Gjest Poirot Skrevet 28. april 2003 #1 Skrevet 28. april 2003 Jeg vet "min " brud ønsker utdrikning, vi snakket om det for lenge siden. Hun har mange venner jeg ikke kjenner, har møtt et par av de men ikke alle. De kjenner heller ikke hverandre (noen gjør det jo, da). Har nå alliert meg med hun jeg kjenner best så jeg har en å planlegge med. Men hvordan lure henne slik at hun er hjemme den aktuelle dagen? Stoler ikke på samboeren hennes (en flott fyr, men ALT for ærlig :D ), han er en sånn vi-må-dele-alt-og-ikke-ha-hemligheter-type. Tør derfor ikke ringe ham og be om litt medvirkning. Hvordan forhindre at de eks drar på hytta eller har avtalt å stille opp for hennes KRAVSTORE familie (snekring, rydding osv osv osv...) den aktuelle dagen? Hun vil jo skjønne hvis jeg avtaler et møte nå 1 mnd frem i tid, vi bor jo ganske nærme.
Gjest Tex Skrevet 28. april 2003 #2 Skrevet 28. april 2003 Hva med å involvere mammaen hennes??? Mammaen min visste i ukesvis at kjæresten min skulle fri og enda vi snakket om hvor mye jeg ønsket å gifte meg klarte hun å holde munn!!!
Gjest Poirot Skrevet 28. april 2003 #3 Skrevet 28. april 2003 Ja, er jo en mulighet. Men hun er meget kristen og en tanke snerpete mht til alkohol. Dessuten også veldig ærlig og en typisk dame det glipper ting ut av *uuups!* Men absolutt en ide! Et annet "problem" jeg har er hvilke jenter jeg skal invitere i utdr.laget. Synes det holder med 10-12, skal jo være litt intimt. Men pga plikt, tidl bryllup etc er flere invitert i bryllupet og kaffen. Når jeg ikke kejnner dem, ei heller hvem hun liker best (husker bare mange navn hun har nevnt i ulike sammenhenger), hvordan skal jeg plukke de ut?? Kan jo ikke spørre de heller siden ikke alle de kjenner hverandre heller!
Lykkeliten Skrevet 28. april 2003 #4 Skrevet 28. april 2003 Jeg har bedt om en oversikt over hva hun skal hver lørdag i en to-måneders periode, hun vet jo at vi skal ha utdrikkingslag! På denne måten finner jeg ut hvilke helger hun ikke skal noe viktig, og hun vet heller ikke når det blir. Ellers har jeg fått henne til å lage en liste over alle de hun har lyst til å treffe på festen. Jeg synes jo at de hun vil skal komme bør bli invitert, og så vil jeg helst slippe å invitere folk hun egentlig kunne klart seg uten...
Gjest Poirot Skrevet 28. april 2003 #5 Skrevet 28. april 2003 Meget smart Lykkeliten!!! Har lest andre tråder der folk mener det er helt forkastelig å be om liste. Det er sikkert lett å si når man har en fast vennegjeng som har mye gøy sammen! Har alt bedt om navn og tlf til alle som skal i bryllup på vår aldrer, menhun er jo så j... treig...
Lykkeliten Skrevet 28. april 2003 #6 Skrevet 28. april 2003 Enig, Donpedro! "Min" har også mange venner spredt rundt, fordi hun kommer fra et annet sted enn hun bor nå etc. Jeg ba rett og slett om en liste over de hun ville ha med på utdrikkingslaget. Synes ikke det er forkastelig i det hele tatt - er jo hun som skal trives! (Dessuten var det feks ikke alle de unge på bryllupslista som hun har lyst skal komme på utdrikkingslaget - der kunne jo jeg ha gått rett i fella...) Be henne lage en liste til deg, og si du må ha den innen en uke. Hvis ikke er det ikke sikkert det blir noe utdrikkingslag. Det gjorde jeg, og da kom den dagen etter... :blunke:
Lilly16 Skrevet 28. april 2003 #7 Skrevet 28. april 2003 Har lest andre tråder der folk mener det er helt forkastelig å be om liste. Det er sikkert lett å si når man har en fast vennegjeng som har mye gøy sammen! Min forlover ba meg om liste noe jeg satte stor pris på. For da får jeg de jeg ønsker til å dele dagen med meg. :D
14062003 Skrevet 28. april 2003 #8 Skrevet 28. april 2003 Et annet "problem" jeg har er hvilke jenter jeg skal invitere i utdr.laget. Spør i vei. En hel svær drøss kommer til å melde avbud enten med en gang, etter en tenkepause eller rett og slett aldri møte opp på utdrikningslaget.
L@dy Skrevet 28. april 2003 #9 Skrevet 28. april 2003 Men hvordan lure henne slik at hun er hjemme den aktuelle dagen? Stoler ikke på samboeren hennes (en flott fyr, men ALT for ærlig :D ), han er en sånn vi-må-dele-alt-og-ikke-ha-hemligheter-type. Tør derfor ikke ringe ham og be om litt medvirkning. Når min venninne skulle gifte seg, så laget jeg en "reportasje" med henne. Jeg "stjal" en side fra Nettavisen, fikk scannet inn et bilde av henne og skrev mye "tull". Reportasjen var skrevet som et "intervju" med henne etter utdrikkingslaget. Der stod det når hun skulle være klar, hva hun hadde på seg, hva hun hadde med osv. Jeg allierte meg med en av hennes kolleger, så denne "reportasjen" ble hengt opp på jobben hennes ca en uke før. Gitt hvem som ringte meg lettere nervøs når hun kom hjem fra jobb den dagen. Og hun måtte selføgelig sjekke nettavisen om hun var på nett eller ikke. Det var hun jo ikke da....
L@dy Skrevet 28. april 2003 #10 Skrevet 28. april 2003 Eller så kan du jo sende et anonymt brev til henne i posten der du klipper ut bokstaver fra aviser og blad, der du skriver hvor hun må møte opp, og hva hun skal ha påmed seg. Ser litt "skummelt" ut..he,he...så når hun ringer deg og spør hva dette er for noe så er det bare til å le en litt stygg latter.. Eller sette inn annonse i lokalavisen....Med bilde selfølgelig! Når det gjelder hvem som skal komme i utdrikkingslaget så synest jeg det beste er å få bruden til å skrive ned ei liste med navn og tlf nr.
Gjest Tex Skrevet 28. april 2003 #11 Skrevet 28. april 2003 Enig med alle dere som er positive til å spørre etter liste. Ærlig talt, hovedpoenget her er vel at alle skal ha det gøy...? Trist å savne Trine fordi ingen turde spørre bruden....
Gjest Tex Skrevet 28. april 2003 #12 Skrevet 28. april 2003 ........jeg har laget liste til min manns forlover og mailet ham den, noe han satte stooor pris på.........
Gjest Qlio Skrevet 28. april 2003 #13 Skrevet 28. april 2003 Jeg skrev en liste over venner jeg ønsket og ha der med telefonnummer og mailadresser samt hvor jeg hadde møtt de (hundevenner, kollegaer o.l.). Det satte min forlover utrolig stor pris på. Hva med og ta utdrikningslaget på en ukedag? Jeg var sikker på at jeg visste når jeg skulle ha mitt, helt til allmøtet på jobben (med ALLE kollegaer tilstede!!) ble erklært som åpningen til mitt utrdrikkningslag av daglig leder (han elsker slikt!!). Jeg (og mine kollegaer som var med) fikk lov til å komme noe senere dagen etter, og det ble ikke satt spesiellt store krav til oss heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå