Gå til innhold

Forlovelse eller bryllup viktigst for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Inspiret av en annen tråd vil jeg gjerne høre hva som er viktigst for dere?

Mulig det bare er oss. Vi har alltid ment at da vi ble enige om at det er oss for resten av livet og forlovet oss er viktigst.

For oss er bryllupet kun en formell markering som er påkrevd når økonomien tillater det.

Mens forlovelsen var når vi var klare og ga hvernadre det løfte som betyr noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*forsvinner i all reklamen her inne så dytter den opp*

Gjest Eline80
Skrevet
Hei!

Inspiret av en annen tråd vil jeg gjerne høre hva som er viktigst for dere?

Mulig det bare er oss. Vi har alltid ment at da vi ble enige om at det er oss for resten av livet og forlovet oss er viktigst.

For oss er bryllupet kun en formell markering som er påkrevd når økonomien tillater det.

Mens forlovelsen var når vi var klare og ga hvernadre det løfte som betyr noe.

Jeg har alltid ment at det er litt "teit" å forlove seg og bare gå forlovet i mange år uten å gjøre noe mer med det. Forlover man seg er det jo meningen å gifte seg... jeg syntes man skal gifte seg innenfor ett år etter forlovelse. Det er min mening :)

Skrevet

For oss så er ekteskapet viktigst, altså tiden ETTER bryllupsdagen, forlovelsen er bare et steg på veien - vi visste begge at vi skulle dele resten av livet sammen før vi forlovet oss - vi var bare fast bestemt på å ikke forlove oss før vi kunne sette dato og planlegge bryllup. Så for oss selv så hadde vi jo forsåvidt allerede lovet å være sammen for alltid, forlovelsen gjorde det bare offisielt.

Og bryllupet er en fin unnskyldning for å invitere alle vi er glade i på fest ;)

Skrevet

Blir litt oppgitt over at man på KG alltid kun utaler seg om hva man mener OM andre. Ikke hva man selv har valgt.

Jeg lurte på av to dager i livet, forlovelsesdagen og bryllupsdagen, hva betyr mest for dere?

Til to bedrevitende vi har satt dato og har ingen lang forlovelse.

Gjest Eline80
Skrevet
Blir litt oppgitt over at man på KG alltid kun utaler seg om hva man mener OM andre. Ikke hva man selv har valgt.

Jeg lurte på av to dager i livet, forlovelsesdagen og bryllupsdagen, hva betyr mest for dere?

Herregud, når du spør om noe får du tåle å få et svar da!

Er forlovelse eller bryllupsdagen viktigst? Vel, ingen av de DAGENE er sånn superviktg, er restultatet av dagen som er det viktige, altså at vi blir gift, og det er et restultat av BÅDE forlovelse og giftemål, så da må jeg vel svare at begge dagene er viktig for meg, men det viktigste er restultatet av dagene. Fornøyd nå?

Skrevet

Er forlovelse eller bryllupsdagen viktigst? Vel, ingen av de DAGENE er sånn superviktg, er restultatet av dagen som er det viktige, altså at vi blir gift, og det er et restultat av BÅDE forlovelse og giftemål, så da må jeg vel svare at begge dagene er viktig for meg, men det viktigste er restultatet av dagene. Fornøyd nå?

Merker meg a du er meget trivelig. Men gjestehestsing er jo helt greit.

Skrevet

Målet, dvs ekteskapet er det viktigeste for meg. Når det er sagt så husker jeg både dagen vi forlovet oss og dagen vi giftet oss som fine, helt forskjellige dager. I forhold til bryllup er jeg en ganske nøktern person, så vi tok ikke av noen av dagene. Vi hadde en liten kaffesamling med nærmeste familie same dag som vi forlovet oss. På bryllupsdagen hadde vi fest med familie og venner.

I ettertid er det bryllupsdagen vi markerer med å gratulere hverandre eller gå ut å spise, evt ha noe godt til middag.

Skrevet

Vi forlovet oss i to-somhet og kommer til å gifte oss kun med forloveren og enge barn til stede, så jeg vet ikke om noen av dagene er viktigst jeg...

For meg er veken forlovelse eller ekteskap viktigst, for meg er det at vi har hverandre viktigst. :)

Gjest Gjest_Lilletrille_*
Skrevet

Forlovelsen var det viktigste dagen/datoen for meg fordi det var da vi tok en beslutning på å dele resten av livet vårt sammen. Men dersom vi ikke hadde en konkret plan for selve vielsen (vi skal ha en liten vielse med kun forlovere tilstede) så hadde vi aldri forlovet oss. Da hadde vi isteden skrevet en samboerkontrakt og blitt offisielt samboere (ikke bare "bo sammen" i 8 år slik vi har gjort) . Det er trossalt det som er realiteten dersom man forlover seg uten en plan om å gjennomføre en vigsling.

Vi pratet oss gjennom en beslutning om at vi skulle dele livet vårt sammen for 5-6 år siden. Men forlovet oss gjorde vi for noen måneder siden da vi bestemte oss for å gjennomføre en vigsling.

Skrevet

Bryllupet, eller ekteskapet, er viktigst for meg. For oss markerte ikke forlovelsesdagen noe annet enn at vi ville gifte oss. Det at vi ønsket å være sammen resten av livet hadde vi besluttet lenge før vi forlovet oss eller giftet oss. Å gifte seg var mer en formalisering og hadde det ikke vært juridiske og økonomiske fordeler hadde vi kanskje ikke gjort det i det hele tatt. Vi er ikke mer bundet sammen eller føler oss mer forpliktet overfor hverandre nå enn da vi "bare" var samboere.

Skrevet
Jeg har alltid ment at det er litt "teit" å forlove seg og bare gå forlovet i mange år uten å gjøre noe mer med det. Forlover man seg er det jo meningen å gifte seg... jeg syntes man skal gifte seg innenfor ett år etter forlovelse. Det er min mening :)

Veldig enig i dette :)

Merker meg a du er meget trivelig. Men gjestehestsing er jo helt greit.

Kjære vene, du må jo ha et trist liv når du mener DETTE er hets!

Skrevet

Jeg er verken gift eller forlovet, men brullypsdagen er den største og viktigste av de to dagene, uten tvil..

Skrevet

Enig at bryllupet er viktigst.

Jeg for min del forstår ikke engang selve poenget med en forlovelse. Er man automatisk forlovet fra den dagen mannen eller kvinnen frir til den andre? Eller er det på en måte et lite uavhengig "frieri" i seg selv, å spørre om partneren vil forlove seg? Der målet er å være forlovet, men ikke nødvendigvis bli gift med det første?

Vi er kjærester og samboere og er innstilt på at det skal bli oss to. Hadde dette vært i gamle dager ville vi sikkert vært forlovet for lenge siden. Jeg er litt usikker på rollen "forlovelse" spiller i dagens samfunn.

Men jeg er kanskje litt sær på disse tingene?

Skrevet (endret)

Jeg antar at jeg var en av de to??? Uten at jeg helt skjønner hvorfor, men.

Skal jeg absolutt velge så vil jeg si at bryllupsdagen er viktigere enn forlovelsesdagen, det er da vi viser at vi faktisk skal satse på hverandre ovenfor andre.

Enig at bryllupet er viktigst.

Jeg for min del forstår ikke engang selve poenget med en forlovelse. Er man automatisk forlovet fra den dagen mannen eller kvinnen frir til den andre? Eller er det på en måte et lite uavhengig "frieri" i seg selv, å spørre om partneren vil forlove seg? Der målet er å være forlovet, men ikke nødvendigvis bli gift med det første?

Vi er kjærester og samboere og er innstilt på at det skal bli oss to. Hadde dette vært i gamle dager ville vi sikkert vært forlovet for lenge siden. Jeg er litt usikker på rollen "forlovelse" spiller i dagens samfunn.

Men jeg er kanskje litt sær på disse tingene?

Jeg vil si man er automatisk forlovet fra den dagen man blir fridd til, forlovelse betyr jo "avtale om ekteskap". For meg så betyr det at vi er forlovet at vi skal gifte oss om 1,5 år rett og slett!

Endret av Concertina
Skrevet
Veldig enig i dette :)

Kjære vene, du må jo ha et trist liv når du mener DETTE er hets!

Vi er alle kjent med at du alltid må svar ukoselig og at du slettes ikke skal gifte deg.

Kanskje ikke så relevant hva du som singel mener!

Skrevet
Vi er alle kjent med at du alltid må svar ukoselig og at du slettes ikke skal gifte deg.

Kanskje ikke så relevant hva du som singel mener!

Hva har det med saken å gjøre?

Du svarte som ei fitte til Eline80 og da sa jeg hva jeg mente

Skrevet

Ingen av dagene, for forlovelsesdatoen husker jeg ikke engang og bryllupsdagen er bare en dato der vi sa at vi ville være sammen for resten av livet. Men hverdagen er for oss viktigst, for det er i den vi deler alle gleder og sorger.

Men må jeg svare på spørsmålet blir det bryllupsdagen, for forlovelsesdagen var ikke noe bindende for noen av oss.

Skrevet

Ekteskapet vil være viktigst, og således også dagen vi blir gift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...