SøsterLiten Skrevet 15. februar 2008 #41 Skrevet 15. februar 2008 huff!! dette var jo utrooolig kjedelig!! regner nesten med at datoen de skal ha er 08.08.08.?!? hvis "kul" dato er eneste grunnen til at de ikke vil bytte så synes jeg de burde revurdere datoen sin!! støtter det 100% i at du synes dette er lumpent! hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg gjort som mange her sier; send ut invitasjonene dine og håp på det beste, men snakk med henne en gang til og si at du ikke KAN flytte deres dato pga depositum og slikt, og spør om hun kan revurdere datoen sin! håper alt ordner seg for deg! du har all grunn til å være litt lei deg og du er IKKE tåpelig som synes dette er kjedelig. det er tross alt snakk om dagen før og at du og din tilkomne eller de andre mister gjester pgs bakfylla eller reisevei! hadde det vært uka før så skjønner jeg at du ikke hadde brydd deg det minste, men gledet deg med dine venner! lykke lykke til med en løsning som funker for deg og ditt vennepar! (men mest for deg seff ) stoooor klem!!
Vera W Skrevet 16. februar 2008 #42 Skrevet 16. februar 2008 Vet ikke hva slags "venner" enkelte i denne tråden har, men INGEN i vår omgangskrets hadde gjort dette, i hvertfall! Synes oppriktig synd på deg TS, uken før eller uken etter hadde vært helt ok, men DAGEN før, da hadde jeg blitt irritert også! Når dere har felles venner og skal holde bryllup i hver deres kant av landet, så synes jeg vennene deres helt klart burde valgt en annen dato. helt enig. det er deres dag, men når 2 gode venner plutselig tar dagen før..å det bevisst.. hjelpe meg! det er dårlig gjort ja. jaja..folk må få bestemme datoen selv..men hallo.,.sunn fornuft å forståelse..noen som har hørt om det!!??det var arrogant å dårlig oppførsel . håper du får stor suksess med bryllupet TS..ut med invitasjonene
Gjest Reka Skrevet 16. februar 2008 #43 Skrevet 16. februar 2008 Skjønner ikke hvorfor de ikke kan se deres side av saken? Hvor gøy hadde de syntes det var om det var omvendt? Kan du ikke ringe/møte brudeparet og ta det opp en gang til? Jeg ville blitt sur og sagt akkurat det jeg mente!
Gjest 2011/2012 brud.. Skrevet 16. februar 2008 #44 Skrevet 16. februar 2008 Noe så frekt! Det synes jeg var dårlig gjordt. Unødvendig. Går ann å tenke litt på andre og. Hadde skjønt det LITT om det er en veldig spesiell dato for dem, som den datoen de ble sammen eller noe, er det det? Hvis ikke vr det teit gjordt. Føler med deg!
Gjest Skrevet 16. februar 2008 #45 Skrevet 16. februar 2008 Tenker samme som noen over her. Hvis det er på en fredag så er det jo veldig ubeleilig. Da må man virkelig ta fri for jobben, for kirken er jo gjerne 13-16 tiden og veldig mange er på jobb i denne tiden. Og hvis det er på andre siden av landet og sikkert mange må reise så blir det dumt.
L@dy Skrevet 16. februar 2008 #46 Skrevet 16. februar 2008 Vet ikke hva slags "venner" enkelte i denne tråden har, men INGEN i vår omgangskrets hadde gjort dette, i hvertfall! Synes oppriktig synd på deg TS, uken før eller uken etter hadde vært helt ok, men DAGEN før, da hadde jeg blitt irritert også! Når dere har felles venner og skal holde bryllup i hver deres kant av landet, så synes jeg vennene deres helt klart burde valgt en annen dato. Jeg er helt enig, jeg synest det er direkte ufint å gjøre det.
Saturn Skrevet 16. februar 2008 #47 Skrevet 16. februar 2008 Jeg hadde blitt dritsur om noen av mine venner gjorde det. Få ut invitasjonene med engang og la folk velge deres bryllup først.
Kamikatze Skrevet 16. februar 2008 #48 Skrevet 16. februar 2008 Ja, det virker som om uttrykket "venner" ikke helt dekker dette paret. Men såvidt jeg forstår, dreier det seg ikke om deres venner, men venner av forloveden. Og da er det ikke like selvsagt for dem å bytte dato fordi noen, mer eller mindre fremmede, ringer og spør. Spørsmålet blir: Hva dere kan gjøre for å trekke folk mot deres eget bryllup. Kan dere dra i gang et opplegg med hel helg, overnatting og førfest dagen før bryllupet? Få i gang noenslags aktiviteter? Slektstreff eller vennefest? Bare for å få lokket folk til rett landsdel... Når dere ikke har sendt ut invitasjoner ennå, er det ikke muligheter for dere å hoppe til helga før? Er alle bookinger spikret? Kanskje det kan være verdt å ta et lite tap? Synes forresten de har et godt poeng de som sier at invitasjonene må ut, pronto! Bindende påmelding : )
Gjest lillebøll Skrevet 16. februar 2008 #49 Skrevet 16. februar 2008 Da hadde jeg blitt drittsur. Send ut invitasjonene fort som fy og håp de fleste liker bedre å feire på lørdag.
Gjest Gjest_Brud08_* Skrevet 17. februar 2008 #50 Skrevet 17. februar 2008 Tusen takk for støtten! Vi har sendt ut invitasjonene, booket vielse, mat, bil, serveringshjelp, musikk og betalt depositum. Så det er ikke så lett for oss å bytte nei. De valgte den datoen kun fordi de syns den var kul, ikke fordi de ble sammen da eller noe annet slikt. De er ikke min forlovedes beste venner, men de er i samme gjengen så det vil jo gå utover MANGE. De er en ganske stor gjeng... Får bare håpe at folk velger oss siden vi har sendt ut innbydelsene først... Nå skal jeg prøve å drite i det og ikke la det ødelegge den gleden jeg føler over at jeg skal gifte meg med drømmemannen min. Folk får gjøre som de vil. Men jeg syns det er merkelig og ufin oppførsel
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2008 #51 Skrevet 17. februar 2008 Tusen takk for støtten! Vi har sendt ut invitasjonene, booket vielse, mat, bil, serveringshjelp, musikk og betalt depositum. Så det er ikke så lett for oss å bytte nei. De valgte den datoen kun fordi de syns den var kul, ikke fordi de ble sammen da eller noe annet slikt. De er ikke min forlovedes beste venner, men de er i samme gjengen så det vil jo gå utover MANGE. De er en ganske stor gjeng... Får bare håpe at folk velger oss siden vi har sendt ut innbydelsene først... Nå skal jeg prøve å drite i det og ikke la det ødelegge den gleden jeg føler over at jeg skal gifte meg med drømmemannen min. Folk får gjøre som de vil. Men jeg syns det er merkelig og ufin oppførsel De skal ha borgerlig vielse og dere i kirken? Dere har sendt ut innbydelser og de ikke? (håper jeg.) Jeg vet i alle fall at om jeg fikk valget mellom et borgerlig og et kirkelig bryllup så hadde jeg valgt det siste, rett og slett fordi jeg synes det er mer "full pakke". Håper vennene deres tenker det samme.
Gjest Piper Skrevet 17. februar 2008 #52 Skrevet 17. februar 2008 Herregud..... Folk må da få lov til å gifte seg akkurat på den dagen de har lyst til. Om du er så bekymret for at ingen vil komme i bryllupet deres så fort deg å inviter folk da vel..... Eller flyt datoen deres om du synes det er helt kris, kan ikke akkurat pålegge andre å ikke gifte seg selvom dere var først ute med datoen. Og slike mennesker som deg har ikke empati, og jeg er heller ikke overrasket over at du er brud 08. Enkelte bruder klarer bare å se seg og sitt, og bryr seg fint lite om de som er rundt en. Men det er godt at de finner ut at "vennene" er slik, for jeg hadde ikke invitert de i mitt bryllup i alle fall. Og jeg hadde ikke kalt de for venner, for venner gjør ikke slik mot hverandre. I allefall ikke der jeg kommer fra, men du er kanskje vant til at alle rundt deg er egoister og derfor blir det helt vanlig for deg at noen kan gjøre noe slikt. Og derfor mener du at det er helt greit å gjøre det. Ville det vært greit om noen av dine venner gitt hen og valgte å gifte seg dagen før ditt bryllup? Og der en stor del av gjestelisten ville bli invitert i deres bryllup også? Og svarer du at du ikke hadde reagert på det, vil jeg si at det hadde du men du slipper å ta stilling til det og dermed er det lett for deg å si at du ikke hadde brydd deg. Til ts: Ønsker dere lykke til med den store dagen, og bry deg ikke om hva de andre gjør. Dere må bare gjøre det beste ut av det, og hold dere heller unna de i ettertid. Slike personer er ikke noe man ønsker som venner
Gjest Gjest_Liseann_* Skrevet 17. februar 2008 #53 Skrevet 17. februar 2008 Jeg skjønner at du reagerer. Hvertfall når de visste deres dato og at gjestene må reise for å komme. Hadde det vært en uke mellom hadde det stilt seg litt annerledes, men ærlig talt.. Synes det var unødvendig å ta det dagen før dere.. Få ut innbydelsene fort slik flere andre har sagt her..Det er nå min mening..
Betsy Skrevet 17. februar 2008 #54 Skrevet 17. februar 2008 Jeg skjønner liksom ikke helt dette med gifteklare par og den store "greia" med disse "kule" datoene heller, jeg da... Jeg skal nok alltids klare å huske vår bryllupsdag i årene fremover, selv om vi ikke blir gift på en kul dag som f.eks. 08.08.08... :kaffe:
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #55 Skrevet 18. februar 2008 Jeg skjønner liksom ikke helt dette med gifteklare par og den store "greia" med disse "kule" datoene heller, jeg da... Jeg skal nok alltids klare å huske vår bryllupsdag i årene fremover, selv om vi ikke blir gift på en kul dag som f.eks. 08.08.08... :kaffe: Enig.. Personlig ville jeg nok ikke giftet meg på en av disse 08.08.08 eller 09.09.09 datoene rett og slett fordi sikkert veldig mange andre som gjør det og jeg velger å ha en dag som er spesiell for meg og ikke alle andre..
Frøken eple Skrevet 18. februar 2008 #56 Skrevet 18. februar 2008 Ja, for all del. Folk har lov til å gifte seg akkurat når de vil. Og selvfølgelig er deres dag like viktig som vår! Jeg syns bare det var litt dumt, og ble litt lei meg fordi jeg ikke har lyst til å konkurrere om gjestene... Vi kan ikke flytte datoen, vi har booka alt og betalt depositum. Ikke vær så sure da:-) Jeg ville også reagert...
Frøken eple Skrevet 18. februar 2008 #57 Skrevet 18. februar 2008 Vi har snakka med dem ja, og de vil ikke endre datoen... Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg syns det er utrolig råttent gjort, men jeg vil ikke la det ødelegge den gleden jeg føler over bryllupet vårt heller. De som kommer får komme, også skal vi sørge for at vår fest blit 1000 ganger bedre Men... vil de i bryllup dagen etter de selv har giftet seg da? Skjønner meg ikke på de der, jeg...
Arkana Skrevet 18. februar 2008 #58 Skrevet 18. februar 2008 Jeg vet ikke helt hva jeg hadde tenkt om vi hadde opplevd dette, men aller mest hadde jeg nok vært litt trist for at en av oss sannsynligvis vil miste mange gjester i bryllupet. Hadde jeg vært invitert i begge og det var relativt stor avstand mellom dem hadde jeg nok droppet den ene og valgt det bryllupet til den jeg står nærmest. Og jeg tror neppe jeg er den eneste som tenker slik. Bryllup er tross alt ikke så fantastiske for meg som gjest at jeg ser poenget med å delta på flest mulig når de kommer så tett. Jeg skjønner liksom ikke helt dette med gifteklare par og den store "greia" med disse "kule" datoene heller, jeg da... Jeg skal nok alltids klare å huske vår bryllupsdag i årene fremover, selv om vi ikke blir gift på en kul dag som f.eks. 08.08.08... Ellers er jeg veldig enig i dette. Jeg synes nok slike bryllupsdatoer er utrolig fantasiløst. En annen ting er at når man velger en dato som "alle" vil ha betyr det at det blir krangel om de mest populære kirkene, festlokalene, fotografene og så videre. Jeg skjønner ikke at noen synes en slik teit dato er så viktig at de er villige til å velge "nest best" av alt fordi andre har snappet det opp før deg, eller selv stresse som en gal for å være sikker på at du selv får det beste. Det er jo et hav av andre datoer i løpet av et år.
Noli Skrevet 18. februar 2008 #59 Skrevet 18. februar 2008 Jeg skjønner ikke at noen gidder å gifte seg på en fredag bare for å få en kul dato. Om jeg ble invitert i bryllup på en fredag, skulle det vært veldig nær slekt eller venner for at jeg skulle gått.
La Guapa Skrevet 19. februar 2008 #60 Skrevet 19. februar 2008 Huff, så kjedelig.... Vil jo ikke at folk skal kjøre langt med hangover heller da... Dette virket rett og slett UTROLIG dårlig planlagt og gjenneomtenkt av venneparet deres! Men sender dere ut invitasjoner først vil jeg tro at de fleste takker ja til deres invitasjon! Jeg må si at jeg aldri har hørt om noe liknende! Merkelig av vennene deres. De ønsker da vel å komme i deres bryllup også..og det blir vel ikke noe av det dagen etter sitt eget???
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå