Gå til innhold

Undersøkelse for gjester!


Gjest Snilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Til deg som er gjest:

Er du snill eller slem?

Er du en registrert bruker som legger deg ut og skriver som gjest?

:fnise: Skulle stå logger deg ut, ikke legger deg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestelina

Hvorfor en slik undersøkelse, hva er poenget med den. Jeg er gjest og føler ikke for å lage et gjest mot registrert bruker-kamp. Skal gjester bli akseptert så må vi heve oss over sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å være saklig og vise respekt. Men sier hva jeg mener. Synes saklig uenighet er greit, men tar avstand fra personangrep. Prøver å unngå å såre noen. Hvis noen kommer med sårende kommentarer til meg har jeg begynt å ignorere det, evt. trekke meg fra den tråden.

Jeg har registrert meg, men velger å skrive som gjest. Ønsker ikke å bli gjenkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er direkte. Det blir hverken snilt eller slemt, og både og.

Det var morsommere å ha profil, men jeg delte for mye så anonymiteten var truet, og det gikk for mye tid fordi jeg følte meg mer forpliktet til å svare alle som siterte meg og sånn. Jeg logget meg aldri ut for å være frekk gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er anonym gjest, jeg er gjest under navn, jeg er registrert bruker, jeg har flere profiler, jeg har vært anonym, jeg har vært helt åpen, jeg er en mangeårig deltaker på KG.

Gjest/profil debatten er for meg ikke annet et nok et eksempel på hvor lett mennesker faller inn i oss/dem-tankemåten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man overfører denne betydningen til en hverdagslig situasjon:

Fast kunde handler for det meste i en spesiell butikk. Der får kunden handlet det nødvendige , samt til en akseptabel pris.

I tillegg er kanskje kunden på "hils" med betjeningen og andre kunder, noe som gjør hverdagen hyggeligere . Dette gjør at kunden kommer tilbake og utvikler en form for tilhørighet til den aktuelle forretningen.

Neste kunde er også opptatt av pris , men handler gjerne i forskjellige butikker . Kunden har ikke fast medlems/bonus _ kort , og får dermed ikke en del av den opparbeidete gevinsten.

Begge kundene er likevel fornøyd med ordningen , da de har frihet til å velge på hvilke premisser man skal handle .

En etablert butikk bestemmer seg for å "kapre " disse allerede faste kundene , og krever en registrering av personalia for å få handlet i den aktuelle butikken . Kundene som allerede har fast medlemskap synes det er i orden med disse rutinene , men derimot kunden som ønsker å ha et fleksibelt forhold ,vil mest sannsynlig finne andre løsninger .

Spørsmål : Hadde DU handlet i en butikk med obligatorisk registrering for å handle ?

Eller burde alle butikker ha det samme utgangspunkt , med lik pris , vennlighet og åpenhet for alle kunder ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Karen_*

Jeg tror ikke det er oss vanlige gjester som er problemet - det er mye som taler for at de verste gjestene er faste brukere som logger seg ut for å slenge dritt.

Jeg for min del har ikke noe behov for å slenge dritt - for jeg vanker ikke her ofte nok til å irritere meg over andre ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mamma1_*
Til deg som er gjest:

Er du snill eller slem?

Er du en registrert bruker som legger deg ut og skriver som gjest?

Jegkan være både snill og slem, mest snill. Jeg gidder ikke logge meg inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som er gjest:

Er du snill eller slem?

Er du en registrert bruker som legger deg ut og skriver som gjest?

Jeg uttaler meg oftest om det som faktisk er mitt kompetanseområde i rl, og det kan sikkert oppfattes som slemt at jeg motsier de som kommer med svada her inne. Men gleden for de andre er jo at det er JEG som blir utestengt. Det er bare å drite i lover og regler og la alt i samfunnet gå på trynefaktor. (Det er jo bare så utrolig oppegående moderatorer som passer på de "svake".....slike som i rl griner om en negl knekker..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her som gjest alltid, har hatt to profiler her, dog ikke samtidig. Noen ganger kaller jeg meg gjestivitas, ellers er jeg alltid bare gjest.

Jeg er som regel snill, untatt når noen er urettferdige eller opprører meg voldsomt. Da git jeg tilbake med samme mynt.

Nå er dette som regel registrerte brukere faktisk. Men det betyr ikke noe for meg.

Det jeg forundrer meg over er at de registrerte brukerne argumenterer med at man ikke klarer å skille gjestene fra hverandre, og at vi kan diskutere med oss selv for å skape debatt..

Det forundrer meg fordi man kan da vel her ha flere profiler samtidig. Og dermed gjøre akkurat det samme som registrert.... Eller ha to profiler som har forskjellig personlighet...

Correct me if I`m`wrong folks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mangeårig KG-er, har hatt profiler og slettet dem i ymse paranoia-tilstander der jeg ble ukomfortabel over å tenke på hvor lett det var å fåvite MASSE om meg hvis noen klarte å gjenkjenne meg. Og i stedet for å moderere sine egne innlegg som fast bruker, pynte på ting eller si ting som du vil andre skal tro om deg (på samme måte som en dagbokskriver ikke vil klare å være oppriktig hvis h*n vet at noen andre leser i dagboka) etc, er jeg nå kun gjest her inne.

Jeg er ikke her for å lage kvalm, ser på meg selv som snill, og litt paranoid, så jeg trekker meg brennkjapt ut hvis jeg føler at noen andre hetser meg uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest-M-

Jeg er gjest, bruker Gjest-M- og gjest-wheaten, når jeg skriver her inne. Har aldri vært registrert her.

Når jeg svarer, prøver jeg å svare på spørsmålet, gi råd eller tips der hvor jeg føler jeg har noe å bidra med, eller hvis det er noe jeg brenner for.

Når det gjelder spørsmålet om snill/slem, oppfører jeg meg som jeg gjør IRL. Prøver å være saklig, konstruktiv og høflig, men sier likevel det jeg mener. På en normal og saklig måte, mener jeg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...