Gjest lillebøll Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Pusen min er død. Påkjørt. Jeg tenker jeg skal ha meg ny katt, men det blir innekatt. Hverfall til den er stor og kan passe på seg selv ute. Men bør jeg da ha to katter? Jeg synes egentlig det. Og en eller to katter går for det samme.
Lilith Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Trist å høre om pusen din. Jeg ville absolutt hatt to katter hvis de bare skal være inne. Da har de selskap i hverandre selv om du ikke er hjemme hele tida.
Gjest lillebøll Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Ikke sant, en pus kan jo finne på å kjede seg veldig. De bør vel være søsken?
Lilith Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Sikkert greit å få søsken, ja - da kjenner de jo hverandre allerede og leker sannsynligvis fint sammen. Mine er ikke søsken, men de er heller ikke perlevenner ...
Tabris Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 Trist å høre om katten din, slikt er aldri kjekt. Hvis du holder den inne for lenge, så er vel sjansen faktisk mindre for at den kan klare seg selv ute fordi den da har liten erfaring. Skal du først ha innekatt bør du absolutt ha to, men det beste for katten er jo å la den få gå ut.
Looop Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 Absolut två tycker jag. Jag har 2 innekatter som är syskon, de leker och härjar runt här! :-) Bara tänk på att om du ska ha innekatter tycker jag du ska skaffa dej raskatter, inte vanliga bondkatter. Plus tänk på att katter är katter och jag tycker man ska låta dem gå överallt i lägenheten. Så de mår bra trots att de bara går inne. Det är min mening! Lycka till. Och otroligt tråkigt att höra om din katt som blev påkörd. :-(
~Mocca~ Skrevet 2. februar 2008 #7 Skrevet 2. februar 2008 Jeg ville absolutt hatt to eller flere katter om du bare skal ha de inne. Da har de ganske mye selskap i hverandre.
Modern woman Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 Pusen min er død. Påkjørt. Jeg tenker jeg skal ha meg ny katt, men det blir innekatt. Hverfall til den er stor og kan passe på seg selv ute. Men bør jeg da ha to katter? Jeg synes egentlig det. Og en eller to katter går for det samme. Uff da ... Har en katt selv. Adobterte den fra et gatekjøkken jeg jobbet på. Var helt utsultet stakkars. Var ingen som savnet den. Eigeren av gatekjøkkenet ville ta livet av den. Tar seg ikke bra ut når en katt søker tilflukt på et slikt sted. Så jeg tok den med meg hem for drøyt to år siden. Orket ikke tanken på at den skulle avlives! Har lenge tenkt på om jeg skulle fått meg en til, men tror ikke det går for han er så sær den katten min.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2008 #9 Skrevet 2. februar 2008 Vil anbefalle å ha to inne katter, da det kan bli litt kjedelig å bare være en.. Perserkatter er fine inne katter, eg har to søsken, de vil ikkje ut har prøvd siden de var små.
Gjest Spadamen Skrevet 2. februar 2008 #10 Skrevet 2. februar 2008 Då eg skulle ha meg innekatt, hadde eg eigentleg berre tenkt å ha ein. Men så vart eg anbefalt å ta to. Eg har ikkje angra! Dei er ikkje sysken, men jamgamle. Dei trivst kjempegodt ilag. Det er og greitt å vite at dei har selskap i kvarandre om du skal vekk ei helg. Eg har huskattar forresten, og eg har ikkje hatt noko problem med det.
eximus Skrevet 4. februar 2008 #11 Skrevet 4. februar 2008 Ta to - gjerne fra samme kull, da er de jo venner fra før. Vi hadde i utgangspunktet bare en katt, men sist pus fikk unger beholdt vi en selv. Når jeg nå ser hvor enormt stor glede de har av hverandre er det nesten så jeg gremmes over tiden pus var alene...
