Gå til innhold

Misfoster-negl!

Fremhevede innlegg

Skrevet

For et par år siden sparka jeg borti noe med stortåa mi.

Neglen ble svart, og falt av. Det kom ut en ny negl. Denne var tykk (2mm), svart-blå-gul-grå på farge, og hang ikke fast i huden under neglen om dere forstår. Kunne stikke en pinsett e.l. langt innover under neglen. Neglen var/er med andre ord skikkelig ekkel og fæl, og lukter vondt (sikkert pga dritt som samles under neglen).

Denne har jeg hatt til nå.

Jeg var ikveld så dum (?) å prøve å klippe denne "neglen"... (Har gjort det før også selvfølgelig, men bare stussa.. Den har forresten nesten ikke vokst på disse 4 (?) årene). Neglen er forøvrig ikke "knekk-hard", men "smuldret" litt opp da jeg lagde hakk i den...

Uansett, nå har jeg en tånegl som er rufsete og ekkel, 2mm tykk, svart-blå-gul-grå, og 0,5 cm lang. Buhuhu. Det er ekkelt å gå med, og ser liiiite lekkert ut!!! Kan jo ikke bare gå sånn!!!!!!!! Nå er jeg kommet såpass langt innover mot neglerota at det er ekkelt på huden når jeg er borti med saksa, så tør ikke mer. Aner ikke om den faktisk sitter fast eller om jeg kan rive den av (ikke at jeg tør det uansett). Faen, hva skal jeg gjøre???

Noen som har vært i en lignende situasjon?

Skjønner jo at jeg må oppsøke noen slags hjelp, men hvem? Leger kan vel ikke gjøre noe fra eller til? Eller fotpleiere??

Jeg føler meg som et misfoster!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det samme problemet som deg... Akk, pga noen sko jeg måtte på død og liv gå med uansett hvor vondt det gjorde i lang tid hehe:)

MEN, jeg gikk til legen...Fikk henvisning videre til å skjære bort neglen og neglebånd.. Gikk aldri på den timen..

Har ordna seg litt til nå da, men den er tykk og stygg og til tider kan den lukte skikkelig :(

Men skal gå til fotpleier! Bare spare opp litt monitos til det.. :sjenert: Det kommer nok til og ta tid der, men det ofrer jeg!:)

Når det lukter, bad foten i grønnsåpe, og prøv å rens bort det som lukter under neglen..

Anyway, lykke til!:D

Gjest Hk igjen
Skrevet
For et par år siden sparka jeg borti noe med stortåa mi.

Neglen ble svart, og falt av. Det kom ut en ny negl. Denne var tykk (2mm), svart-blå-gul-grå på farge, og hang ikke fast i huden under neglen om dere forstår. Kunne stikke en pinsett e.l. langt innover under neglen. Neglen var/er med andre ord skikkelig ekkel og fæl, og lukter vondt (sikkert pga dritt som samles under neglen).

Denne har jeg hatt til nå.

Jeg var ikveld så dum (?) å prøve å klippe denne "neglen"... (Har gjort det før også selvfølgelig, men bare stussa.. Den har forresten nesten ikke vokst på disse 4 (?) årene). Neglen er forøvrig ikke "knekk-hard", men "smuldret" litt opp da jeg lagde hakk i den...

Uansett, nå har jeg en tånegl som er rufsete og ekkel, 2mm tykk, svart-blå-gul-grå, og 0,5 cm lang. Buhuhu. Det er ekkelt å gå med, og ser liiiite lekkert ut!!! Kan jo ikke bare gå sånn!!!!!!!! Nå er jeg kommet såpass langt innover mot neglerota at det er ekkelt på huden når jeg er borti med saksa, så tør ikke mer. Aner ikke om den faktisk sitter fast eller om jeg kan rive den av (ikke at jeg tør det uansett). Faen, hva skal jeg gjøre???

Noen som har vært i en lignende situasjon?

Skjønner jo at jeg må oppsøke noen slags hjelp, men hvem? Leger kan vel ikke gjøre noe fra eller til? Eller fotpleiere??

Glemte og svare på dette..Mn jo, fotpleier og leger kan gjøre noe :) Det beste er vel og fjerne neglen faktisk..

Skrevet

er det hudlege som har med negler å gjøre ?

Skrevet
er det hudlege som har med negler å gjøre ?

Nei, fotpleier :) For og finne klinikker eller fotpleier der en bor kan en google det :)

Skrevet (endret)

Er ikke negler også noe du kan sjekke hus hudlege? Jeg vet at dersom man har fotsopp på neglene, da sjekkes dette hos hudlege. Eller er det annerledes i Norge?

Legen har jo oversikt over alle slags medisinske grunn for den slags og kan utelukke at det er noe feil der (eventuelt sopp eller lignende, og da trenges det jo å skrive ut medisiner som fotpleiere ikke kan gjøre)?

Eller tar jeg fullstendig feil her? :)

Endret av mrs_bond
Skrevet
Nei, fotpleier :) For og finne klinikker eller fotpleier der en bor kan en google det :)

tenkte medisinsk sett, det er jo ganske store begrensninger på hva en hud/fotpleier kan gjøre av "tyngre" behandlinger.

Skrevet

Fotpleieren kan iallefall skjære bort neglen ( ei venninne gjorde det hos fotpleier), det kan legen også. Men min lege ville ikke gjøre det, så han sendte meg til kirugisk på legevakten. Men jeg ville ikke ta bort neglebåndet og hele rukkelet.. Så nå går jeg rundt med en ekkel tykk negl, som lukter og er gul :flau:

Burde jo kommet meg til fotpleier, men koster litt der :sjenert:

Kan jo sikker sjekke det hos hudlege også, ring og hør :) Blir nok videresendt der ifra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...