Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Er det farlig å bare bruke linse på det ene øyet? Synes det er ubehagelig å ha linse på det andre øyet, og jeg 'bruker' hovedsakelig det ene øyet..
Gjest Wolfmoon Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Er det farlig å bare bruke linse på det ene øyet? Synes det er ubehagelig å ha linse på det andre øyet, og jeg 'bruker' hovedsakelig det ene øyet.. Farlig er det vel strengt tatt ikke, men hvis du er nærsynt/langsynt på det øyet du ikke bruker linse, så vil du jo bli sliten/se dårlig. Hvis du derimot ser relativt normalt er det vel neppe noe problem. Har en venninne som bruker linse kun på det ene øyet, men det er selvfølgelig fordi hun ser bra på det andre. Skjønner ikke helt hva du mener med at du hovedsakelig bruker det ene øyet? Hvis det er at det er det andre øyet som styrer, så trenger du fortsatt begge øynene. Jeg ville tatt meg en tur til optikker jeg, og få avklart hvorfor det gjør vondt å bruke linse på det ene øyet. Evt skifte linsetype for å se om det hjelper.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå