Gjest kari_s Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Jøssemeg, fant nettopp ut at jeg har fått Chlamydia og noe annet... gardnerellainfeksjon.. Han jeg fikk det av sa i fra umiddelbart til meg når han fant ut at han hadde det. så testa meg for ei uke siden.. jeg tror ikke jeg kan ha hatt det så lenge... men er det STOR sjangse for at jeg blir steril av det?? Og en annen ting... når jeg har begge disse infeksjonene, så fikk jeg resept på AZITROMAX. engansdose 2 tabletter... er det alt?? Og når skal jeg tilbake på kontroll etter denne dosen... Jeg har hørt andre har mersom et pillebrett... og skal denne azitromax ta BEGGE infeksjonene? Grunnen til at jeg spør her er at jeg får ikke tak i legen min!!! :@ Og jeg gjør alt for å bli frisk! Jeg blir stresset... jeg vil jo ha barn i fremtiden jeg og..... Jeg håper ikke risikoen for sterilitet er så høy:(
La Luna Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Les her om gardnerella. Det med klamydia....legen min sa til meg, at siden jeg ikke hadde smerter som symptomer, så hadde det ikke gått så langt at det hadde gått i eggstokkene, og at det da er veeeldig liten sjanse for at jeg har blitt steril. Les mer her.
Gjest kari-s Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Det hørtes bra ut.... men kan man teste seg om man er steril eller ikke? Jeg føler det er greit å vite det når om jeg er det, istede for å finne det ut i 30årsalderen.... eller virker det dumt at en 19åring vil finne ut dette nå?
La Luna Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Så vidt jeg vet kan du ikke det nei. Forresten så burde du bestille etterkontroll hos legen om en seks ukers tid.
Amalie_85 Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Jeg hadde nok klamydia i 2 år (hvis han ikke var utro i løpet av den tiden og fikk det på seg) ble oppdaga da jeg hadde mye vondt i magen. Skulle ta to tabelletter og 2 uker etterpå skulle man være frisk. Men jeg sjekka meg aldri sånn etter de 2 ukene. Men sjekka meg igjen 1 år etterpå da det ble slutt for jeg var litt redd for å få sånt igjen. Så jeg ville vite hvor det kom fra hvis jeg eventuelt skulle få en ny kjæreste. Og da hadde jeg ingen ting, og ikke ble jeg steril heller. Så det går nok bra
Gjest kari_ss Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Men hvordan finner de ut at man er steril da? De som prøver å få barn, men får det ikke til... så går de å sjekker seg.... mannen får sjekka spermen.. men hva gjør kvinnen?
Gjest Mi Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Når både jeg og kjæresten har fått klamydia og starter kuren samtidig, kan vi ha sex da? Eller må vi vente i hvor lang tid?
Amalie_85 Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Når både jeg og kjæresten har fått klamydia og starter kuren samtidig, kan vi ha sex da? Eller må vi vente i hvor lang tid? skal vente i 2 uker. Hvis ikke kan dere smitte hverandre igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå