Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser at det er forferdelig mye møbler fra IKEA som selges på Finn.no. (mest sofa og stoler). Hvorfor det? Er kvaliteten dårlig? Eller sittekomforten dårlig?

Jeg er nysjerrig på dette, da jeg selv er skeptisk å kjøpe IKEA møbler. Mener at prisen avspeiler kvaliteten.

Hvilken erfaringer har dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jo variere etter hvilket behov personene har om sittekomforten er dårlig. Mamma og pappa har Ikea sofaer på hytta, og de er vidunderlige å sitte i etter min mening. Mens min bror synes de er litt dårlig i ryggen, siden han har lenger rygg enn meg. Personlig synes jeg det er en av de få sofaene jeg kan sitte i lenge.. vi kjøpte en sofa på Bohus til 16000 som er forferdelig for meg å sitte i lenge..

Har også noen stoler fra ikea, som jeg liker godt. Mens mamma og de har en annen modell som er mindre behaglig å sitte i lenge.

Alt i alt, synes jeg IKEA har mye bra, men selfølgelig er der noe man bør styre unna der også, både av møbler og av andre ting..

Kvaliteten på det vi har kjøpt derfra av møbler har iallefall vært super. Men så har ikke vi kjøpt det aller billigste heller.

Skrevet (endret)

Jeg har personlig ikke så mye i mot IKEA-møbler. Med å kombinere med andre ting, kan en finne mye fint der. Spesielt da det gjelder sånne basis-ting (a la skaper, hyller, osv) som du kan da pynte med litt mer spesielle ting (lamper og kul lenestol og lignende) ;)

Det at det er så mange på finn er kanskje fordi mange kjøper de som en billig alternativ da de flytter, men får litt bedre råd etterpå?

IKEA har jo ikke den beste rykte heller, så det er mange som sikkert føler at de ikke vil ha bare IKEA-møbler da de har bedre råd? Nordmenn bruker jo noe helt utrolig mye penger for hjemmene sine.

Vi har ikke noe IKEA-sofa men har en del andre ting, og har ikke så mye å klage over. Har vært et par ting som vi bare kjøpte for billigst mulig penger og en av dem ble ødelagt fort, men andre ting har jo holdt ganske bra og mye av dem er fine og noe er veldig bra (for eksempel Expedit-hyllene er jo helt fantastiske for vinyl-plater! jeg har ikke sett mye annet som er akkurat passe størrelse).

Personlig synes jeg at akkurat sofaene er det jeg ikke hadde kjøpt fra IKEA, det bare finnes ikke noe jeg liker der og sofa er en ting der jeg kunne tenke meg å 'investere' :)

Endret av mrs_bond
Skrevet

Jeg vil tro det er fordi folk blir lei av møblene sine (ikke bare IKEA-møbler), og heller selger det billig enn å kaste. Synes det er kjempebra! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...