Tusenfryd Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Baker fastelavsnboller og noen av dem skulle være med makronfyll. Hadde selvsagt altfor mye vann oppi (ferdigpakke fra Freia) og nå er det suppe. Noe jeg kan blande den med for å bruke den likevel? Noen erfrainge rmed å blande den fx med stivpisket krem (som jeg likevel lager til bollene)? Har ikke egg og mandler så jeg kan bruke stivpisket eggehvite heller... Eller andre forslag?
Gjest _Leela_ Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Koke det inn? Eller blir det helt feil, bare en vill ide på søndagmorgenen... Lykke til iallefall.
Mazilla Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Behøver du ha makronmasse i i det hele tatt da? Jeg har ihvertfall aldri spist fastelavnsboller med makronfyll... Min bolledeig står til heving, og her i huset skal bollene fylles med krem og syltetøy, med et lite melisdryss på toppen:) Noe svar på spørsmålet ditt har jeg egentlig ikke... Kan jo prøve å sile den? Eller sette den kaldt? Hmm...
Tusenfryd Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2008 Selvsagt behøver jeg ikke det. Men jeg ville nå det og derfor spør jeg. Jada, skal ha krem og syltetøy også, men det var vel ikke det som var poenget. Koke den inn, kanskje, ja det var nok ikke så dumt... bruke den som den er nå kan jeg i hvert fall ikke! Selv om bollene er ferdige og jeg hadde tenkt å ha det inn før steking, så kan jeg jo hule ut bollene og ha inni.
Antoinette Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 (endret) Makronfyll til fastelavensboller høres litt kvalmende ut. Hell ut guffa og bruk heller godt hjemmelaget syltetøy og krem. Endret 3. februar 2008 av Antoinette
Mazilla Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Åssen gikk det til slutt? Fikk du ordna det? Ble det godt? Ble litt nysgjerrig her nemlig:)
Ugla Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Selvsagt behøver jeg ikke det. Men jeg ville nå det og derfor spør jeg. Jada, skal ha krem og syltetøy også, men det var vel ikke det som var poenget. Koke den inn, kanskje, ja det var nok ikke så dumt... bruke den som den er nå kan jeg i hvert fall ikke! Selv om bollene er ferdige og jeg hadde tenkt å ha det inn før steking, så kan jeg jo hule ut bollene og ha inni. Litt sent nå men... Hva om du hadde blandet i litt melis (og heller brukt mindre sukker i kremen)? Jeg bruker heller ikke makronfyll i bollene, men jeg har fått, og vet at noen har det som tradisjon i fastelavensboller. Jo, det er godt!
Tusenfryd Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2008 Gjorde ikke noe annet enn å bruke krem og syltetøy som vanlig, lot bollene med makronmassesuppe stå på benken og smakte til på restebollen til kvelds. Neste gang skal jeg 1: lese bruksanvisning og 2: (hvis 1 ikke funker) huske melis. Nei, jeg tror ikke makronmasse i boller er mer kvalmende enn i fx kringle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå