Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei

jeg må si jeg ble litt iritert da jeg så tv2 hjelper deg nå

En kvine ble frastjålet en hest av eksen som han så solgte, så ble han tat og han innrømmet det, men likevel fikk politiet han dømt for underslag i steden, det betyr at hun ikke fikk ret til og få den tilbake, han ble og domt til og betale henne en erstatning på 15000 kr men hesten var jo vert omtrent 30000, dete er jo rart og di vile ha en utalelse fra politiet på det, di fik en avtale men politiet ombestemte seg og mente at det ikke var noe mer og komentere, men dette er jo rart, jeg kjener jeg blir lit flau over dette, dete betaler vi med skatepengene våre og så gjør di slik, jeg mener di da i vert fall kune komentere det slik at vi skjønte det

det er i vertfal veldig uretferdig overfor hesteeieren, jeg ma og si jeg reagerte på familien som har kjøpt hesten, di ble tilbut 20000 fra eieren for og kjope den tilbake, men sa nei, man skal vere bra kynisk for og nekte og selge tilbake noe som noen er så glad i som en hest nar man far vite at det er tjuvegods, da burde man ta lit av straffen pa seg sel fordi man har handlet feil, det er noe som heter kjopers undersokelsesplikt

men det jeg altsa vil fram til er va slags jus er dete vordan kan dete vere riktig

hilsen

Videoannonse
Annonse
Gjest vimselot
Skrevet

Jeg så også programmet. Helt ukorrekt av politiet som kalte det for underslag, trur jeg ?? og ikke for tjuveri. Da ble det behandlet annerledes...

Var det meg, hadde jeg stjelt hesten min tilbake. Det er jo bare å få med seg par sterke karer, en bil som klarer hest med henger, og hente hesten mens den er ute, evt. få noen til å spille at de er interessert i hesten, gir hva som helst for akkurat den, prøveri den og så stikke av til Norge igjen...

Svensk politi var ikke blandet inn, men de som kjøpte hesten, har jo i realiteten kjøpt tjuvgods, og det er ulovlig i Norge i alle fall, så var jeg eieren ville jeg kontaktet svensk politi ...siden norsk politi kun har vist maktarroganse i denne saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...