Gå til innhold

Delfy og Delfinas dagbok nr 2.


Delfina

Anbefalte innlegg

Da var det vel på sin plass å starte en dagbok igjen.

Må si jeg syns det er litt tidlig da jeg er enda mer redd for at det skal gå galt denne gang. Blitt eldre og tenker mer på alt som kan skje.

Da jeg var gravid i 2004 med gutten vår så var jeg vel litt mer avslappa.

Kjenner at jeg ønsker dette barnet så sterkt. Så vi får vel bare krysse fingrene og komme oss gjennom de seks kommende ukene.

Da venter vi en baby i slutten av september. Foreløpig dato den 27 september.

På datoen til min storesøster til og med. Pussig.

Er bare to dager siden vi testet positivt. Mannen og jeg. Ja da han ble med og vi er i sjokk. Dette er noe vi har ventet på i et halvt år.

For godt til å være sant tenker jeg. Det er uvirkelig end da jeg ikke kjenner meg så gravid. Jo da har mange typiske tegn som :

Ømme og utstående brystvorter

Tretthet

Berg og dalbane i humøret og psyken.

Hyppig vannlating

Menssmerter/murringer

Hadde vondt i korsryggen

Ømhet i underlivet..

Men skal være positiv til at det skal gå bra. Eneste forskjellen fra forrige svangerskap er at jeg denne gang hadde festeblødning.Ellers ingenting.

Har allerede fortalt familien og nærmeste venner. Alle er så glade på våre vegne.

Min mor tror jeg får jente og attpå til tvillinger. Er tvilling selv.

Men vi får vente og se. Svigermor har visst også tvillinger i familien og hun mener at vi da har større sjangse for å få tvillinger nå.

Men formen er bra.Har liten matlyst men ikke kvalm.

Fortalte lederen min i dag at jeg er gravid. Pga jobben min måtte jeg si det tidlig.

Hun ble glad men trist at jeg må ut i permisjon etterhvert..

I følge babyverden er jeg i dag 5 uker og 6 dager.

Embryoet er i begynnelsen av denne uken tre uker gammelt. Nå begynner hodedelen av embryoet å vokse, og det når en pæreform med en liten hale. Ryggsøylen, ryggmargen, hjernen, hjertet, skjelettet og musklene begynner så smått å utvikles.

Resten kan leses her.

Det var alt for denne gang. Good night :)

Endret av jolie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsen :) KOselig.

Er så trett at jeg vurderer og ta meg en lur og legge meg litt før jeg får besøk av min mor etterpå. Har fri i dag. MÅ rydde for vi får besøk i kveld.

Gullet er i barnehagen da han trenger og ønsker å være med de andre kameratene sine og få ut energi.

Ellers tenkte jeg å kanskje dra en tur til byen etterpå. Må kjøpe Folat.

Nesten så jeg har lyst å kikke litt på babyklær :) Men skal ikke kjøpe noe..

Har jo så mye fint etter gutten vår som vi har passet på.

Men gøy å drømme seg bort. Hadde vært så gøy å fått jente denne gang. Så morsomt med kjoler og sånn. Men for all del. Var like gøy å kjøpe tøffe gutteklær også.

Nå skulle jeg ønske at jeg kunne skrudd tiden fram helst med seks uker.

For det blir jo litt nervepirrende framover. Så når jeg når 12 uker forhåpentligvis vil jeg trekke et lettelsens sukk.

Slik sier babyverden om nurket i magen min nå :) Er 6 uker i dag .

Embryoet er i begynnelsen av denne uken fire uker gammelt, og har en C-form med det store hodet i den ene enden og halen i den andre. Det ligner mer på en reke enn et menneske.

Resten kan leses her.

Endret av jolie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Delfina... så moro! Vi har termin samme dag!! Dette blir spennende... jeg gleder meg til å følge deg videre!!

Lykke til!! og HURRA for 6 uker i dag!! (o:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Imli og Shy :) Alltid koselig med hilsen i gjesteboka.

Er artig at vi er like langt på vei og at vi kan følge med hverandre. Ønsker deg også lykke til videre :)

Nå er jeg forkjøla og det er ikke noe gøy. Har lest at nå er fosteret mest sårbart for virus og drit. Men så lenge jeg ikke får feber.. Vært veldig slapp og plaget. Det går vel over..

Ellers har jeg blanda følelser for at det nå er offentig at jeg er gravid.

Hadde det ikke vært for jobben så hadde jeg holdt det skjult.

Da moren min med stolthet fortalte at hun skal bli mormor til ei veninne av seg så vet jeg at det er spredd.

