Gå til innhold

Syk liten datter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lillemor har nå vært hjemme vel 2 uker fra barnehagen. Det startet med litt ond i øre og feber. Etter 3-4 dager var hun feberfri. Etter 3 nye dager fikk hun oppkast og diare med etterfølgende feber. Nå etter en uke, har hun fremdeles feber. Hun spyr ikke lengre og har fått magen på plass, men ...

Hos legen finner de ikke noe galt. Det er ikke tatt blodprøver, bare en urinprøve + vanlige undersøkelser.

Er det noen som har tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lillemor har nå vært hjemme vel 2 uker fra barnehagen. Det startet med litt ond i øre og feber. Etter 3-4 dager var hun feberfri. Etter 3 nye dager fikk hun oppkast og diare med etterfølgende feber. Nå etter en uke, har hun fremdeles feber. Hun spyr ikke lengre og har fått magen på plass, men ...

Hos legen finner de ikke noe galt. Det er ikke tatt blodprøver, bare en urinprøve + vanlige undersøkelser.

Er det noen som har tips???

Det kan være at hun har vært syk to ganger, f.eks influensa først og så omgangssyken?

Hvor høy feber har hun? Drikker hun bra? Har hun matlyst? Orker hun å leke? Når var hun hos legen?

Jeg tror jeg ville ringt legen og forklart situasjonen. Det kan være greit å få tatt en CRP. Det er en infeksjonsprøve og hun får bare et lite stikk i fingeren. Da vil man i løpet av et par minutter få svar på om hun har en infeksjon som trenger å behandles med antibiotika. Legen vil vurdere om andre undersøkelser er nødvendig.

I vår familie har vi også vært lenge syke. Både jeg og datteren min hadde feber i 5 dager og var slappe noen dager etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...