Gå til innhold

Svimmelheten er tilbake igjen...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja..Nå er den hersens svimmelheten tilbake igjen..."suser" i hodet og det føles ut som at jeg mister balansen i 2-3 sekunder. Hadde dette for bare 2 mnd siden og har hatt det flere ganger tidligere, men det blir aldri funnet noe av legene - har vært hos nevrolog også, uten funn. Jeg er samtidig ekstra sliten om dagen.

Noen som har hørt om noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der har jeg vært igjennom... De fant ingenting på noen undersøkelser. Så viste det seg at jeg var utbrent. Når jeg ble sykemeldt var det som om lufta gikk ut av meg og jeg lå på sofaen i tre uker før jeg klarte å smøre skiva mi sjøl....

Ta deg en velfortjent pause. Svimmelheten kan henge i lenge. Hos meg kjente jeg det enda et helt år etter, men mye bedre selvfølgelig...

Skrevet

Har det blivit nämnt ångest/panikångest på dina läkarbesök?

Panikångest har jag själv erfaring med, kan slå ut på olika sätt i kroppen, hos mej svimmelhet...

Skrevet
Har det blivit nämnt ångest/panikångest på dina läkarbesök?

Panikångest har jag själv erfaring med, kan slå ut på olika sätt i kroppen, hos mej svimmelhet...

Det er blitt nevnt. Jeg måtte svare på endel spørsmål fra et skjema blant annet, men legen kom fram til at det ikke var så veldig sannsynlig. Det var ikke mye som tydet på angst...

Men selvfølgelig, det kan godt tenkes at det er det. Jeg merker ikke at jeg får noen form for panikk eller lignende, men man gjør kanskje ikke alltid det?

Gjest Gjest_Mille_*
Skrevet

Devana, sånn har jeg også det. Er en stund siden jeg har hatt det nå, men det kommer i perioder. Og typisk er at jeg er veldig stresset i de periodene. Blir jo redd når det skjer for det er meget ubehagelig.

Har tatt MR av hodet, men de fant ingenting. Legen min henviste meg til en fysioterapeut. Vet ikke om det hjalp akkurat.

Har det stresset nå om dagen, men nå har det slått ut på andre områder.

Skrevet
Det er blitt nevnt. Jeg måtte svare på endel spørsmål fra et skjema blant annet, men legen kom fram til at det ikke var så veldig sannsynlig. Det var ikke mye som tydet på angst...

Men selvfølgelig, det kan godt tenkes at det er det. Jeg merker ikke at jeg får noen form for panikk eller lignende, men man gjør kanskje ikke alltid det?

Jeg fikk angst litt uti den perioden jeg nevnte som første svarende gjest her.

Jeg kalrte ikke handle alene fordi jeg fikk ikke puste i kø, og fikk hjertebank....

Men det er over nå.

Jeg syns ikke det høres ut som at du har det, men du kan kanskje være litt obs om det skulle skje, og da er det viktig å fokusere på at det ikke er farlig, men at det går over. Slik at du ikke unngår disse situasjonene... Jeg var heldig og hadde en mann som ble med meg slik at jeg kunne regulere litt selv hvor mye jeg utsatte meg for, og da gikk det rimelig fort over igjen ;)

Skrevet

Nej jag märker över huvud taget ingen form för panik innan jag får anfall. Plötsligt är det bara där.

Men man kan lära sej att hantera det när man märker att det kommer.

Jag kan nämna att jag var hos många olika läkare innan någon ens nämnde panikångest..

Jag har inte heller någon "anledning" att få ångest. Har det bra i livet och inga stora bekymringar, men man kan alltså få det ändå.

Men svimmelhet kan vara så mycket. Du har ju redan fått uteslutet en del ting. Du vet ju bland annat att det inte är något "allvarligt" och det är ju bra och betryggande.

En annan nämnde utbränthet, det ger ju också gärna svimmelhet.

Skrevet (endret)

Eg har vore så mykje plaga med konstant svimmelhet og svimmelhetsanfall, at eg får heilt noia berre eg høyrer ordet svimmelhet. :( Legane har aldri funne ut kva som er gale, sjølv om eg kjenner nøyaktig på kva punkt i hovudet svimmelheten har sitt utspring. Det er 16 år sidan eg fekk det for første gang, og fortsatt er det ikkje heilt vekke. I periodar (for mange år sidan) invalidiserte svimmelheten meg fullstendig, og det føltest som om eg kjørte karusell døgnet rundt. Eit heilt år tok det, før eg hadde ein svimmelfri dag. Grusomt var det! No, etter mange år, merkar eg berre svimmelheten av og til, som eit dunk på eit spesielt punkt i hovudet, samtidig som eg rykker til i kroppen - men det varer berre eit par sekund. Etterpå kan eg føla meg litt ekkel i hovudet ei stund. Og så hender det at eg føler meg litt svimmel ei stund om gangen, og ca ein gang i året no får eg eit meir langvarig svimmelhetsanfall. Det går heilt fint å leva med svimmelheten slik den er no, fordi eg har så lite plager av den. Men det hender eg har mareritt om at eg skal bli like dårlig igjen som eg var før, for det eine året svimmelheten var på det verste, var mitt livs største mareritt...

Eg blir meir plaga av svimmelheten i periodar der eg er stressa. Og så er det viktig at eg får nok søvn, og at eg et regelmessig - ellers blir svimmelheten verre.

Endret av Mirabella76
Skrevet

Förresten!! Måste bara dela med mej av ett tips jag snappade upp när min svimmelhet var som värst... ( var som hon ovan helt skräckslagen av denna svimmelhet och hade till slut ingen lust att leva längre... så illa var det )

Tipset är: Skaka på huvudet!!!

Skaka så mycket fram och tillbaka att du hade blivit svimmel om du inte redan varit det.

Detta hjälper på mej iallafall.

Skrevet

Virus på balansen gir ihvertfall svimmelhet, samme med Ménières sykdom.

Så finnes det også en sykdom som heter noe med embarcement eller d'embarcement (fransk), men som jeg ikke finner noe om når jeg googler... (vet jo ikke helt hvordan det staves), men jeg hadde en gang en kollega som hadde den sykdommen. Hun var også plaget med svimmelhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...