Er forsåvidt hyggelig det.. men det gjør meg usikker.

Denne gang er jeg av en eller annen grunn redd for å miste. Har aldri opplevd det før og ikke er jeg plaget med blødninger heller. Men siden vi har venta et halvt år på dette så vet jeg at jeg er så heldig. Blir jo ikke så lett gravid tydeligvis.

Derfor selv om tiden går fort og den egentlig burde gå fortere denne gang siden jeg allerede har barn fra før ser jeg veldig fram til uke 12.

Til torsdag er jeg 7 uker på vei. Bare 5 uker igjen.

Nedtelling ja.. Skal passe godt på babyen i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg endelig 7 uker og en dag.. Tiden går.

Følte meg litt kvalm i går men gikk heldigvis over. Den store kvalmebølgen lar vente på seg enda.. Husker ikke når jeg fikk det med gutten min..

Plutselig er jeg så redd for MA. Er jo dumt å bekymre seg at alt ikke er som det skal være. Men lest at det er normalt i begynnelsen.

Hadde jeg hatt råd hadde jeg nok gått til privat ultralyd om noen uker for å finne ut om alt er bra.

Formen er bra og egentlig lite med symptomer. Jeg er vel en av de heldige da.

Siden jeg lurer på om jeg egentlig er gravid.

Er fortsatt sliten og sover en gang om dagen..

Begynner å komme meg etter forkjølelsen også så det er deilig.

Ser fram til å jobbe igjen.

I dag er jeg hjemme med gutten min. Vi sov så lenge sammen til morgen i dag. Han kom inn på morrakvisten opp i senga vår og så sov han videre noen timer med meg. :)

Så deilig å ha fri fra barnehagen også...

Til mandag er planen at vi skal på the Cure konsert.. en bryllupsgave. Men håper jeg får skaffa barnevakt. Mamma har ikke sagt nei enda.. Men ordner seg nok.

Skulle så gjerne vært på Bon jovi konsert i juli. Men sitteplassene gikk så fort. Skulle ha to og da var det kun en ledig .. Så ble ikke noe av. Synd.

Ellers gråter jeg lett om dagen. Så følsom og uff.. Mannen min ler av meg.

Ellers har jeg vel følt meg litt uggen i går og i dag..

Speilegg skal jeg ikke spise mer av.Æsj. Jeg som pleier å like det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, var det her du var blitt av!!! :)

Grattis med 7 uker allerede. Eller...det skrev du den 8. Da er det 8 uker nå da!!! :) Så fort det har gått! Håper du slipper unna den værste kvalmen og at det går bra med deg!!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Smilefjes :) Koselig at du stakk innom dagboka mi.

Nå er jeg i min 9 svangerskaps uke. 8 fullgåtte uker bak meg. Til torsdag er jeg akkuratt 9 uker da. Tiden har gått litt fortere igjen. Så glad jeg jobber og står på.

Den verste nervøsiteten har lagt seg. Har funnet ut at jeg bare måtte slutte å lese om alt av diverse tragedier som kan ramme meg. Bedre å få det på avstand og være positiv.

Helt utrolig men har allerede fått en liten mage. Men nå er jeg jo angre gangs.

Til og med ei på jobben en kollega så jeg hadde fått mage allerede.

En pasient som er klar sa hun så jeg hadde fått større rumpe.

Har denne gang tidlig lagt på meg på hoftene og rumpa. Såkalt jentefasong.

Så spennende å se hva vi får. Selv om vi ikke vil vite på ultralyd da.

Men om jeg skal sammenligne da vi fikk gutten vår så la jeg da kun på meg på magen. Var ellers ganske så slank bakfra.. Men denne gang har jeg 10 kg mer fra start... Men er motivert til å gå turer noe jeg ikke gjorde sist.

På jobben fikk jeg målt blodtrykket mitt og det var helt fint. Så lettet over det. For forrige svangerskap slet jeg med høyt blodtrykk. Så dette går den riktige veien :)

Utrolig nok er kvalmen på hell allerede. Den rakk nesten ikke begynne før den er over. Var riktignok litt uggen tidlig men det er det. Med gutten var jeg mye mer kvalm og kastet til og med opp.

Det som ikke er så gøy er at jeg merker fordøyelsen går tregere. Sliter med treg mage.. så her er det om å gjøre og drikke mye mer vann enn jeg klarer å få i meg. Er dårlig til å drikke. Alltid vært.

Ser fram til en uke fra i morgen for da skal jeg på min første kontroll. Da blir på en måte graviditeten mer ordentlig. Gleder meg også til jeg kan be jordmor lytte etter hjertelyden.. For jeg skal ikke gå og vente fra 10 uker til og med 17-18 uker før jeg har kontroll. Det blir for lenge.. Må vite om alt står bra til før ultralyden..

