Pip Skrevet 1. mai 2003 #21 Skrevet 1. mai 2003 Jeg ville aldri gi penger i bryllupsgave, uansett hvor økonomiske brudeparet var... Har aldri gjort det, fordi jeg syns det er rett og slett ubehagelig. Så går man rundt på gavebordet: Hmmm... 800,- fra Per og Lise ja... og bare 400,- fra Anne og Tor... Nei, vet du hva. Hvis ikke de har noe annet på ønskelista enn penger, så må de finne seg i at du velger ut noe du tror de vil ha nytte av!
Gjest Poirot Skrevet 1. mai 2003 #22 Skrevet 1. mai 2003 Enig med Pip. Men jeg kunne gitt penger hvis jeg kjente folka godt og visste det var til noe de ønsket seg svært høyt. Og til gjest: hvis noen får unødig gjeld, så hjelper det ikke å gi dem penger til å bli kvitt gjelden. For om 1 år vil de antakelig ha ny gjeld. Hvorvidt noen er uten økonomisk sans må man jo ha lov å si, man kjenner jo stort sett de man drar i bryllup til. Kjøp noe nyttig du anonym, evt gavekort i en nyttig butikk.
Gjest Anonym akkurat nå Skrevet 8. mai 2003 #23 Skrevet 8. mai 2003 Har fortsatt ikke kommet til noen stor konklusjon om dette. Brudeparet har også skrevet i invitasjonen at de ønsker seg penger. Synes det er utrolig frekt, som gir meg ennå en grunn til å ikke gi penger… Huff… Er det bare jeg som er så sær eller?
Loolaa Skrevet 8. mai 2003 #24 Skrevet 8. mai 2003 Er det bare meg som synes det er helt greit å gi penger? Jeg synes mange er arrogante og gir noe de synes passer, ikke det brudeparet ønsker seg. Og pengene blir jo ikke nødvendigvis liggende på gavebordet. Det er vel noen som pakker ut gavene, og legger evt penger et trygt sted (og bare noterer det for brudeparet) loolaa
Gjest Poirot Skrevet 8. mai 2003 #25 Skrevet 8. mai 2003 Har fortsatt ikke kommet til noen stor konklusjon om dette. Brudeparet har også skrevet i invitasjonen at de ønsker seg penger. Synes det er utrolig frekt' date=' som gir meg ennå en grunn til å ikke gi penger… Huff… Er det bare jeg som er så sær eller? [/quote'] Neida. Helt enig med deg! Gi gavekort i en fornuftig butikk, og si at du syntes penger var så upersonlig. Blir de sure er de jammen dumme.
Felix Skrevet 8. mai 2003 #26 Skrevet 8. mai 2003 Problemet er vel egentlig ikke å finne på gaver' date=' for det skal vi klare. Men jeg er litt nysgjerrig på hva dere ville gjort i denne situasjonen. Ville dere ha gitt bort penger allikevel, eller funnet gave som dere tror de trenger?[/quote'] Jeg ville ikke under noen omstendighet gitt penger i gave, annet enn til veldedige formål! Og dette kan ikke regnes som et! Kjøp noe de trenger -noe som varer, med kvalitet!!
Pusekatt Skrevet 8. mai 2003 #27 Skrevet 8. mai 2003 Neida. Helt enig med deg! Gi gavekort i en fornuftig butikk' date=' og si at du syntes penger var så upersonlig. Blir de sure er de jammen dumme.[/quote'] Det er mange kjøpesentre som tilbyr gavekort som gjelder for hele senteret, det gir brudeparet god valgfrihet. Ellers har du jo sånne Universal Presentkort, eller hva de nå heter, som gjelder i mange typer butikker. Mvh Pusekatt
Liza Skrevet 8. mai 2003 #28 Skrevet 8. mai 2003 jeg ville aldri gitt penger i bryllupsgave, det ville jeg følt ubehagelig.. om det hadde vært søsken så; greit. mine foreldre ble gift for 25år siden, og prater enda om ting de fikk til bryllupet.. og om det er ting de trenger, kjøp bra kjeler og sånne ting da? servise? (så kan de bytte det, og få tilbake pengene om de virkelig bare vil ha penger? )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå