Gå til innhold

Alenemødre blir hos sine psykopatmenn


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor i all verden får du det fra?

Hun sier:

Jeg har forsøkt å forstå logikken hennes; hvorfor Heidi velger som hun gjør, sier Tjelta, og forteller at hun tok utgangspunkt i at Odd har penger, og at det er vanskelig å være alene med et barn.

– Jeg hadde mange og lange samtaler med regissøren, og brukte mye tid på å analysere hvordan Heidi er, sier Tjelta

Dette vrir du til at Pia Tjelta mener det finnes horder med alenemødre som er så opptatte av økonomi at de blir hos sine voldsmenn???

Hun skulle tolke en rolle, og valgte, i samarbeid med regissøren, den innfallsvinkelen til den karakteren.

Slik leser jeg det ihvertfall.

Edit: skråskrift for sitering

Endret av Frysepulver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i all verden får du det fra?

Hun sier:

Jeg har forsøkt å forstå logikken hennes; hvorfor Heidi velger som hun gjør, sier Tjelta, og forteller at hun tok utgangspunkt i at Odd har penger, og at det er vanskelig å være alene med et barn.

– Jeg hadde mange og lange samtaler med regissøren, og brukte mye tid på å analysere hvordan Heidi er, sier Tjelta

Dette vrir du til at Pia Tjelta mener det finnes horder med alenemødre som er så opptatte av økonomi at de blir hos sine voldsmenn???

Hun skulle tolke en rolle, og valgte, i samarbeid med regissøren, den innfallsvinkelen til den karakteren.

Slik leser jeg det ihvertfall.

Edit: skråskrift for sitering

Hei Pulvær,

jeg tar det fra det samme som du siterte:

"Jeg har forsøkt å forstå logikken hennes; hvorfor Heidi velger som hun gjør, sier Tjelta, og forteller at hun tok utgangspunkt i at Odd har penger, og at det er vanskelig å være alene med et barn.

"

Her sier hun at hun har prøvd å forstå hvorfor heidi blir hos odd, og kommer fram til at det er fordi det er vanskelig å være alenemor (økonomisk) og at odd har penger. Dette synes jeg er utrolig naivt, og det må oppleves stigmatiserende for alenemødre som er lei av stempelet som følger med. Det er vel ikke slik at å være alenemor er ensbetydende med dårlig økonomi, dårlig selvinnsikt og liten selvrespekt? Det er nemlig det Tjelta insinuerer med sin naive uttalelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pulvær,

jeg tar det fra det samme som du siterte:

"Jeg har forsøkt å forstå logikken hennes; hvorfor Heidi velger som hun gjør, sier Tjelta, og forteller at hun tok utgangspunkt i at Odd har penger, og at det er vanskelig å være alene med et barn.

"

Her sier hun at hun har prøvd å forstå hvorfor heidi blir hos odd, og kommer fram til at det er fordi det er vanskelig å være alenemor (økonomisk) og at odd har penger. Dette synes jeg er utrolig naivt, og det må oppleves stigmatiserende for alenemødre som er lei av stempelet som følger med. Det er vel ikke slik at å være alenemor er ensbetydende med dårlig økonomi, dårlig selvinnsikt og liten selvrespekt? Det er nemlig det Tjelta insinuerer med sin naive uttalelse.

Nå er jo Tjelta selv alenemor, så at hun skulle komme med stigmatiserende uttalelser som noen i "sin gruppe" er vel heller liten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Når man skal tolke en rolle, må man gjøre noen valg. Det betyr ikke at slik akkurat den rollen er, representerer hva man tror er tilfelle hos andre mennesker i en lignende livssituasjon. Hun tror at hennes rolle blir på grunn av penger, men hun sier ikke noe om sine teorier om alenemødre generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...