Gå til innhold

Hvor mye penger bruke på bryllupsgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere skulle langt av sted i bryllup, hadde brukt 3000,- på flybilletter(billigste flybillett, det er så langt at bil/tog/buss er uaktuelt) og må bruke 2000,- på hotellovernatting(det var ingen andre overnattingsalternativer).

Hvor mye hadde dere kunne tenkt dere å bruke på gave? Det er en barndomsvenn av min samboer, bruden har vi møtt noen ganger, men kjenner henne ikke noe særlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis dere skulle langt av sted i bryllup, hadde brukt 3000,- på flybilletter(billigste flybillett, det er så langt at bil/tog/buss er uaktuelt) og må bruke 2000,- på hotellovernatting(det var ingen andre overnattingsalternativer).

Hvor mye hadde dere kunne tenkt dere å bruke på gave? Det er en barndomsvenn av min samboer, bruden har vi møtt noen ganger, men kjenner henne ikke noe særlig.

Rundt 500 tror jeg.

Skrevet

Vi brukte ca 450 kr på gave. Da var brudgommen en kamerat av sambo, bruden hadde vi møtt et par ganger. Kjørte selv, så betalte vel ca 1500 for drivstoff tenker jeg, og 2500 for hotell.

Skrevet

Det samme som jeg ville kjøpt gave for ellers, 500-1000 kr.

Skrevet

Dere som får gjester langveis fra og som må betale dyre dommer for reise og opphold, hvilke forventninger har dere til gave? Eller spiller det ikke noe rolle, så lenge de kommer...?

Skrevet

Jeg hadde foretrukket at de kom framfor dyr gave!

Skrevet
Dere som får gjester langveis fra og som må betale dyre dommer for reise og opphold, hvilke forventninger har dere til gave? Eller spiller det ikke noe rolle, så lenge de kommer...?

Vi kommer til å ha mange tilreisende, og det aller viktigste er at de kommer! Gaver spiller ingen trille egentlig, det er da ikke derfor vi gifter oss og inviterer til fest :)

Skrevet

Vi hadde gjester som kom langveisfra, og laget ønskeliste med ting fra 150kr og oppover, nettop for å vise at prisen ikke spiller noen rolle.

Jeg ville satt større pris på at noen kom i bryllupet mitt enn at vi hadde fått gave.

Allikevel ville jeg aldri ha spart på gaven selv om jeg måtte reise langt. men det er meg da.

Det er tross alt frivillig å dra..

Skrevet

Vi giftet oss langt unna og hadde bare noen få med oss.

Vi fikk gaver alt fra 200,- og opp til rundt 500,-

(Dvs vi fikk for endel tusen av foreldrene våre, men av venner og andre lå det mellom2-500)

Vi hadde sagt til alle på forhånd at gaver slettes ikke var nødvendig når de gadd å bli med oss.

Skrevet

vi giftet oss i utlandet, og våre gjester måtte da betale reise og opphold selv. Vi skrev spesifikt i invitasjonen at vi ikke forventet oss gaver. Vi fikk likevel gaver fra ca halvparten. Tror de fleste kjøpte for ca 500-1000kr.

I tillegg fikk vi flotte gaver som gjestene hadde laget selv: fotoalbum med bilder av oss - innrammede bilder fra bryllupet i etterkant. Kjempeflott!

Hadde ingen forventninger til gaver, og hadde aldri i verden vært så kjip at jeg så ned på de som ikke kjøpte gave, eller kjøpte en "rimelig" gave - for oss var det viktigste at folk kom

Skrevet
Vi hadde gjester som kom langveisfra, og laget ønskeliste med ting fra 150kr og oppover, nettop for å vise at prisen ikke spiller noen rolle.

Jeg ville satt større pris på at noen kom i bryllupet mitt enn at vi hadde fått gave.

Allikevel ville jeg aldri ha spart på gaven selv om jeg måtte reise langt. men det er meg da.

Det er tross alt frivillig å dra..

Gavelister bør jo uansett inneholde ting som ikke er dyre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...