Gjest Gjest_miesol_* Skrevet 5. februar 2008 #21 Skrevet 5. februar 2008 Dog ikke sikker på hva som gjelder ang. ex phil, men det er relativt lite slike fag så poengutbyttet vil nok ikke bli stort uansett..
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #22 Skrevet 5. februar 2008 Første året på medisin er 60 studiepoeng, så om man da bestemmer seg for noe annet så har man 3 tillegspoeng.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #23 Skrevet 5. februar 2008 Student85: Kan du komme med kilder på at man ikke får studiepoeng for abrutt profesjonsutdanning? Og skrev ikke du i en annen tråd at du selv prøver å komme inn på medisin?
miesol Skrevet 5. februar 2008 #24 Skrevet 5. februar 2008 Neineinei.. det stemmer ikke.. Er nemlig ikke så enkelt med profesjonsstudiene. Til opptaket 2009/2010 vil tilleggspoengene for 1 års høyere utdanning også reduseres fra 3 til 2 poeng.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #25 Skrevet 5. februar 2008 Neineinei.. det stemmer ikke.. Er nemlig ikke så enkelt med profesjonsstudiene. Til opptaket 2009/2010 vil tilleggspoengene for 1 års høyere utdanning også reduseres fra 3 til 2 poeng. Jaja, men det er jo fortsatt poeng, pluss at det vil jo være samme reduksjon for alle søkerne, så det har sikkert ikke så mye å si.
miesol Skrevet 5. februar 2008 #26 Skrevet 5. februar 2008 Joda, i forhold til reduksjonen stemmer det ja.. Men det har jo lite betydning for ts dersom hun allikevel ikke får tilleggspoeng for avbrutt profesjonsstudium? Da får hun jo ikke 2 poeng heller...
miesol Skrevet 5. februar 2008 #27 Skrevet 5. februar 2008 Kan se ut som om den regelen bare gjelder for opptak på medisin, og det trenger hun dem jo ikke til dersom hun allerede er inne I rest my case..
Gjest Tam Skrevet 5. februar 2008 #28 Skrevet 5. februar 2008 Første året på medisin er 60 studiepoeng, så om man da bestemmer seg for noe annet så har man 3 tillegspoeng. Feil feil feil. Leser dere ikke tråden. Avslutter du et profesjonsstudium har du ingenting bortsett fra ex.phil (ex.fac kreves ikke på medisin). Du får ikke 60 studiepoeng, ikke 3 tilleggspoeng. ingenting. Gud. hvor vanskelig er det å forstå egentlig.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #29 Skrevet 5. februar 2008 Kan se ut som om den regelen bare gjelder for opptak på medisin, og det trenger hun dem jo ikke til dersom hun allerede er inne I rest my case.. Men du regelen om 2 eller 3 poeng, eller regelen om avbrutt profesjonsutdanning?
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #30 Skrevet 5. februar 2008 Feil feil feil. Leser dere ikke tråden. Avslutter du et profesjonsstudium har du ingenting bortsett fra ex.phil (ex.fac kreves ikke på medisin). Du får ikke 60 studiepoeng, ikke 3 tilleggspoeng. ingenting. Gud. hvor vanskelig er det å forstå egentlig. Ikke vær så arrogant! Den regelen gjelder kun ved OPPTAK til MEDISIN. Om man avslutter medisin så får man fortsatt poengene for opptak til andre studier. Så man kan gå profesjonsstudier men ikke få poengene til medisin, men man kan gå medisin å få poengene derifra til noe annet....
Gjest Tam Skrevet 5. februar 2008 #31 Skrevet 5. februar 2008 Ikke vær så arrogant! Den regelen gjelder kun ved OPPTAK til MEDISIN. Om man avslutter medisin så får man fortsatt poengene for opptak til andre studier. Så man kan gå profesjonsstudier men ikke få poengene til medisin, men man kan gå medisin å få poengene derifra til noe annet.... Nei... det kan man ikke... avslutter man (som i ikke fullfører) så får man ikke poengene eksamenene tilsvarer. Uansett hva man skal gjøre etterpå...
miesol Skrevet 5. februar 2008 #32 Skrevet 5. februar 2008 Jeg mente regelen om tilleggspoeng etter avbrutt profesjonsutdanning.. reduseringen fra 3 til 2 poeng gjelder såvidt jeg vet alle. Tam; kan du komme med en link? Jeg trodde jo og det var sånn, men etter et kjapt søk finner jeg den regelen bare ift medisinstudiet..
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #33 Skrevet 5. februar 2008 Mhm, du har rett miesol!, men virker som om denne Tam og Student85 ikke helt kommer med fakta.
Gjest Tam Skrevet 5. februar 2008 #34 Skrevet 5. februar 2008 Jeg mente regelen om tilleggspoeng etter avbrutt profesjonsutdanning.. reduseringen fra 3 til 2 poeng gjelder såvidt jeg vet alle. Tam; kan du komme med en link? Jeg trodde jo og det var sånn, men etter et kjapt søk finner jeg den regelen bare ift medisinstudiet.. jeg fant desverre ingen link. Ikke en hvor det står om redusering fra 2-3 poeng heller. Men studieadm. der jeg studerer har iallefall gitt meg den informasjonen jeg har.
miesol Skrevet 5. februar 2008 #35 Skrevet 5. februar 2008 Link ang. reduksjonen kan jeg bidra med: Samordna opptak Hmm.. ja, hvis jeg greide å sette inn link da Ang. avbrutt profesjonsstudium frykter jeg at du isåfall er feilinformert i og med at det ikke går an å finne dokumentasjon..
Gjest Tam Skrevet 5. februar 2008 #36 Skrevet 5. februar 2008 Link ang. reduksjonen kan jeg bidra med: Samordna opptak Hmm.. ja, hvis jeg greide å sette inn link da Ang. avbrutt profesjonsstudium frykter jeg at du isåfall er feilinformert i og med at det ikke går an å finne dokumentasjon.. mulig det. i så fall bøyer jeg meg i støvet. Men på den linken står det ikke direkte poeng ved avbrutt profesjonsstudie. kun 1 år høyere utdanning. Sikkert
miesol Skrevet 5. februar 2008 #37 Skrevet 5. februar 2008 Ja, linken var ang. generell reduksjon i tilleggspoeng for høyere utdanning. Hverken du eller jeg finner jo noe om avbrutt profesjonsutdanning - med unntak av det som gjelder ved opptak til medisinstudiet! Her står det om akkurat det...
Gjest TS Skrevet 5. februar 2008 #38 Skrevet 5. februar 2008 Veldig fruktbar diskusjon!, og tusen takk for all infoen, spesiellt du Miesol! Da har jeg vel egentlig bestemt meg, blir å lage søknad på SO til medisin. Så får jeg se om et år da om jeg vil bli lege eller noe annet, skal uansett ikke bli noe problem om jeg ombestemmer meg om et år, har uansett nok poeng til å komme inn på det jeg vil. Ha en fin dag dere, og kanskje jeg treffer noen andre til høsten.
miesol Skrevet 5. februar 2008 #39 Skrevet 5. februar 2008 Lykke til på medisinstudiet - kanskje vi sees der
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #40 Skrevet 10. februar 2008 Er det slik at medisinstudenter får flere damer enn andre studenter?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå