Gå til innhold

Hvilken toolbar?


tuji

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått ny laptop på jobb, og fjernet yahoo toolbaren med en gang. Har aldri tenkt over hvilken toolbar jeg har hatt før, merker bare at yahoo sin er helt feil. Kjenner meg ikke igjen på siden, liksom. Hvilken toolbar synes du er best, og hvor finner man den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bargjesten
Har nettopp fått ny laptop på jobb, og fjernet yahoo toolbaren med en gang. Har aldri tenkt over hvilken toolbar jeg har hatt før, merker bare at yahoo sin er helt feil. Kjenner meg ikke igjen på siden, liksom. Hvilken toolbar synes du er best, og hvor finner man den?

Hva i alle verden skal man med toolbar? Det gjør jo bare at vinduet på laptopen/pcen blir mindre/mer tildekket. Klarer meg veldig godt uten noen toolbar jeg, dessuten følger det med så mange unødvendige programmet med de fleste toolbars. Sjekk under Window oppgavebehandling neste gang din toolbar er "in action". Slå den av og se hva som skjer.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst ingen av dem.

:Nikke:

Det finnes vel knapt noen bedre måte å kringkaste dine surfevaner til Gud og hvermann på enn å plugge spionene rett inn i nettleseren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det kanskje ikke det jeg mener. Alt jeg vet, er at da jeg fikk ny pc, var det noe Yahoo-greier der, og det ser ikke ut som når jeg bruker internett hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toolbar er noe tull synes jeg.

Som bargjesten lenger oppe sier, den tar bare mer plass i vinduet.

Jeg bruker Opera, der er det et egen lite søkevindu til google. Det er mer enn nok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Nikke:

Det finnes vel knapt noen bedre måte å kringkaste dine surfevaner til Gud og hvermann på enn å plugge spionene rett inn i nettleseren..

Nemlig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

Det finnes vel knapt noen bedre måte å kringkaste dine surfevaner til Gud og hvermann på enn å plugge spionene rett inn i nettleseren..

Da må du kjøre uten toolbar, gett! Jeg aaaner nemlig ikke noe om dine surfevaner !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du kjøre uten toolbar, gett!

Det stemmer nok det, serru. Her finnes det ikke et fnugg av snev av toolbars.

Jeg aaaner nemlig ikke noe om dine surfevaner !

Å joooda, det gjør du. Sørgelig nok. Du vet i hvert fall at jeg sitter og skriver en hel masse tull og fjas på forum.kvinneguiden.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å joooda, det gjør du. Sørgelig nok. Du vet i hvert fall at jeg sitter og skriver en hel masse tull og fjas på forum.kvinneguiden.no.

Ja.. også vet jeg hva du heter ! :sjarmor:

...Javac! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. også vet jeg hva du heter ! :sjarmor:

...Javac! ;)

Jepp! Navnet er Javac, sønn av Gplusspluss.

Jeg har forøvrig puttet fullt navn, adresse og telefonnummer inn i user-agent-strengen på nettleseren. Litt baller må man da ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall
Jepp! Navnet er Javac, sønn av Gplusspluss.

Jeg har forøvrig puttet fullt navn, adresse og telefonnummer inn i user-agent-strengen på nettleseren. Litt baller må man da ha!

Har man baller, putter man selvsagt inn epostadressen sin.. ! ;)

Men med det samme jeg har deg her, har du prøvd denne, ved nyinnstallering av windauge ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man baller, putter man selvsagt inn epostadressen sin.. ! ;)

Men med det samme jeg har deg her, har du prøvd denne, ved nyinnstallering av windauge ?

Dette er kun for XP?

Nei, har ikke testet den der. Ser jo riktignok ganske så fjong ut, så det er jo bare å teste ut.

De gangene jeg har reinstallert Win XP, så har jeg nappet ut alle nettverkskabler og så kjørt inn alle oppdateringer av Windows og drivere som jeg har liggende på CD-ROM (inkluderer også en skive med SP 2). Deretter har jeg lagt inn antivirus og en skikkelig SW-brannmur før jeg forsiktig har koblet maskinen på nett og deretter lastet ned og installert de restende oppdateringene fra Windows Update.

Jeg er vanligvis nøye med å vedlikeholde Windows med jevne mellomrom, så reformattering er egentlig ikke noe jeg gjør særlig ofte. Har ikke hatt virus eller andre problemer på flere år heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nedfall
Dette er kun for XP?

Som sagt har jeg ikke prøvd den ut, men det er en fordel om den støtter Vista og 2k også. (og 2003)

Nei, har ikke testet den der. Ser jo riktignok ganske så fjong ut, så det er jo bare å teste ut.

De gangene jeg har reinstallert Win XP, så har jeg nappet ut alle nettverkskabler og så kjørt inn alle oppdateringer av Windows og drivere som jeg har liggende på CD-ROM (inkluderer også en skive med SP 2).

Istedenfor en separat plate med servicepack bruker jeg en hjemmebrent en, lagd med denne. Så den VET jeg funker (funker også med win2k forøvrig). Pleier også å være av nett inntil jeg har fått inn SP2 (og det får jeg jo med min plate, bare jeg installerer win). Men dette tar ikke med hotfixes og annet smårusk..

Deretter har jeg lagt inn antivirus og en skikkelig SW-brannmur før jeg forsiktig har koblet maskinen på nett og deretter lastet ned og installert de restende oppdateringene fra Windows Update.

Jeg er vanligvis nøye med å vedlikeholde Windows med jevne mellomrom, så reformattering er egentlig ikke noe jeg gjør særlig ofte. Har ikke hatt virus eller andre problemer på flere år heller.

Samme her, også en runde med secunia i ny og ne da..

Virus oa er det lite med, liker å slippe active-x trusselen med firefox..

Fant forresten en int. link til (åpner bare i IE). Men det er en litt mer omstendelig måte å legge inn patcher, vil jeg tro..

Søk f.eks etter "media player oppdatering" for å teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant forresten en int. link til (åpner bare i IE). Men det er en litt mer omstendelig måte å legge inn patcher, vil jeg tro..

Hehe. Kanskje ikke så rart siden den bruker, ja nettopp, ActiveX..

Men nå må jeg komme meg i seng. Skal se på det i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nedfall
Hehe. Kanskje ikke så rart siden den bruker, ja nettopp, ActiveX..

Men nå må jeg komme meg i seng. Skal se på det i morgen ;)

Mente omstendelig som i "man må søke opp alle oppdateringene, og deretter innstallere dem alle, en for en"..

Tror den andre metoden kan ha noe for seg, hvis den funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente omstendelig som i "man må søke opp alle oppdateringene, og deretter innstallere dem alle, en for en"..

Det tror jeg på. Jeg siktet bare til den eksklusive nettleserpolicyen ;)

Hmm.. Det er forsåvidt ikke rart at man blir glad i Linux heller. Når oppdateringer i f.eks. Ubuntu Linux er løst med følgende linjer, så blir jo denslags egentlig en lek:

sudo apt-get update

sudo apt-get upgrade

sudo apt-get dist-upgrade

Beklageligvis er båndene til Microsoft såpass sterke at en helkonvertering blir svært vanskelig.. :(

Endret av javac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...