Lurer nesten på når jeg skal begynne med mammabukser. Vil helst vente til jeg er 12uker hvis jeg kan klare å vente til det...

Det var litt om meg :)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann! :goodbye:

Gratulerer med nr 2! Da var det pa'n igjen, sa koselig!

Ja, den nervositeten er ikke goy, den hadde jeg fra dag en av positiv test til den dag i dag! Var pa UL i gar, 13 uker, sa den fikk meg til a senke skuldrene bitte litt :jepp:

Sa har du fatt mage allerede! heldiggrisen du! gar bare a venter pa at den skal komme tydelig frem, og ikke bare vise seg som en bilring rundt magen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Takk for svar :) Vel er vel egentlig først nå det er mest synlig for folk om jeg går med nære plagg at de ikke kan misforstå at jeg ser gravid. Er i dag 12 + 5.

Så tidlig kom ikke magen sist. Men er jo andre gangs. Syns det er artig jeg.

At magen min vokser er vel bare et bevis på at den lille har det bra. Det gjør at jeg nå ikke er like nervøs lenger.

Til mandag skal jeg inn til sykehuset for å snakke om et eventuelt planlagt keisersnitt.

Så er spent og gleder gruer meg.

Er mange som har spådd at jeg venter jente da. Men blir spennende å se.

:=) Blir glad for det jeg får uansett.

Formen er bra. Er spent på blodtrykket mitt framover. Er så lei av å slite med høyt blodtrykk når jeg er gravid..Gleder meg til jeg skal til jordmor om to uker. Får håpe jeg får høre hjertelyden da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvordan går det her, tro? Vært hos jordmor enda? Den første gangen man hører hjertelyden er jo helt utrolig, da! Håper det går strålende!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei smilefjes :) koselig med melding fra deg.

Jo da her går det bra. Men siden formen min ikke er like bra som før jeg ble gravid er jeg nå sykemeldt. Kommer vel også av at jobben ikke klarte helt å tilrettelegge for meg. Så jeg koser meg egentlig bare hjemme om dagen.

Får vel oppdatere dere litt. Er jo så lenge siden jeg har vært her. Shame on me :)

Det har seg slik at jeg ønsker å få keisersnitt denne gang. Så var inne til samtale på sykehuset. Snakket med en hyggelig lege der. Men vi har ikke hørt noe mer enda.

Så det blir spennende. I forbindelse med det så fikk jeg også en ultralyd. Da jeg ikke vet nøyaktig hvor langt jeg er på vei. Det viste seg at jeg da ble satt en del tilbake. At befruktning da må ha skjedd senere enn jeg trodde. Så da var foreløpig termin rundt 3 oktober.

Var flott å se det lille nurket med totten i munn og var så vakker at.

For kort tid siden var det ordinær ultralyd og der så vi en veldig rolig baby. Den bevegde seg så vidt. Så lite tegn til liv. Legen sa de sover så mye fortsatt på denne tida så jeg ble beroliget av det. Klokka var jo kun 9 om morgenen og jeg var veldig sliten etter en slitsom helg så mulig babyen var sliten å.

Vi klarte ikke la vær å måtte spørre om kjønn. Mannen kunne jo fint vente, men ikke jeg. Han mener vi får en gutt til. Syns det er koselig men rart. Da jeg hadde håpet på ei jente. Men ser fram til å få en nydelig gutt i huset igjen da :)

Vi har også begynt å snakke om navn og vi liker veldig godt Oliver. Vi hadde i utgangspunktet ikke noe navn til et kommende guttebarn så glad det er bestemt. Jente navnet hadde vi klart da vi ventet første mann.

Men ellers ble jeg satt veldig langt tilbake da. Den endelige ultralyd terminen min er da 9 oktober. Men får jeg keisersnitt så blir ny termin den 29 september da.

Så det vil si at jeg da er i min 18 uke, med 17 fullgåtte bak meg. Og ikke i min 20 uke som jeg trodde. Da blir tiden litt lenger. Ivrig som jeg er.

Ser frem til å kjenne spark, men pga foranliggende morkake så vil det nok ta en stund før jeg kjenner spark...

Ellers var jeg hos jordmor for flere uker siden. Fikk ei hyggelig jordmor. Hjertelyden lå på 140. Jeg hadde såpass stort symfyse fyndus mål at hun mente jeg ikke var noe mindre på vei. Så feil hun tok..

Så da koser jeg meg videre med magen og min lille prins :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...