulle du ha lyst å prate, er det bare til å sende meg et pm:) Endret 5. februar 2008 av Coolaid
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Tusen takk for støtten;) Er ikke så lett å skynde seg sakte når en teller dagene og helst skulle vært helt frisk igår. Har gått fra 50 % sykemeldt til 20%, noe som ikke tilsvarer så mye. Men arbeidsmengden er ikke så annerledes og samvittigheten føles bedre. Selv om jeg innerst inne vet at det sikkert ikke er det aller beste for meg. Det er bare så lettere å gå til en treffer veggen, men denne gangen ville jeg forsøke noe "nytt", ta tak i ting i roten før det ble ille. Ruske opp i alt og få en god balanse. Men det tar tid..hehe,..neimen ikke lett :gjeiper:
Gjest Mia Elise Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Kjære trådstarter. Fokuser på deg selv å prøv å bli bra. Vet du at det er de virkelig gode arbeidstakerne som får dårlig samvittighet når dem er sykmeldte. Du er mao en god og pliktoppfyllende arbeidstaker. De som ikke får et snev av dårlig samvittighet men heller jubler, det er dem som skulle hatt dårlig samvittighet men det har dem ikke. God bedring og ikke tenk på hva du TROR andre måtte mene
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Tusen takk for støtten;) Er ikke så lett å skynde seg sakte når en teller dagene og helst skulle vært helt frisk igår. Har gått fra 50 % sykemeldt til 20%, noe som ikke tilsvarer så mye. Men arbeidsmengden er ikke så annerledes og samvittigheten føles bedre. Selv om jeg innerst inne vet at det sikkert ikke er det aller beste for meg. Det er bare så lettere å gå til en treffer veggen, men denne gangen ville jeg forsøke noe "nytt", ta tak i ting i roten før det ble ille. Ruske opp i alt og få en god balanse. Men det tar tid..hehe,..neimen ikke lett :gjeiper: Hei Jeg kjenner følelsen din ang å heller jobbe til en treffer veggen. Det har jeg gjort en gang, og den andre gangen gjorde jeg som deg, og tok tak i tingene før det ble så ille som gangen før. Resultatet er at jeg føler meg mye bedre rustet. Jeg tok tak i livet mitt og skiftet beite til en bransje som har et tempo som kler meg og mitt eget tempo. Jeg valgte arbeidsgiver med omhu, og ja det tok tid. Men det er det absolutt verdt! I dag er jeg et lykkeligere menneske enn det jeg var før jeg ble sykemeldt, og har nå jobbet normalt siden august Jeg er kjempestolt over meg selv, og det samme kommer du også til å oppleve når du bare gir deg selv litt tid. Det er ingen som takker deg om du jobber til du stuper, men kroppen din kommer til å takke deg for at du tok vare på den mens du var ung. Du vil få det mye bedre... Lykke til!!!
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Har vært delvis sykemeldt de siste månedene. Grunnen var en angst som jeg har slitt med lenge, men klart å holde "kontroll" på, inntil jeg kom inn i arbeidslivet. Tøft marked, men jeg fikk en kjempeflott jobb.Føler meg ufattelig mislykket pga sykemeldingen, føler jeg ikke mestrer noe. Tror at litt av grunnen til at angsten har vedvart er at trivselen ikke er helt på topp på jobb. Går nå via NAV "raskere tilbake til arbeid" hos psykolog, probelemet er bare at jeg føler jeg ikke kommer meg raskt nok tilbake til arbeid. Klarer ikke slappe av, bærer på konstant skyldfølelse og stress. finnes det noen med lignenede opplevelser eller råd til meg? bare lurer på hva Nav helper med? raskere tilbakeprosjektet......rimer dårlig i mine ører når man står allerede et halvt år på venteliste
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 bare lurer på hva Nav helper med? raskere tilbakeprosjektet......rimer dårlig i mine ører når man står allerede et halvt år på venteliste Hehe, det er forsåvidt sant. Jeg stod 7 måneder på venteliste. (Var ikke sykemeldt hele veien. Håpet var jo å få behandling før det gikk til det steg at jeg måtte sykemelde meg. Må da nevnes at det var endel trøbbel fra legen sins ide da de ikke visste om Nav tiltaket. Men nå har jeg da fått tilbud hos en privatpraktiserende terapaut en gang i uken, hadde håpt det skulle være mer. Målet er jo å få folk tilbake til 100 % arbeid innen 18 uker (mener jeg det var). Håper dette vil vise resultater. Hvordan det funker med etterbehandling vet jeg ikke enda, eneste jeg har innforstått meg med er at om jeg nå hadde valgt å bli friskmeldt hadde jeg havnet bakerst i en ny kø for å få behandling. hilsen lille meg som startet tråden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå