Gå til innhold

blinker DU?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så sabla mange mennesker som fullstendig driter i å bruke blinklys i rundkjøringer? Å da spesiellt i rush-traffikken! Når du har 15 biler bak deg som SELVFØLGELIG skal rett frem mens du selv skal ta av til høyre, og du ikke bruker blinklys eller legger deg i riktig felt engang, tenker du da over at personen(e) i bilen til høyre for deg må vente ekstra lenge i kø fordi du ikke lagde luke?? (Å ja, blir titt og ofte utsatt for slike duster, senest igår)

Bruker du blinklys ellers? skjønner du at traffikkregler er der for en grunn?

Kan noen svare meg på hvorfor? Er det slik at folk bare ikke orker å flytte hånda si 10 cm og blinke, eller er man så opptatt av seg selv og sitt at man rett og slett ikke tenker på andre? Bare lurer her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frk Åberg

Jeg lurer på det samme. Én grunn til å være fornøyd med at jeg ikke har bil selv. Det er mange sløve folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er idioter i trafikken, og mange tror nok de er de ENESTE i trafikken.

Ja, det kan nesten virke slik! Blir så oppgitt..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Blinker ut, men ikke inn. Hvaffaen skal man blinke inn for? Er det noen som har fartsretning inn i en rundkjøring som IKKE skal inn i den eller som ikke følger den MOT klokka?

(Hm, når jeg tenker meg om, opplevde jeg i mine taxisjåførdager at en dame nektet å sitte på videre med meg etter at jeg tok en rundkjøring "feil" vei.)

Plasserer meg forøvrig HELT riktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinker ut, men ikke inn. Hvaffaen skal man blinke inn for? Er det noen som har fartsretning inn i en rundkjøring som IKKE skal inn i den eller som ikke følger den MOT klokka?

(Hm, når jeg tenker meg om, opplevde jeg i mine taxisjåførdager at en dame nektet å sitte på videre med meg etter at jeg tok en rundkjøring "feil" vei.)

Plasserer meg forøvrig HELT riktig. :)

La oss si at du kjører inn i ei 3 arma rundkjøring, og skal ut i den 3dje "arma". Da blinker du ikke når du skal inn i rundkjøringa før du blinker ut igjen? Er det et problem å gjøre det mener du? Ville vært flott dersom du kunne forklare hvorfor det er et slikt stort tiltak!

Grunnen til at det er slike regler, er at dersom en gjøk da legger seg i feil fil og ikke blinker, tror alle andre at han kan reglene, og når gjøken da plutselig vrenger bilen rett frem og ut av rundkjøringen, kan det ofte oppstå ulykker. Mener selvfølgelig ike at en skal blinke inn i rundkjøringen dersom man skal til høyre eller rett frem..Da skal man bare blinke ut..Men nesten ut av den, skal det også blinkes inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress
La oss si at du kjører inn i ei 3 arma rundkjøring, og skal ut i den 3dje "arma". Da blinker du ikke når du skal inn i rundkjøringa før du blinker ut igjen? Er det et problem å gjøre det mener du? Ville vært flott dersom du kunne forklare hvorfor det er et slikt stort tiltak!

Grunnen til at det er slike regler, er at dersom en gjøk da legger seg i feil fil og ikke blinker, tror alle andre at han kan reglene, og når gjøken da plutselig vrenger bilen rett frem og ut av rundkjøringen, kan det ofte oppstå ulykker. Mener selvfølgelig ike at en skal blinke inn i rundkjøringen dersom man skal til høyre eller rett frem..Da skal man bare blinke ut..Men nesten ut av den, skal det også blinkes inn

Men du vil jo få samme problemet for de som kommer rett forfra - de vil jo ikke vite hvor en som blinker til venstre faktisk skal ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du vil jo få samme problemet for de som kommer rett forfra - de vil jo ikke vite hvor en som blinker til venstre faktisk skal ut!

Dersom du skal ut til venstre (altså ut i den siste armen), skal du selvfølgelig blinke deg ut når du er vel inne i rundkjøringen (sann ca når du er i midten). Dette stod også i mitt siste innlegg. Når du blinker inn i en rundkjøring blinker du til venstre, når du blinker deg ut, blinker du altså til høyre. Man skal alltid blinke seg ut av en rundkjøring, men kun inn i en dersom man skal nesten helt rundt.

Skjønte du hva jeg mener nå? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blinker alltid hvis det er biler i nærheten. Hater selv når andre ikke gjør det.

Jeg liker slike sjåfører som deg jeg=) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinker alltid ut, men jeg blinker bare inn dersom det er litt størrelse på rundkjøringen. I små rundkjøringer rekker man jo knappest å blinke inn hvis man skal rekke å blinke ut i rimelig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører bil sjeldent, men håper på å slippe og møte folk som ikke blinker eller tar seg rettigheter de ikke har o.l. hvis jeg først kjører.

Det eneste jeg kan gjøre er å kjøre så eksemplarisk som mulig. Derfor er det også viktig for meg å ikke klage over at andre gjør noe feil bare for å gjøre samme feilen selv. Slik som min mor... hun er flink til å klage over dem som ikke blinker, men glemmer helt å gjøre det selv. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører bil sjeldent, men håper på å slippe og møte folk som ikke blinker eller tar seg rettigheter de ikke har o.l. hvis jeg først kjører.

Det eneste jeg kan gjøre er å kjøre så eksemplarisk som mulig. Derfor er det også viktig for meg å ikke klage over at andre gjør noe feil bare for å gjøre samme feilen selv. Slik som min mor... hun er flink til å klage over dem som ikke blinker, men glemmer helt å gjøre det selv. :kjefte:

Ja det er klart. Det blir ikke rett å klage på andre dersom man gjør samme feil selv. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker som regel blinklys ja. Hender til og med at jeg bruker det selv om jeg er på en øde vei helt for meg selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blinker ut av rundkjøringen og ikke inn- da det er ganske åpenlyst hvilke retning man har tenkt seg av plasseringen. Kjørelæreren min sa alltid at det var unødvendig å blinke seg inn i rundkjøringen- så jeg stoler på det.

Har dog vært borti mennesker som har blinket inn i, og underveis i hele rundkjøringen- men som ikke har blinket ut. Det er sært det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker blinklys, selvom det ikke er andre biler i nærheten - det er bare en vane.

Men blinker ikke inn i rundkjøring, man skjønner hvor man skal etter plasseringen. Men der gjøres det mye feil - senest nå i kveld var det en som nesten kjørte på meg fordi han la seg i venstre fil og skulle rett til høyre!! (jeg lå i høyre fil og skulle rett frem - så han vrengte seg ut foran meg og til høyre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker alltid blinklys- selv om jeg er alene i rundkjøringen, eller alene i ei gate.

Vil ikke legge meg til sløve vaner!

Irriterer meg også grønn over biler uten blinklys! - Hva ER det med enkelte bilister????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg blinker, men jeg blinker ikke inn i rundkjøring, antakelig fordi kjøreskolen ikke syns det var nødvendig og fordi man ved plassering ser hvor bilen skal.

Forøvrig irriterer jeg meg også over den tilsynelatende mangel på blinklys der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg blinker, men jeg blinker ikke inn i rundkjøring, antakelig fordi kjøreskolen ikke syns det var nødvendig og fordi man ved plassering ser hvor bilen skal.

Hva gjør du hvis du skal til første høyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...