Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ærlig talt - hvordan kan man komme med slike råd uten å ane hva som ligger bak?

Har du aldri hørt om tenåringsopprør?

ja! :Nikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er klart. Håper det ordner seg for jenta, og at dere kan fortsette å ha så god kontakt i fremtiden. Hun er heldig som har en voksen person å betro seg til i en slik situasjon. Lykke til! :klemmer:

tusen takk :)

Skrevet
Jeg vet ikke om du egentlig er den rette til å hjelpe henne akkurat nå, for tydeligvis er det vanskelig for deg å gjøre det rette på grunn av fare for at det ødelegger forholdet mellom dere to.

Det viktigste i dette er at jenten får hjelp, og da spiller det liten rolle hva som hender med forholdet mellom dere to. Du skla være en voksen i dette, og ikke bare en venn.

Foreldre er drit for de fleste tenåringer, så beklager at jeg ikke klarer å bare ha medfølelse med tenåringen i dette tilfelle. Dere legger alt på foreldrene hennes, men kanskje tenåringen ikke er den helt enkle heller. Har selv to tenåringer nå, og hadde de snakket med noen andre voksne, ville vi foreldre vært idioter, barnemisshandlere osv. Derfor bør ikke du stole på alt som kommer ut av munnen hennes, for det er faktisk ikke sikkert det er så gale som det er.

Men er det så gale som dere vil ha det til, er det din plikt å anmelde de til barnevernet. Din jobb som voksen er å sørge for at denne tenåringen får den hjelpen hun ahr behov for, og da kan du faktisk ikke være redd for om forholdet deres skal holde eller ikke. Det kan godt være det blir et opphold en periode, men er det det som må til for å hjelpe jenten så får det faktisk bare bli sånn.

Jeg skal si til deg,det ikke bare snakk om tenåringoppgjør!og jeg er faktisk voksen :kjefte: jeg har kjendt min søster ganske lenge og min svorger,så jeg vet mye som skjer dær i huset.Jeg har sett og hørt det jenta har sakt
Skrevet

Jeg har bestemt meg å ringe sykesøstra i morgen tidlig,så får jeg se hva som skjer utover.Det kan hende jeg tar kontakt med barnværne utover også.

Skrevet

Det tror jeg er lurt av deg, Lund. Denne jenta er heldig som har en sånn flott person som deg rundt seg. En som bryr seg om henne.

Det er heller ikke sånn at barnevernet kun er til for å ta barna eller tre inn i familier hvor omsorgssvikt forekommer. Det er gjerne slik at enkelte familier trenger ørlite grann hjelp for å bedre forholdene for barna sine. Noen ganger kan det være litt råd og vink som skal til, andre ganger litt avlastning.

Skrevet (endret)
Jeg skal si til deg,det ikke bare snakk om tenåringoppgjør!og jeg er faktisk voksen :kjefte: jeg har kjendt min søster ganske lenge og min svorger,så jeg vet mye som skjer dær i huset.Jeg har sett og hørt det jenta har sakt

Når du klarer å hisse deg så mye på mitt innlegg, da begynner jeg å lure på om du egentlig er den beste for denne jenta. Kanskje du rett og slett har et problem du også, men nekter å se det?

Les hele innlegget mitt, uten å hisse deg opp.

DU har et ansvar, og det ansvaret er å sørge for at jenta har det bra, om du så må gå til det skrittet å ta kontakt med barnevernet. Om jenta kutter seg, så har hun alvorlige problemer og må få hjelp. Og tro det eller ei, men du er ikek den som kan hjelpe henne med dette, uansett hvor mye du ønsker.

Det hjelper heller ikke å sverte familien hennes, for du bør heller prøve å hjelpe de til å få forholdet til å fungere. Og klarer du ikke det på grunn av dine egne problemer med din søster, er du ikke den rette til å hjelpe jenta med dette heller.

Ring helsesøster, så får vi håpe at hun kan hjelpe til. Uansett så burde jenta vært hensivst til BUP, for de kan nok hjelpe jenta bedre enn en helsesøster. Hun trenger hjelp nå, om det er slik du sier!

Endret av vimse
Gjest Gjest_beate_*
Skrevet

Vær voksen og snakk med foreldrene hennes... Hemmeliggjøring er bare barnslig, og antakeligvis ikke særlig konstruktivt.

Hun "hater" sikkert sine foreldre, men fakta faen er at hun fortsatt har 4 år til hun er myndig. (Nå antar jeg at det ikke er omsorgssvikt i bildet).

Det du gjør er å støtte hennes opprør mot foreldrene. Det burde du virkelig ikke gjøre. Er du voksen, så oppfør deg som en voksen. Første skritt - snakk med foreldrene, slik som voksne mennesker gjør!

Ps, det går fint an å være på jentas lag uten å bli med på drittkasting av foreldrene hennes.

Skrevet
Det tror jeg er lurt av deg, Lund. Denne jenta er heldig som har en sånn flott person som deg rundt seg. En som bryr seg om henne.

Det er heller ikke sånn at barnevernet kun er til for å ta barna eller tre inn i familier hvor omsorgssvikt forekommer. Det er gjerne slik at enkelte familier trenger ørlite grann hjelp for å bedre forholdene for barna sine. Noen ganger kan det være litt råd og vink som skal til, andre ganger litt avlastning.

tusen takk

Skrevet (endret)
Vær voksen og snakk med foreldrene hennes... Hemmeliggjøring er bare barnslig, og antakeligvis ikke særlig konstruktivt.

Hun "hater" sikkert sine foreldre, men fakta faen er at hun fortsatt har 4 år til hun er myndig. (Nå antar jeg at det ikke er omsorgssvikt i bildet).Hun blir mobbet av sin egen mor! det har jeg sett

Det du gjør er å støtte hennes opprør mot foreldrene. Det burde du virkelig ikke gjøre. Er du voksen, så oppfør deg som en voksen. Første skritt - snakk med foreldrene, slik som voksne mennesker gjør!

Ps, det går fint an å være på jentas lag uten å bli med på drittkasting av foreldrene hennes.

Å snakke med jentas foreldrene er håpløs,det vet jeg.Det blir bare værre får henne.Så jeg har ringt til sykesøstra i dag .De skal ta en liten prat med henne uten foreldren vet noe.Så får jeg se hvordan det blir utover...Neste skritt kan bli barneværnet. :opplyser:

Endret av Lund

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...