Trampe Skrevet 5. februar 2008 #12 Skrevet 5. februar 2008 To!! Definitivt!! Jeg har to, og de er totalt avhengige av hverandre. De får gå ut hvis de vil, men de er ikke så veldig glade i å være ute. Jeg kan trygt reise bort et døgn eller to uten å tenke på at de er alene hjemme.. Mine sover sammen, spiser sammen - og om de er ute kommer de inn sammen. Her om dagen satt monsen min ute på trappa i over en halv time og venta på at lillefrøken skulle være med inn. Han nekta plent å komme inn uten henne, jeg prøvde å hente ham inn, men da gikk han bare og ropte etter henne. Jeg måtte slippe ham ut igjen, og da hun kom tuslende kom de inn sammen. Det som er skummelt er jo om den ene skulle dø eller forsvinne, da vil den andre bli forferdelig ensom
Frøken eple Skrevet 7. februar 2008 #13 Skrevet 7. februar 2008 Dyrebeskyttelsen anbefaler to katter om man skal ha innekatt...
Noli Skrevet 7. februar 2008 #14 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har to. Hadde en, og skulle bare ha en, men hun var ekstremt oppmerksomhetssyk, så vi fikk en til. Angrer absolutt ikke på det, de har godt selskap i hverandre, og selv om de er kosete begge to er ingen av kattene plagsomme lenger.
Catanova Skrevet 10. februar 2008 #15 Skrevet 10. februar 2008 Pusen min er død. Påkjørt. Jeg tenker jeg skal ha meg ny katt, men det blir innekatt. Hverfall til den er stor og kan passe på seg selv ute. Men bør jeg da ha to katter? Jeg synes egentlig det. Og en eller to katter går for det samme. i august fikk jeg først en innekatt. men merket fort at det kunne bli litt kjedelig for han i og med at jeg var mye på skolen. han gikk helt bananas da jeg kom hjem, fordi han var så glad for å se meg. skaffet meg etter hvert en ny katt. det funket selv om de ikke var søsken. men husk at det må være katt av samme kjønn. første dagen gikk det het for seg her i huset, de var på randen av å drepe hverandre. bokstavelig talt. de plaget hverandre så mye at de ikke fikk gå på do i fred, så det endte opp med bæsj over alt. jeg tenkte at nå hadde jeg gjort en stor feil. dagen etterpå når jeg våknet lå de og sov i samme sofa, men han ene lå oppi en sovekurv, mens han han andre lå på utsiden. et par dager etterpå hadde hodet til han som lå utenpå kommet på kanten av sovekurven, og enda flere dager etterpå lå de i samme kurv nå er de som knoll og tott. leker, koser og vasker hverandre. angrer ikke på at jeg skaffet meg to katter.
KristineT Skrevet 11. februar 2008 #16 Skrevet 11. februar 2008 i august fikk jeg først en innekatt. men merket fort at det kunne bli litt kjedelig for han i og med at jeg var mye på skolen. han gikk helt bananas da jeg kom hjem, fordi han var så glad for å se meg. skaffet meg etter hvert en ny katt. det funket selv om de ikke var søsken. men husk at det må være katt av samme kjønn. første dagen gikk det het for seg her i huset, de var på randen av å drepe hverandre. bokstavelig talt. de plaget hverandre så mye at de ikke fikk gå på do i fred, så det endte opp med bæsj over alt. jeg tenkte at nå hadde jeg gjort en stor feil. dagen etterpå når jeg våknet lå de og sov i samme sofa, men han ene lå oppi en sovekurv, mens han han andre lå på utsiden. et par dager etterpå hadde hodet til han som lå utenpå kommet på kanten av sovekurven, og enda flere dager etterpå lå de i samme kurv nå er de som knoll og tott. leker, koser og vasker hverandre. angrer ikke på at jeg skaffet meg to katter. Hei. Beklager til trådstarter om du føler jeg "tar" tråden din. Men jeg bare lurer på noe etter å ha lest her. Ser at alle som svarte deg ang 1 eller 2 innekatter annbefaler 2. Jeg har en innekatt Han er ca 2 år og en snill og rolig kastrert hann katt. Han har ikke vert så veldig mye hjemme alene, men vil nå fremover bli litt meir det siden jeg skal begynne å jobbe. Bør jeg da skaffe meg en katt til slik han får mer selskap? Jeg ser jo at min katt kjeder seg litt innimellom. Jeg er jo litt redd for å skaffe en katt til og så vil det ikke fungere. At den jeg har nå blir sjalu og slike ting. Vi har ikke så veldig stor leilighet og må derfor er det vanskelig å ha kattene på forskjellige rom om natta. Kan dei feks dele katte do?? Og bør jeg da skaffe meg en hann katt til? Kattunge?? Håper noen kan fortelle litt om hvordan det er å ha to katter som IKKe er søsken og som ikke kom i hus til samme tid. PS: katten min virker som han går godt sammens med andre katter når han er på kattepensjonat, men ikke sikkert det blir slik heime for det er jo liksom hans teritorium.. Jeg vil ikke skaffe meg en katt til uten å vere så sikker som mulig at det går greit, det å skaffe seg katt (dyr generelt) er jo et stort ansvar som jeg tar alvorlig. Er jo ungen min det
Lilith Skrevet 11. februar 2008 #17 Skrevet 11. februar 2008 Håper noen kan fortelle litt om hvordan det er å ha to katter som IKKe er søsken og som ikke kom i hus til samme tid. Hei, jeg hadde først en frøkenpus, og fikk en katt til da hun var ca to år gammel. Jeg valgte meg en kattunge, en liten guttetass. Det ble leven i huset da han kom ... Mye slåssing og frøkna måtte sette ham på plass mer enn en gang. Men det gikk seg til De er fremdeles ikke bestevenner, men de henger sammen, sover sammen, og leker sammen sånn når de har lyst til det. De har fullstendig forskjellige personligheter, og det er morsomt å se akkurat hvor forskjellige to katter kan være! Tror det er greit om nykatten er kattunge - da er det lettere for den å tilpasse seg, og lettere for gamlepusen å ikke føle seg altfor truet. Mine bruker samme kattedo uten problem. Lykke til!
KristineT Skrevet 11. februar 2008 #18 Skrevet 11. februar 2008 Hei, jeg hadde først en frøkenpus, og fikk en katt til da hun var ca to år gammel. Jeg valgte meg en kattunge, en liten guttetass. Det ble leven i huset da han kom ... Mye slåssing og frøkna måtte sette ham på plass mer enn en gang. Men det gikk seg til De er fremdeles ikke bestevenner, men de henger sammen, sover sammen, og leker sammen sånn når de har lyst til det. De har fullstendig forskjellige personligheter, og det er morsomt å se akkurat hvor forskjellige to katter kan være! Tror det er greit om nykatten er kattunge - da er det lettere for den å tilpasse seg, og lettere for gamlepusen å ikke føle seg altfor truet. Mine bruker samme kattedo uten problem. Lykke til! Det høres bra ut, kanskje jeg skal skaffe et katt til da. Jeg må bare få med meg mannen min på det først. Om noen har andre innspill så bare kom med det
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2008 #19 Skrevet 11. februar 2008 Uff da ... Har en katt selv. Adobterte den fra et gatekjøkken jeg jobbet på. Var helt utsultet stakkars. Var ingen som savnet den. Eigeren av gatekjøkkenet ville ta livet av den. Tar seg ikke bra ut når en katt søker tilflukt på et slikt sted. Så jeg tok den med meg hem for drøyt to år siden. Orket ikke tanken på at den skulle avlives! Har lenge tenkt på om jeg skulle fått meg en til, men tror ikke det går for han er så sær den katten min. Takk for at du hjelp en gatepus til et verdig liv...
Malina Skrevet 11. februar 2008 #20 Skrevet 11. februar 2008 Jeg må ha denne på "mine innlegg"! Skal snart få meg innekatt selv, og vurderer å få meg to stk. Det blir da enda ei pusi fra samme kull (de er to pusier på dette kullet). Jeg lurer på om det er noen negative sider med å ha to katter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå