Gjest Grafica Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har vel sånn ca fem-seks hull, minst, i tennene nå. Jeg har gått lenge og utsatt og utsatt å gå til tannlege. Nå er det der hvor jeg ikke kan spise noen form for sjokolade eller andre veldig sukkerinnholdige produkter, for det gjør så sinnsykt vondt i tennene. Problemet mitt er at jeg er immun mot lokalbedøvelse, tidligere har tannleger satt opptil åtte sprøyter på meg og jeg kjenner likevel hver minste lille ting. Legg til ekstremt følsomme tenner og en god dose tannlegeskrekk, og du har oppskriften på katatrofe. Er det noen tannlegekontor i Oslo-området som faktisk tilbyr narkose? Eller andre ting som gjør at jeg kan slippe smerten og skrekken? Og hvor mye koster det, tror dere?
Gjest StockDama Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Narkose er hvertfall fullt mulig, har fått det jeg, men i finnmark XD Hør med tannlegen din om h*n vet hvor du kan få tannlegetime med narkose?
Gjest Grafica Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har bare bodd i Oslo i litt over et halvt år, og har ingen tannlege her. Og er derfor heller ikke så veldig godt kjent med hva som finnes av tannleger her i byen
Gjest StockDama Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 http://www.colosseumklinikken.no/index.php...osseumklinikken De tilbyr hvertfall narkose.
Gjest Eir Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 De fleste tannleger kan hjelpe deg med å få gjort ting i narkose, men vil anbefale deg å oppsøke en tannelge som har tannlegeskrekk som spesialfelt for en vurdering. Har tannlegeskrekk og tåler mye bedøvelse selv også, men for meg holdt det å gå til en tannlege som kan sette bedøvelsen ordentlig, og gir nerveberoligende i tillegg. Da jeg sjekket dette med narkose for 3-4 år siden kostet det ca 6000 kroner i tillegg for narkosen.
Gjest Grafica Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Eir: Lokalbedøvelse hjelper absolutt ikke, jeg har vært på sykehus og fått det sjekket, jeg er immun, det fungerer ikke på meg noe som helst sted på kroppen =/ Takk StockDama! De skal jeg sjekke ut
Bokormen Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Om du har en erklæring på at du er immun mot lokalanalgetika (lokalanestesi) fra et sykehus, bør det være en mulighet for at du kan få dekket narkosebehandling av trygden skulle jeg tro... Få en konsultasjonstime hos en tannlege, og spørr om dette. Det er da viktig at du har med deg en bekreftelse fra lege/sykehus ang. immuniteten.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Jeg jobber med tenner og henviser rett som det er pasienter med tannlegeskrekk i full narkose på sykehuset her. Da betaler de bare en vanlig egenandel som ved andre besøk. Men ventetiden kan vere lang. Evt. ville jeg tatt kontakt med tannlegeutdanningen i Oslo, og hørt om det var muleg å få behandling på senter for odontofobi. Ellers kan du også få lystgassbehandling,mange har god nytte av det. Lykke til. 6000,- for slikt er helt vilt....
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2008 #9 Skrevet 2. februar 2008 Hey jeg skulle trekke 3 tenner (visdomstenner) og tok narkose i Bergen for noen år siden.. 4 år siden tror jeg. Jeg betalte ca 10.000 kr for det. Men det var vel verdt det!!
Supramundane Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 Jeg har tidligere hatt narkose for tannbehandling, på grunn av en enorm redsel for tannleger. Nå som du sier at du er immun mot lokalbedøvelse er det klart at det blir litt annerledes, men jeg vil alikevel anbefale lystgass. Jeg hadde slik gass forrige gang jeg var til tannlegen (i starten av januar), og opplevde ingen redsel og ingen smerte. Lystgassen gjør deg til dels likegyldig og til dels "lykkelig", og er et kjempegodt alternativ. Jeg har snakket med min tannlege og skal gradvis trappe ned bruken av gass til det føles helt komfortabelt å få behandling uten. Men nå har jeg en trygghet som gjør at jeg ikke ligger våken før jeg skal til tannlegen, og ikke føler meg dårlig hele dagen før jeg drar dit. Nå vet jeg jo at jeg får lystgass hvis jeg vil ha det, og da blir plutselig behovet så mye mindre. Anbefales på det sterkeste!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå