lillesky Skrevet 6. februar 2008 #21 Skrevet 6. februar 2008 Jeg synes programmet var artig! Kunne selv tenkt meg en slik hobby, men ikke i så store menger... Da måtte iallefall min samboer (som mannen i programmet) være villig til å støvsuge hver dag. Hun hadde jo nydelige persere, og hun var utrolig flink med dem., også å bade kattene. Ble imponert over den "ristinga" der hun holdt katten i alle beina rett opp og ned. Og mens vi er inne på dyrestell. Jeg fikk en gang en omplassert perser. Hele pelsen hennes var full av svære klumper og tover. Jeg brukte lang tid på å få henne helt pen igjen. Så det er ganske mye stell med de perserne!
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #22 Skrevet 6. februar 2008 Jeg syntes at damen klarte å bevise at det går an å ha det ryddig, rent og pent og samtidig ha mange katter hjemme. Kattene så også ut til å leve sammen i harmoni, og at de fungerer bra sammen til å være en så stor flokk. Det jeg imidlertidig reagerer på , er måten hun prater om dommere og andres katter på. Hun bør være veldig forsiktig med hva hun uttaler seg om, spesielt på et TV-program som er ment for offentligheten. Hun skildret dommeren som om han var "kjøpt og betalt" og hun påstod også at vinneren hadde dryppet øynene på katten. Slik baksnakking synes jeg ikke noenting om! Jeg reagerer også på mååten hun rister katten sin på etter badet. Mulig at katten får mer fluffy pels av dette, men jeg ville aldri funnet på å riste noen av mine katter på denne måten... Er dette belønningen katten skal få etter å ha blitt badet?? Reagerer også på den type avfetting hun bruker i pelsen på kattene- den er beregnet på biler, og ikke på katter. Det måtte bel være mye mer behagelig for katten å bruke produkter beregnet på dyr? Jeg syntes desverre det var mange rennende øyne å se- hun kunne da i det minste ha vasket dem før filmteamet skulle komme. Synes ikke det representerer rasen så bra. Jeg syntes heller ikke det var særlig pent av henne å kalle den lille kattungen for "lite pen", men regner med at hun bedømmer den utifra standarden når hun sier dette. Hun sa det i det minste i en kjærlig tone. Mitt inntrykk er at hun skildrer selve persermiljøet, for det er mange ting her både som gjelder utstillinger og oppdrett jeg absolutt ikke kjenner meg igjen i her. Jeg har stilt ut katter og drevet oppdrett flere år selv.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #23 Skrevet 7. februar 2008 Mitt inntrykk er at hun skildrer selve persermiljøet, for det er mange ting her både som gjelder utstillinger og oppdrett jeg absolutt ikke kjenner meg igjen i her. Jeg har stilt ut katter og drevet oppdrett flere år selv. Ja, det er viktig å huske på at miljøet rundt Perseren er veldig annerledes enn miljøet rundt de fleste andre katterasene.
MiniMjau Skrevet 7. februar 2008 #24 Skrevet 7. februar 2008 .... Reagerer også på den type avfetting hun bruker i pelsen på kattene- den er beregnet på biler, og ikke på katter. Det måtte bel være mye mer behagelig for katten å bruke produkter beregnet på dyr?... For BIL!!! Herregud! I avfetting for bil så kan det jo være livsvarlige løsemidler som trekker inn i huden på katten og setter seg i fettvevet og videre i arvestoffet.... Vi mennesker kan jo bli løsemiddelskadd av slike stoffer... det samme gjelder jo for andre levende vesener. Det er noe å avle på.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #25 Skrevet 7. februar 2008 For BIL!!! Herregud! I avfetting for bil så kan det jo være livsvarlige løsemidler som trekker inn i huden på katten og setter seg i fettvevet og videre i arvestoffet.... Vi mennesker kan jo bli løsemiddelskadd av slike stoffer... det samme gjelder jo for andre levende vesener. Hehe, slapp av, det er ikke avfettingsmiddel beregnet på BIL, men på bilmekanikere og andre som trenger å vaske hendene for olje etc.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #26 Skrevet 7. februar 2008 Reagerer også på den type avfetting hun bruker i pelsen på kattene- den er beregnet på biler, og ikke på katter. Det måtte bel være mye mer behagelig for katten å bruke produkter beregnet på dyr? Hehe, det er jo ikke avfetting for biler, men for folk som jobber med biler - er jo en ganske stor forskjell på det vil jeg si! :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå