Gå til innhold

"kupping" av vårt bryllup

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_lone_*
Skrevet

kan du ikke tipse dem om denne linken, slik at vi på forumet kan få stilt de til veggs? de må nå synes det er kjedelig at endel sansynligvis ikke kan komme på grunn av at de skal i deres bryllup også. på et vis skulle det jo være like kjipt for dem.. De er virkelig pussige, får håpe de sitter der alene å beundrer kalenderen på den store dagen sin...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_lone_*
Skrevet

og med "skal i deres bryllup også", mente jeg " skal i deres bryllup, og derfor ikke rekker de andres bryllup.."

nå knoter jeg fælt her..

Skrevet

Dette er en coup d'etat!

Av med silkehanskene da det er erklært borgerkrig.

Det eneste som kan løse dette er en real omgang med catfight da vi vet at mannfolkene bare dilter etter når det kommer til bryllup og slikt.

Skrevet

Alle sitter og venter. Stemningen er til å føle på! Hvem svarer først og hvilken vinkling vil de ha på responsen? Gud dette er spennende! Menneskets fremtid avhenger av det rette svaret!

var problematikken absurd eller er det noe vi virkelig trenger å få svar på? En dag i ditt liv faller sammen med en annens prioriteringer!

Kupp er cup sa skjeie og tok deg en æresrunde rundt Bislett sammen med kuppern! Hvem vant og hadde de rett?

Livet er full av mysterier og de er behørig registret i NRK's arkiver!

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Ærlig talt, dette er vel strengt tatt ikke et forum bare for debatt rundt problematikk som angår menneskets framtid, er det vel? Jeg syns det er så dårlig gjort å rakke ned på og bagatellisere andre menneskers problemstillinger på den måten som mange gjør her inne på KG.

Jeg forstår problemet til TS veldig godt jeg, og ønsker henne lykke til! Slike venner er ikke ordentlige venner, spør du meg!

Skrevet

Uff, jeg forstr at du syns dette er kjipt! Det hadde jeg syns også.

Et poeng som du kanskje kan ta opp med de, er at med mange tilreisende gjester, så har man ofte en sammenkomst dagen før og evt dagen etter også. Også hiver du deg rundt, sender invitasjoner til bryllup, og til pølsefest dagen før - "for å bli kjent" :lur:

men som de andre sier; vær kjapp nå!

masse lykke til!

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Lurer på hvordan sagaen utvikler seg videre her jeg? Har du fått mange positve svar på invitasjonen du sendte ut? Skjønner godt frustrasjonen og hadde selv blitt lei meg og irritert...

Skrevet

Har ikke sett denne før nå jeg, men hvem giftser seg på andre dager enn lørdager så lenge de skal ha fest?

Skrevet

Jeg ser at tråden er fra februar så da antar jeg at det er kommet svar kanskje på invitasjonene til ts? Og har det andre paret tatt til fornuft?

Jeg hadde selv blitt utrolig skuffet om noen gjorde dette. Man gleder seg til et bryllup og det er vel ingen som har lyst til å gå i bryllup to dager på rad??

Skrevet

TS her...

Det har vært mye styr for gjestene som har planlagt å dra i ett bryllup fredag, for så å fly opp til vårt bryllup lørdag. Vi sendte ut innbydelsene tidlig- og har fått ja fra nesten alle. Vi ventet på innbydelser fra dem, men de kom aldri- og nå har vi fått vite at de har avlyst bryllupet. Det går visst ikke så bra mellom dem for tiden... Trist for dem, men "bra" for oss...

Skrevet
Har ikke sett denne før nå jeg, men hvem giftser seg på andre dager enn lørdager så lenge de skal ha fest?

Vi som gifter oss borgerlig, eller synes selve datoen er viktig (nærmeste lørdag er ikke bra nok).

Skrevet

Ble det seriøst avlyst??? ja ja jeg syns uansett det var nepete gjort og jeg ville ha hatt de samme tankene som deg TS

Gjest Gjest
Skrevet

Siden det ble avlyst så har vel ikke dette paret opplevd den store kjærligheten med hverandre. Men jeg vil gjerne kommentere selve problemstillingen likevel, på et generelt grunnlag

Om jeg skulle giftet meg hadde jeg valgt en dato som passet meg og min kjære, uten å ta hensyn til personer i en fjern vennekrets. Det er jo ikke snakk om at de hadde valgt samme dato som dere. Du sier at datoen ble valgt bare fordi den var kul, ingen annen mer spesiell grunn som at det var da de møttes el.l. Har du tenkt over at dette kanskje er den offisielle historien? To som elsker hverandre kan ha mange hemmeligheter som resten av verden aldri får vite om. Det kan hende de rett og slett ikke ville fortelle dere eller noen andre om årsaken til at de valgte akkurat denne dagen. Det blir litt for navlebeskuende å tenke at de valgte den dagen nesten for å konkurrere med dere. (Siden du syntes det var dårlig gjort av dem regner jeg med du mente det sånn) Kanskje var det bare veldig uheldig at dere hadde satt deres dato så kloss opp til den dagen som passet for dem. Kanskje har de også planlagt denne datoen lenge, uten å gjøre det offisielt for noen. Alle par er ikke sånn at de vil dele alt med alle. En del er mer hemmelighetsfulle og forteller ting når det passer dem.

Gjest Gjest_lone_*
Skrevet
Siden det ble avlyst så har vel ikke dette paret opplevd den store kjærligheten med hverandre. Men jeg vil gjerne kommentere selve problemstillingen likevel, på et generelt grunnlag

Om jeg skulle giftet meg hadde jeg valgt en dato som passet meg og min kjære, uten å ta hensyn til personer i en fjern vennekrets. Det er jo ikke snakk om at de hadde valgt samme dato som dere. Du sier at datoen ble valgt bare fordi den var kul, ingen annen mer spesiell grunn som at det var da de møttes el.l. Har du tenkt over at dette kanskje er den offisielle historien? To som elsker hverandre kan ha mange hemmeligheter som resten av verden aldri får vite om. Det kan hende de rett og slett ikke ville fortelle dere eller noen andre om årsaken til at de valgte akkurat denne dagen. Det blir litt for navlebeskuende å tenke at de valgte den dagen nesten for å konkurrere med dere. (Siden du syntes det var dårlig gjort av dem regner jeg med du mente det sånn) Kanskje var det bare veldig uheldig at dere hadde satt deres dato så kloss opp til den dagen som passet for dem. Kanskje har de også planlagt denne datoen lenge, uten å gjøre det offisielt for noen. Alle par er ikke sånn at de vil dele alt med alle. En del er mer hemmelighetsfulle og forteller ting når det passer dem.

her var det ikke snakk om fjern vennekrets, selv om dette var et vennepar først og fremst av brudgommen. Det var tross alt noen de hadde tenkt å be i bryllupet sitt, og som de hadde ventet å bli invitert til.. De delte også mange venner (gjester). Det er mye spekulering i kommentaren din. Om de sier det er på grunn av den kule datoen så hvorfor skulle det ikke være det. Eller kanskje det var på 4 års dagen for når de fikkk pult, og derfor kunne de ikke bruke det til offisiell grunn.. yeah! yeah!

Hadde de tenkt å arrangere bryllup på den dagen lenge ville det kanskje vært naturlig å regagere omtrent slik når du hører noen har tenkt på bryllup dagen etter deg: Å nei, vi har jo tenkt å arrangere bryllup den helgen! Hvordan skal dette gå?

og det er så godt som å velge samme dato, når bryllupene forgår i forskjellige landsdeler! Og de fleste vil nok synes det er kjipt med to bryllup i samme helg i samme venneflokk!

Så tilslutt vil jeg bare si til TS, så flott at det ordner seg! synd du måtte bekymre deg unødig! og så var det jo litt leit at de gikk på smellen, men men..aldri så galt..

Skrevet
Vi som gifter oss borgerlig, eller synes selve datoen er viktig (nærmeste lørdag er ikke bra nok).

Da kan du ikke forvente at alle kan komme på festen heller.

Hva er greia med at det er så spesielt å gifte seg på en flashy dato?

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er så spesielt med å gifte seg på en lørdag? "Alle" gjør det jo......

Hvorfor er det feil at noen har lyst å gifte seg på en "kul" dato? Er det noe du har bestemt?

Beklager at jeg er så kjip i svaret her, men jeg kan ikke fatte og brgripe at du kan stille deg til doms over de som velger anderledes eller har andre grunner enn deg for sine valg.... :nei:

Skrevet

Tror du misforstod litt. At vi synes datoen er viktig betyr ikke at den er flashy. Å ville gifte seg 08.08.08 er flashy, å ville gifte seg på vår 8 års dag slik vi gjorde (som er en helt ordinær dato) er ikke det. ;) Jeg er også ganske sikker på at alle som gifter seg utenom en lørdag er klar over at det kan forekomme en del avbud pga dette, forøvrig aldri et problem hos oss.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er mye spekulering i kommentaren din. Om de sier det er på grunn av den kule datoen så hvorfor skulle det ikke være det. Eller kanskje det var på 4 års dagen for når de fikkk pult, og derfor kunne de ikke bruke det til offisiell grunn.. yeah! yeah!

Det er vel spekuleringer i de fleste kommentarene her? Eller er det noen som sitter på den universale sannhet og VET hvorfor paret valgte den datoen de valgte? Det kan jo virke som svært mange tror/vet at paret valgte datoen for å lage problemer for det andre paret. Nå er ikke dette noe noen av oss VET, så jeg følte det var på tide med en annen vinkling på saken for kanskje å få til en mer nyansert tankerekke rundt dette.

Skal man bare gå utifra at folk velger som de gjør for å være ekle så kan livet bli slitsomt...

Skrevet

Så bra at det ordnet seg til slutt, på tross av at de har problemer..

Skrevet

Tror de fleste som gifter seg på en ukedag pga dato gjerne har festen helgen etter. Tror de fleste som gifter seg på en ukedag gjerne gjør det pga det er datoen de ble sammen, datoen de ble fridd til o.l. ikke fordi det er en kul dato, håper virkelig ingen gjør det pga en kul dato 08.08.08 eller 09.09.09 også blir sur fordi folk melder avbud pga det er en ukedag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...