Frey Skrevet 5. februar 2008 #21 Skrevet 5. februar 2008 Men jeg kan ikke vite om du har empati for dyr eller ikke, jeg kjenner jo ikke deg Men jeg ser at setningen forut kan tolkes slik at jeg skriver det til deg - men det er ment som en upersonlig setning hvor jeg like gjerne hadde kunnet skrive "man" og "en".
Cienna Skrevet 5. februar 2008 #22 Skrevet 5. februar 2008 Jeg må nesten le litt... Det er så mange som mener at en ikke bør ha hund om den ikke har tilsyn 24/7....Hunder sover opp til 14 timer per døgn...altså om natten og når eier er på jobb...imellom der er det tur, kos og lek.... Jeg ser problematikken når det kommer til en ny valp i huset....jeg ville personlig tatt ferie i en mnd. slik at valpen ble trygg på meg og sin nye tilværelse...i løpet av denne mnd. ville jeg trent den opp til å bli vant med at jeg gradvis gikk ut av huset og ble borte...først noen minutter, så timer etterhvert....en rolig overgang som er blitt anbefalt av hundeeksperter....Å ha en hund betyr at en må ofre litt...det vil si...en time søvn om morgenen....ta hunden ut en time så den får tisset og bæsjet og løpt fra seg, litt lek og så sover den til du kommer hjem fra jobb 9 timer senere....jeg tar en tur før middag med hunden med en gang jeg kommer hjem i en time, og om været er fint tar jeg enda en liten kveldstur. Hunden bæsjer kun om morgenen, en sjelden gang på ettermiddagsturen, så jeg et at han ikke holder seg i evigheter når vi tar morgentur dagen etter. De dagene jeg har fri er han med meg så og si hver gang jeg går ut....Vet jeg at det er fest på lørdagen, så går jeg en tur så tett opp som mulig til festen, slik at han fint holder seg i ro til turen på søndagen.... Utenom det så ligger han og sover, koser og leker inne....Er det dager jeg ikke får tatt den ene av turene så stikker mannen ut med den.... Hunden er tilfredsstilt og lykkelig, og jeg ser ikke noe problem med at en hund ikke kan være alene ca. 9 timer i løpet av dagen, men det sier sg selv at timene før og etter må legges opp for hunden. Som sagt; dette med valpen, ville nok ikke latt den ligge i en bil første mnd. Ville brukt den tiden til å bli kjent og knytte bånd med den i omgivelsene den skal tilbringe mesteparten av dagene sine.... Men det er meg da....
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #23 Skrevet 5. februar 2008 Men jeg kan ikke vite om du har empati for dyr eller ikke, jeg kjenner jo ikke deg Men jeg ser at setningen forut kan tolkes slik at jeg skriver det til deg - men det er ment som en upersonlig setning hvor jeg like gjerne hadde kunnet skrive "man" og "en". No hard feelings
Gjest ts Skrevet 5. februar 2008 #24 Skrevet 5. februar 2008 Nå har jeg vært i møte med arbeidsgiveren, og det gikk kjempefint. Jeg sa at jeg har liten mulighet til å jobbe mer enn 2 dager i uka før juni måned, og det var greit. De to dagene kan jeg nok finne en løsning. Mannen min har mulighet til å være sammen med hunden på kontoret ihvertfall én dag i uka. Grunnen til at mannen ikke er noe alternativ utover det er at han er mye rundt i reisevirksomhet, og da blir hunden alene på kontoret i mange, mange timer. Men moren min har også sagt seg villig til å passe en dag i uka, så dette skal gå fint:) Mulig jeg kan bearbeide arbidsgiveren min til å la meg ta hunden med på jobb etter hvert også...
lolita90 Skrevet 5. februar 2008 #25 Skrevet 5. februar 2008 dette er bra synes jeg... får du det til å fungere sånn videre, så får du det kjempe fint med både ny jobb og valp lykke til
Gjest ts Skrevet 5. februar 2008 #26 Skrevet 5. februar 2008 dette er bra synes jeg... får du det til å fungere sånn videre, så får du det kjempe fint med både ny jobb og valp lykke til Takk, er så lettet atte.
lolita90 Skrevet 5. februar 2008 #27 Skrevet 5. februar 2008 det skjønner jeg godt... vi har en valp nå... hun er riktignok 14 uker nå da... men mamma er sykmeldt, og er hjemme med henne heletiden...
Frey Skrevet 5. februar 2008 #28 Skrevet 5. februar 2008 Så fint at det ordnet seg for dere. Lykke til med valpen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå