Gjest Gjest_Hønepøne_* Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Jeg fikk sopp av p-ringen, og slutta med den. Jeg fikk resept på Diflucan av legen, men på apoteket viste det seg at jeg fikk en rimeligere variant (men den skulle da ha akkurat samme virkning og virkningsstoffer). Denne tabletten tok jeg på onsdag - det var en engangsdose. Burde jeg ikke ha merket bedring nå?
hjertesukka Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Jo. Jeg fikk også det alternative merket, mens legen skreiv ut Diflucan. Det er et par uker siden, og nå er det begynt å komme tilbake. Så jeg lurer jo også på om det virkelig er de samme virkestoffene i den tabletten jeg fikk, som var billigere.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Jo. Jeg fikk også det alternative merket, mens legen skreiv ut Diflucan. Det er et par uker siden, og nå er det begynt å komme tilbake. Så jeg lurer jo også på om det virkelig er de samme virkestoffene i den tabletten jeg fikk, som var billigere. Virkestoffet er det samme ja, og de to legemidlene er likeverdige.Dette kalles generisk bytte og er noe farmasøtene på apoteket ofte gjør.Pasienten skal selv kunne velge et billigere alternativ om de ønsker det,men det er ingen tvang.Av og til må evt. partnere også behandles.Det kan være en mulig årsak til at det ikke er gått bort.
Gjest Gjest_Hønepøne_* Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Har vært på ny tur til legen. Fått ny kur, denne gangen to tabletter i stedet for én, og samboer skal gjennom det samme. Tar en i kveld, en i morgen tidlig, og null samleie på 5 dager. Har fått dette alternativet til Diflucan igjen, men legen sa det skulle være helt ok. Det er tross alt en tredjedel av prisen på Diflucan! Krysser fingrene for at det går bedre denne gangen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå