Gjest Gjest_Brud08_* Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Sukk... Noen venner av forloveden min har forlova seg de også. Noe som selvfølgelig er kjempehyggelig. Det som ikke er så hyggelig er at de har lagt bryllupet sitt til dagen før vårt. Selv om de visste vår dato. Vi kommer til å be mange av de samme gjestene- så det blir veldig stress for dem. (Bryllupene skal holdes i to forskjellige deler av landet). Dessuten så får vi en gjeng med gjester som er fyllesyke og som sikkert har fått "dosen sin" av bryllup for en helg. Jeg syns det er litt dårlig gjort. Hva syns dere?
Gjest 08 brud Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Herregud..... Folk må da få lov til å gifte seg akkurat på den dagen de har lyst til. Om du er så bekymret for at ingen vil komme i bryllupet deres så fort deg å inviter folk da vel..... Eller flyt datoen deres om du synes det er helt kris, kan ikke akkurat pålegge andre å ikke gifte seg selvom dere var først ute med datoen.
Frey Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Du skjønner det ts, at det andre paret synes også at deres dag er det viktigste. Enten får dere flytte deres dag elelr så får du akseptere at slik blir det. Det vil forøvrig være det bryllupet med lengst reisevei for de fleste av gjestene som får mest frafall.
Gjest smotti Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Nå får jeg som øra flagrer... :gjeiper: Men jeg må si at jeg hadde blitt litt snurt visst det hadde skjedd meg, er 365 dager i ett år, og det må da kunne gå an å legge bryllupet til en annen dag en dagen før deres.... Så TS.. jeg hadde nok reagert en smule selv...
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Ja, for all del. Folk har lov til å gifte seg akkurat når de vil. Og selvfølgelig er deres dag like viktig som vår! Jeg syns bare det var litt dumt, og ble litt lei meg fordi jeg ikke har lyst til å konkurrere om gjestene... Vi kan ikke flytte datoen, vi har booka alt og betalt depositum. Ikke vær så sure da:-)
Rosalie Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Nå får jeg som øra flagrer... :gjeiper: Men jeg må si at jeg hadde blitt litt snurt visst det hadde skjedd meg, er 365 dager i ett år, og det må da kunne gå an å legge bryllupet til en annen dag en dagen før deres.... Så TS.. jeg hadde nok reagert en smule selv... Helt enig. Hadde det vært en uke i mellom, hadde det vært greit. Men dagen før..? Til TS: Pøs ut invitasjoner i en helsikes fart, med rask svardato. Veldig få orker å reise langt mellom to bryllup påfølgende dager.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Takk for forståelse. Ja hadde det vært en uke før, en uke etter eller hvilken som helst annen helg enn akkurat den helgen, så hadde jeg ikke reagert i det hele tatt. Bare koselig at andre også har funnet kjærligheten! Jeg er ikke en slik type som er redd for at andre bruder skal "take my shine away" etc. Jeg syns bare det er synd at de måtte ta akkurat den datoen, fordi det blir stress for de gjestene som eventuelt må velge mellom venner
Betsy Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Vet ikke hva slags "venner" enkelte i denne tråden har, men INGEN i vår omgangskrets hadde gjort dette, i hvertfall! Synes oppriktig synd på deg TS, uken før eller uken etter hadde vært helt ok, men DAGEN før, da hadde jeg blitt irritert også! Når dere har felles venner og skal holde bryllup i hver deres kant av landet, så synes jeg vennene deres helt klart burde valgt en annen dato.
Susan Sto Helit Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Høres ikke ut som mye til "venner", hvertfall. Det er jo de, og ikke dere, som setter deres felles venner i en vanskelig situasjon. Jeg synes de burde flytte sitt bryllup, av hensyn til sine gjester.
Frey Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 For all del, jeg ville heller ikke inkludert disse blant mine venner dersom de hadde gjort det mot meg. Men samtidig er det fakta at de ikke får gjort noe med det. Det er også fakta at det er det bryllupet som er lengst unna som får størst frafall blandt gjestene. Sånn er det bare. Ellers så kan jo ts spørre mannen (siden det er mannens venner) om de ikke kunne tenke seg å flytte datoen litt.
Amused Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 Jeg hadde blitt dritsur , og ville tatt det opp med dem (på en pen måte ) Det går bare ikke an å legge bryllupsdagen sin til dagen før et vennepars, det er ufint og dårlig gjort.
Caos Skrevet 1. februar 2008 #12 Skrevet 1. februar 2008 Jeg synes dette blir snålt. Når de vet hvilken dato dere har satt bryllupet på, kunne de vel valgt en annen dato?? Det finnes nok datoer å ta av.. Ja, klart man kan velge den datoen man vil, men trodde de fleste oppegående folk sjekket om det passer å ha bryllupet sitt på den datoen de velger? Jeg hadde aldri planlagt bryllupet samme helg som et vennerpar, og hadde nok reagert om noen av mine venner hadde planlagt det samme helg som oss.. Er jo absolutt ikke kjekt for dere at vennene kommer fyllesyke i "litt lei av bryllup modus" og noen ikke kan komme i det hele tatt, siden det kanskje er lang reisevei. Og det er vel ikke så kjekt for venner heller å gå i bryllup to dager etterhverandre.. Håper det ordner seg..
Alyssa Skrevet 1. februar 2008 #13 Skrevet 1. februar 2008 Ikke mye "venner" nei. Finn nye venner, flytt bryllupet en uke eller tre FREM.. lag en heidundrandens fest og gi litt faen.. :gjeiper:
øyenstikker Skrevet 1. februar 2008 #14 Skrevet 1. februar 2008 Uff da! Syns ikke dette var så realt gjort nei! Jeg tenker at blir jeg bedt i bryllup, setter jeg liksom av hele helgen til det. En har jo ting en pleier å ordne dagen før, stryking av antrekk, pakke hvis en skal reise osv. Og dagen etter en fest, vil ialle fall jeg være litt sliten, og ikke helt kler for en ny fest. Ivertfall ikke en annen plass i landet. Hvordan skal en rekke å komme seg dit dagen derpå? nei, jeg ville spurt jeg da om de kunne tenke seg å flytte datoen. Og forklart de om at det vil være vanskelig for gjestene å reise til begge. Så kanskje det går opp for dem at det er litt kinkig?! Noen må ha det inn med teskjed, for er ikke alle som tenker så langt....
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2008 #15 Skrevet 1. februar 2008 Skjønner godt at du ikke syns dette er noe gøy jeg! Syns forloveden din kan nevne det for dem at det blir veldig upraktisk når mange av de samme er bedt begge steder
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2008 #16 Skrevet 1. februar 2008 Med mindre de har foreldre/søsken/andre veldig viktige gjester som ikke har mulighet til å komme i bryllupet akkurat den dagen, eller en eller annen annen god grunn til at de -må- ha det akkurat den dagen, synes jeg det er dårlig gjort av dem. Helgen før, helt greit, men dagen etter? De må jo være i stand til å skjønne at gjestene får problemer med å komme i begge bryllupene.
Titta Skrevet 1. februar 2008 #17 Skrevet 1. februar 2008 Jeg skjønner deg veldig godt og hadde blitt ganske snurt selv. Det burde være helt unødvendig å legge bryllupet til dagen før deres. Hva er det de prøver å oppnå med det? I og med at det kommer til å bli invitert endel av de samme gjestene synes jeg det er dårlig gjort ovenfor vennene også. Som gjest hadde jeg hvertfall følt det veldig ubehagelig å få invitasjon til bryllup på to påfølgende dager. Da blir en tvunget til å velge mellom vennene sine, noe som ikke er kjekt. Nå vet jeg ikke hvor langt det er mellom de to stedene bryllupene skal holdes, men jeg ser ikke helt for meg at jeg hadde vært interresert i å gå i et bryllup en dag, sette meg på flyet/kjøre langt for å i trolig så vidt rekke et nytt bryllup dagen etter.
Elliebellie Skrevet 1. februar 2008 #18 Skrevet 1. februar 2008 Takk for forståelse. Ja hadde det vært en uke før, en uke etter eller hvilken som helst annen helg enn akkurat den helgen, så hadde jeg ikke reagert i det hele tatt. Bare koselig at andre også har funnet kjærligheten! Jeg er ikke en slik type som er redd for at andre bruder skal "take my shine away" etc. Jeg syns bare det er synd at de måtte ta akkurat den datoen, fordi det blir stress for de gjestene som eventuelt må velge mellom venner Helt enig...
Gjest brud 08 Skrevet 1. februar 2008 #19 Skrevet 1. februar 2008 Jeg hadde nok blitt sint! Et vennepar av oss forlovet seg 1 mnd før oss og har satt dato i begynnelsen av mai. Jeg ønsket i utg.punkt et april/mai bryllup, men har valgt slutten av juni i respekt for dem... Det tror jeg de satte stor pris på, tror faktisk de synes enda det er litt nærme... Vi er noen av de første i vennegjengen som gifter oss - etterhvert blir det vel bryllup hver helg
Lilywhite Skrevet 1. februar 2008 #20 Skrevet 1. februar 2008 Jeg hadde nok også blitt skuffet. Enig med de som sier at helgen før/etter er greit... Som en annen her sa så setter man gjerne av hele helgen til et bryllup, vet ikke om jeg hadde orket å dra i bryllup to forskjellige steder i landet dag etter dag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå