Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Er det slik at medisinstudenter får flere damer enn andre studenter?

:ler: Du får i hvertfall et godt utgangspunkt siden det er et stort overtall av jenter på studiet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe vits i å studere medisin i et år. Etter det året sitter du ikke igjen med noe, for dette er et profesjonsstudium, som er bygget opp helt annerledes enn f.eks. en bachelorgrad. Derfor virker det bare rart å ha gjøre det for å ha det på CV'n. Da gir det inntrykk av at medisin i hvert fall ikke er det rette for deg.

Skrevet
Det er ikke noe vits i å studere medisin i et år. Etter det året sitter du ikke igjen med noe, for dette er et profesjonsstudium, som er bygget opp helt annerledes enn f.eks. en bachelorgrad. Derfor virker det bare rart å ha gjøre det for å ha det på CV'n. Da gir det inntrykk av at medisin i hvert fall ikke er det rette for deg.

Det er helt sannt. Et år alene på et profesjonstudium teller ingenting, fordi de fagene i seg selv ofte bare har en relevans for det senere studiet og de senere fagene, og ikke teller noe alene.

Hva med å heller ta årsstudium i psykologi? Ja jeg vet du ikke vil høre mas om det, men da har du et avsluttende fag som teller veldig mye på CV i ettertid, uavhengig av hvilken jobb man vil ha. Her vil man også få relativt mye biologi, som kan være interessant for deg kanskje?

Jeg sier bare dette fordi det er dumt av deg å kaste bort et år på et fag som du ikke egentlig ønsker å fortsette på, bare fordi dette vil gjøre at du sitter igjen med veldig lite relevans fagmessig desverre. I og med at du får en del lån for dette året ville det kanskje være lurt å ta noe man faktisk får noe igjen for.

Skrevet

Selv har jeg hørt at mange blir ekstra interessert i medisin etter at de starter. Så kanskje legedrømmen kommer etterhvert.:)

Skrevet (endret)
Selv har jeg hørt at mange blir ekstra interessert i medisin etter at de starter. Så kanskje legedrømmen kommer etterhvert.:)

Det er forsåvidt greit, man vet vel ikke om det er det rette for en før man har prøvd. Nesten alle som sluttet på mitt kull sluttet etter eller i løpet av det første året. Litt dumt, fordi førsteåret (i hvert fall her jeg studerer) er veldig teoretisk og ganske hardt å komme gjennom. Senere i studiet føler man seg mer som "lege" og man slapper av mer.

Men å begynne på medisinstudiet med det for øye å bare studere i ett år, er egentlig meningsløst.

Endret av FruLuna
Skrevet
Men å begynne på medisinstudiet med det for øye å bare studere i ett år, er egentlig meningsløst.

Men er jo ikke meningsløst hvis man er litt usikker på om man vil bli lege og kanskje ombestemmer seg.;)

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Så TS søker på medisinstudiet bare fordi h*n har nok poeng til å komme inn.... Huff og huff, det er jo bare patetisk! Det blir sånn "jeg har så gode karakterer at jeg kom inn på medisin, men jeg gadd ikke å bli lege, så jeg slutta"... Jeg kunne også kommet inn på medisin, men siden jeg ikke ville bli lege, så søkte jg meg inn på et annet studie. Som mange andre har skrevet før, så er det negativt å ha et avsluttet studium på CV'n sin. Dessuten får du lite innblikk i hvordan det er å jobbe som lege av å studere medisin et år, det er jo mest kjemi, biokjemi, statistikk osv, litt avhengig at studiested. Dessuten er det generelt dumt å kaste bort et år med lån og stipend fra lånekassen, det er iallfall dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...